Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HRY102 | REKLAMCILIĞA GİRİŞ | 2 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZEYNEP BURCU ŞAHİN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere reklamcılık kavramını, kuramlarını ve ilkelerini tanıtarak, başarılı bir reklam uygulaması için gerekli altyapıyı oluşturmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; reklamcılığın tanımı, tarihi süreç içerisindeki gelişimi,reklamcılıkla ilgili kavramlar, demografik faktörler ve reklam ilişkisi, psikolojik faktörler ve reklam ilişkisi, sosyo kültürel faktörler ve reklam ilişkisi, reklam kuramları, reklam türleri, reklam ajanslarının yapısı, reklam tasarım süreci, reklam kampanya süreci ve reklamın medya planlama süreci konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Reklamcılığın tanımı ve reklamcılıkla ilgili kavramları tanımlar. |
Reklamları inceleyerek analiz eder. |
Yaratıcı reklam filmi örnekleri verir. |
İnceledikleri reklamlardan öngörü geliştirerek bir reklam kampanyasını nasıl tasarlandığını açıklar. |
Reklamın medya planlama süreci konularını listeler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders Kitabının İlgili Bölümü- Sunum | Reklamın ve reklamcılığın tanımı ve önemi | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
2 | Ders Kitabının İlgili Bölümü- Sunum | Tarihi gelişim içerisinde reklamcılığın gelişimi | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
3 | Ders Kitabının İlgili Bölümü- Sunum | Reklam ve Pazarlama | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
4 | Ders Kitabının İlgili Bölümü- Sunum | Reklamın amaçları ve işlevleri | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
5 | Ders Kitabının İlgili Bölümü- Sunum | Demografik faktörler ve reklam | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
6 | Ders Kitabının İlgili Bölümü- Sunum | Psikolojik faktörler ve reklam | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
7 | Ders Kitabının İlgili Bölümü- Sunum | Sosyo kültürel faktörler ve reklam | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders Kitabının İlgili Bölümü- Sunum | Reklam Kuramları | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
10 | Ders Kitabının İlgili Bölümü- Sunum | Reklam Türleri | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
11 | Ders Kitabının İlgili Bölümü- Sunum | Reklamda Yaratıcılık | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
12 | Ders Kitabının İlgili Bölümü- Sunum | Reklam Kampanyası | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
13 | Ders Kitabının İlgili Bölümü- Sunum | Reklam Mecraları | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
14 | Ders Kitabının İlgili Bölümü- Sunum | Reklamcılıkta örgütlenme yapısı ve reklam ajansları | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
15 | Genel Tekrar | Genel Değerlendirme | Genel Tekrar |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Elden, M. (2009). Reklam ve Reklamcılık, İstanbul: Say Yayınları, 2009 |
Elden, M., Ulukök, Ö. Ve Yeygel, S. (2007). Şimdi Reklamlar, İstanbul: İletişim Yayınları |
Kocabaş, F. Ve Elden, M. (2005). Reklamcılık Kavramlar Kararlar Kurumlar, İstanbul: İletişim Yayınları |
Moriarty, S. , Mitchell, N., Wells, W. (2015). Avdertising&IMC: Principles and Practices, Pearson |
Sulliva, L. (2004). Satan Reklam Yaratmak, Çev. Sevtap Yaman, MediaCat Kitapları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the basic concepts in the field and the basic disciplines arising from these concepts.
|
5 | |||||
2 |
Compare current theories in the field and communication theories.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Solve problems related to the field by identifying problems related to the field.
|
0 | |||||
2 |
Compares the information and facts in the field with the fields of social sciences such as Sociology, Journalism, Television and Media.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
By graduating from this department, conduct analysis in fields like public relations, advertisement and marketing.
|
4 | |||||
2 |
Using field knowledge, identify and solve problems related to field.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply the projects in line with the field of campaign analysis, in line with the communication plan to be prepared.
|
2 | |||||
2 |
By using theoretical and practical knowledge gained in his field, solve the problems of public relations and advertising industry.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Taking part in public relations campaigns and advertising projects, implements the duties assigned to them within the team.
|
4 | |||||
2 |
Create original and innovative strategies by approaching the field dynamics creatively and critically with an integrated viewpoint.
|
4 | |||||
3 |
Designs a communication plan by taking responsibility in case of problems related to the field.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe creative production, presentation and persuasion techniques to support the professional expertise.
|
3 | |||||
2 |
Analyze the developments, changes and innovations in his field and gices an example.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Effectively explain his/her opinion in the context of advertising, public relations, marketing, etc. to related persons and institutions in writing and verbal.
|
2 | |||||
2 |
Designs projects and activities for the social environment in which they live with the consciousness of social responsibility.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Determine career goals by establishing cooperation with the sector in line with the information he/she has.
|
3 | |||||
2 |
Analyze and interpret the social and global impacts of issues related with communication.
|
3 | |||||
3 |
Design new knowledge and techniques using technical and theoretical knowledge and skills related to his / her field.
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 3 | 5 | 15 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 11 | 22 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 36 | 0 | 151 |
Genel Toplam | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |