Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
THY218 | İZLEYİCİ ARAŞTIRMALARI | 4 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. UĞUR BALOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı, izleyici kavramını tanımlayarak iletişim araştırmaları içerisinde izleyici araştırmalarının yerini ortaya koymak ve izleyici araştırmaları başlığı altında toplanan model/kuram ve yaklaşımları eleştirel bir gözle irdelemektir. |
İçerik: | Dersin içeriğini; iletişim araştırmaları içerisinde izleyici araştırmalarının yeri ve önemi, izleyici kavramının tanımları ve izleyiciye ilişkin yaklaşımlar, anaakım iletişim araştırmaları içerisinde izleyici araştırmaları, İngiliz kültürel çalışmaları ve alımlama analizi ile izleyici ölçümü (reyting) oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İzleyiciye ilişkin farklı kavramsallaştırmaları bilir. |
İzleyiciyi tanımlayabilir. |
İzleyici araştırmaları ile iletişim araştırmaları arasındaki ilişkiyi kavrar |
Aktif izleyici ve etkin izleyici kavramlarını bilir. |
Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımını kavrar. |
Kültürel Çalışmaları bilir. |
Bağımlılık Kuramını bilir. |
Reytingi tanımlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Ders içeriği hakkında bilgilendirme İzleyici kavramı ve izleyici araştırmalarına giriş | Anlatım |
2 | Kitap okuma | İletişim araştırmaları içerisinde izleyici merkezli araştırmalar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | Kitap okuma | Aktif izleyici tezi ve Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | Kitap okuma | Kullanımlar ve Etkiler Modeli Bağımlılık Kuramı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
5 | Öğrenci Araştırma - Kitap okuma | Kullanımlar ve Bağımlılık Modeli Beklenti – Değer Yaklaşımı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
6 | Öğrenci Ödev Hazırlama – Kitap Okuma | Rosengren’in genel modeli | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Kitap okuma | Renckstorf’un Toplumsal Eylem Modeli Izleyici alımlaması ve Çözümlemesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Öğrenci Ödev Hazırlama - Kitap okuma | Izleyicinin ulaşması, seçimi ve beğenisi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
10 | Kitap okuma | Kültürel Çalışmalar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
11 | Kitap okuma | Stuart Hall ve Kodlama - Kodaçımlama | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
12 | Kitap okuma | Etkin izleyici kuramı ve David Morley | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Öğrenci Ödev Hazırlama – Kitap Okuma | John Fiske ve Popüler Kültür/Kitle kültürü | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Kitap okuma | Raymond Williams ve Televizyon Teorisi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Kitap okuma | Reyting ve İzleyici Ölçümlemeleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Özer, Ö. (2016). Doyumun Öyküsü: Twitter Örneğinde Kullanımlar ve Doyumlar Kuramı Çerçevesinde Yapılan Araştırmalar. Literatürk. Özsoy, A. (2011). Televizyon ve İzleyici. Ütopya. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Interpret basic concepts, fields of study, theories and approaches in media.
|
4 | |||||
2 |
Describe current information in the field by relating them with communication theories.
|
4 | |||||
3 |
Explain basic concepts regarding communication sciences.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Interpret current events, political, cultural and economic developments by using the theoretical knowledge gained in the field within a critical context.
|
5 | |||||
2 |
Associate knowledge and facts in the field with
Law, Sociology, Advertisement, Cinema and Economy.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Identify new strategy and methods for the technical infrastructure and content of the types of television news and programs.
|
0 | |||||
2 |
Assemble theoretical knowledge gained in the field to the technology in present day.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Create creative contents in the field.
|
0 | |||||
2 |
Interpret theoretical and applied knowledge gained in the field.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Create TV Programs for several audiences by sharing the knowledge and experiences on it.
|
0 | |||||
2 |
Perform as a leader or a team member in teamwork from the news production to presentation stage by fulfilling assigned tasks.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Identify basic knowledge regarding the production stages of media and technical infrastructure and creative approaches.
|
0 | |||||
2 |
Research for developments, changes and innovations in the field by taking the lifelong learning as a principle.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Create new ideas and new products in collaboration with the stakeholders in the field of programming and journalism.
|
0 | |||||
2 |
Organize projects and activities for the social environment with the awareness of social responsibility following the national and international cases.
|
0 | |||||
3 |
Explain written, verbal and visual studies in the field by following the agenda.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply knowledge and skills gained in the field by taking legal, social and ethical responsibilities into consideration.
|
0 | |||||
2 |
Show skills as in using camera, editorial process control, team leadership and producing creative content that are features of a professional.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 6 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 3 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 153 |
Genel Toplam | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |