TR EN

MARKA YÖNETİMİ STRATEJİLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HRY203 MARKA YÖNETİMİ STRATEJİLERİ 3 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ZEYNEP BURCU ŞAHİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi NEVRA ÜÇLER
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; marka kavramını doğru şekilde kavrayarak, marka yönetimi hakkında uygulamaya geçirebilecekleri bilgilerin sunulması hedeflenmiştir.
İçerik: Dersin içeriği; markaya ilişkin kavramlar ve stratejik marka yönetim süreci farklı boyutlarıyla ele alınmakta ve örnek olaylar çerçevesinde yapılan incelemeleri kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Marka ile ilgili temel kavramları açıklar.
Tüketicilerde satın alma kararında markanın etkisini belirler.
Kurumsal ve küresel marka yönetimi sürecini analiz eder.
Markanın görsel ve işitsel unsurlarını karşılaştırır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Sunumları inceleme, Literatür tarama Marka kavramı Ders anlatımı, tartışma
2 Literatür taraması, ders materyalinin hazırlanması Pazarlama açısından markanın önemi. Ders anlatımı, tartışma
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Marka ile ilgili kavramlar ve marka tescili. Ders anlatımı, tartışma
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Stratejik marka yönetim sürecinin planlanması. Ders anlatımı, tartışma
5 Sunumları İnceleme Marka denkliği ve marka sadakati olgusu. Ders anlatımı, tartışma
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Diğer marka denkliği unsurları: Marka kimliği, marka kişiliği, marka imajı. Ders anlatımı, tartışma
7 Sunumları İnceleme Marka yaratma stratejileri. Ders anlatımı, tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması, ders materyalinin hazırlanması Markanın görsel ve işitsel unsurları. Ders anlatımı, tartışma
10 Sunumları inceleme, Literatür tarama Marka iletişimi. Ders anlatımı, tartışma
11 Sunumları inceleme Kurumsal marka yönetimi. Ders anlatımı, tartışma
12 Literatür taraması, ders materyalinin hazırlanması Global marka yönetimi. Ders anlatımı, tartışma
13 Sunumları inceleme, Literatür tarama Bir marka rönesansı: Dijitalin etkisinde marka. Ders anlatımı, tartışma
14 Literatür taraması, ders materyalinin hazırlanması Pazarlama programı. Ders anlatımı, tartışma
15 Sunumları inceleme, Literatür tarama, Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Örnek vakalar. Ders anlatımı, tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Aaker, D., A. (2016). Güçlü Markalar Yaratmak, İstanbul: MediaCat Yayınları.
Babür Tosun, N. (2020). Marka Yönetimi: İstanbul: Beta Yayınları.
Batı, U. (2013). Stratejik Marka Yönetimi, İstanbul: Brandage Yayınları.
Çavuşoğlu, S. B. (2011). Marka Yönetimi ve Pazarlama Stratejileri, İstanbul: Nobel Yayınları.
İslamoğlu, A. H., Fırat, D. (2011). Stratejik Marka Yönetimi, İstanbul: Beta Yayınları.
Kapferer, J. (2012).The New Strategic Brand Managament, Koganpage.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explain the basic concepts in the field and the basic disciplines arising from these concepts.
5
2
Compare current theories in the field and communication theories.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Solve problems related to the field by identifying problems related to the field.
3
2
Compares the information and facts in the field with the fields of social sciences such as Sociology, Journalism, Television and Media.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
By graduating from this department, conduct analysis in fields like public relations, advertisement and marketing.
5
2
Using field knowledge, identify and solve problems related to field.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply the projects in line with the field of campaign analysis, in line with the communication plan to be prepared.
2
2
By using theoretical and practical knowledge gained in his field, solve the problems of public relations and advertising industry.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Taking part in public relations campaigns and advertising projects, implements the duties assigned to them within the team.
2
2
Create original and innovative strategies by approaching the field dynamics creatively and critically with an integrated viewpoint.
3
3
Designs a communication plan by taking responsibility in case of problems related to the field.
2
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describe creative production, presentation and persuasion techniques to support the professional expertise.
2
2
Analyze the developments, changes and innovations in his field and gices an example.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Effectively explain his/her opinion in the context of advertising, public relations, marketing, etc. to related persons and institutions in writing and verbal.
3
2
Designs projects and activities for the social environment in which they live with the consciousness of social responsibility.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Determine career goals by establishing cooperation with the sector in line with the information he/she has.
3
2
Analyze and interpret the social and global impacts of issues related with communication.
4
3
Design new knowledge and techniques using technical and theoretical knowledge and skills related to his / her field.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 2 20 40
Proje Hazırlama 1 12 12
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 16 16
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 12 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 35 0 152
Genel Toplam 152
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0