Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HRY226 | REKLAMCILIKTA GRAFİK TASARIM UYGULAMALARI | 4 | 5 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZEYNEP BURCU ŞAHİN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, reklam sektörüyle ilgili reklam grafiği öğretilerek, tasarım uygulamaları yapmaları amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Dersin içeriği, grafik unsurları, Photoshop programı, reklam tasarımı ve üretimi, logo tasarımı, kurum kimliği ve dış mekan reklamcılık konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Grafik tasarım unsurlarını açıklar. |
3D modelleme ve animasyon programlarını inceler. |
3D modelleme ve animasyon programlarını kullanır. |
Logo tasarımı aşamalarını listeler. |
Logo tasarım aşamalarına uyarak bir logo tasarlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders Kitabı ve Sunum | Dersin Genel Tanıtımı, Grafik Tasarıma Giriş, Grafik Unsurlarının Açıklanması, | Anlatım, Soru- Cevap |
2 | Ders Kitabı ve Sunum | Adobe Photoshop eğitimi hakkında genel bilgilendirme, dersin işleyiş ve çalışma metodlarının açıklanması, Tasarımın önemi ve ilkeleri | Anlatım, Soru- Cevap |
3 | Ders Kitabı ve Sunum | Tasarımın hikayesini oluşturma ve önemini ortaya koyma, Photoshop temel çalışma kuralları; doküman açma, kullanıcı arayüzü, katmanlar ve temel araçların tanıtılması | Anlatım, Soru- Cevap |
4 | Ders Kitabı ve Sunum | Temel seçim araçları, hazır çizim araçları ile çalışma ve kaydetme | Anlatım, Soru- Cevap |
5 | Ders Kitabı ve Sunum | Renklerin psikolojik mesajları, Gestalt teorisi, Renk üretimi; renk düzenleme, renk menüleri ile çalışma | Anlatım, Soru- Cevap |
6 | Ders Kitabı ve Sunum | Temel ışık bilgisi, renk ve düzenleme araçları ile çalışma | Anlatım, Soru- Cevap |
7 | Ders Kitabı ve Sunum | Fırça üretme ve düzenleme teknikleri ile çalışma, Kalem araçları üretimi ve düzenlemeleri ile çalışma | Anlatım, Soru- Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders Kitabı ve Sunum,Genel Tekrar | Pattern, doku oluşturma ve düzenleme, yüzey giydirme teknikleri | Anlatım, Soru- Cevap |
10 | Ders Kitabı ve Sunum | Yazı, şekil, fotoğraf ve vektörel malzemelerle birlikte çalışma | Anlatım, Soru- Cevap |
11 | Ders Kitabı ve Sunum | Hareketli görseller ve ikon oluşturma, Kompozisyon oluşturma ve düzenleme, proje çalışmaları | Anlatım, Soru- Cevap |
12 | Ders Kitabı ve Sunum | Logo Tasarımı | Anlatım, Soru- Cevap |
13 | Ders Kitabı ve Sunum | Kurum Kimliği | Anlatım, Soru- Cevap |
14 | Ders Kitabı ve Sunum | Dış Mekan Reklamcılık | Anlatım, Soru- Cevap |
15 | Ders Kitabı ve Sunum, Genel Tekrar | Genel Değerlendirme | Anlatım, Soru- Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Eldem M., Özdem, Ö. O. (2015). Reklamda Görsel Tasarım, Say Yayınları |
Shaughnessy, A. , Bierut, M. (2009). Graphis Design: A User’s Manual |
Uçar, F. T. (2014). Görsel İletişim ve Grafik Tasarımı, İnkılap Kitabevi |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the basic concepts in the field and the basic disciplines arising from these concepts.
|
4 | |||||
2 |
Compare current theories in the field and communication theories.
|
0 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Solve problems related to the field by identifying problems related to the field.
|
0 | |||||
2 |
Compares the information and facts in the field with the fields of social sciences such as Sociology, Journalism, Television and Media.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
By graduating from this department, conduct analysis in fields like public relations, advertisement and marketing.
|
3 | |||||
2 |
Using field knowledge, identify and solve problems related to field.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply the projects in line with the field of campaign analysis, in line with the communication plan to be prepared.
|
0 | |||||
2 |
By using theoretical and practical knowledge gained in his field, solve the problems of public relations and advertising industry.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Taking part in public relations campaigns and advertising projects, implements the duties assigned to them within the team.
|
1 | |||||
2 |
Create original and innovative strategies by approaching the field dynamics creatively and critically with an integrated viewpoint.
|
0 | |||||
3 |
Designs a communication plan by taking responsibility in case of problems related to the field.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe creative production, presentation and persuasion techniques to support the professional expertise.
|
2 | |||||
2 |
Analyze the developments, changes and innovations in his field and gices an example.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Effectively explain his/her opinion in the context of advertising, public relations, marketing, etc. to related persons and institutions in writing and verbal.
|
0 | |||||
2 |
Designs projects and activities for the social environment in which they live with the consciousness of social responsibility.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Determine career goals by establishing cooperation with the sector in line with the information he/she has.
|
3 | |||||
2 |
Analyze and interpret the social and global impacts of issues related with communication.
|
0 | |||||
3 |
Design new knowledge and techniques using technical and theoretical knowledge and skills related to his / her field.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 5 | 70 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 3 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 4 | 24 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 42 | 0 | 156 |
Genel Toplam | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |