TR EN

İLETİŞİM HUKUKU VE FİKRİ HAKLAR DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
THY415 İLETİŞİM HUKUKU VE FİKRİ HAKLAR 7 3 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. UĞUR BALOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi HANDE ULUSOY
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı; öğrencilere temel özgürlüklerini, hak ve sorumluluklarını öğreneceği bilgiler kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriğini; temel hukuk kavramları, basın özgürlüğü kavramı, ulusal ve uluslararası metinlerde basın özgürlüğü Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi kararları çerçevesinde basın özgürlüğünün unsurları ve sınırları, iç hukukta yer alan düzenlemeler ve uygulamalar oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İletişim hukukunun temel kavram ve terimleri hakkında bilgi sahibi olur.
Basın özgürlüğü kavramına ilişkin yasal metinleri yorumlar.
Basın özgürlüğünün unsurlarını ve meşru sınırlarını tartışır.
İletişim teknolojilerindeki gelişmelerin beraberinde getirdiği yeni yasal düzenlemelerin etkinliğini tartışır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Temel Hukuk Kavramları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
2 Kitap okuması Basın ve basın özgürlüğü kavramları, Uluslararası bildirilerde basın özgürlüğü Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
3 Kitap okuması AİHM kararları çerçevesinde basın özgürlüğünün unsurları ve sınırları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
4 Kitap okuması Haber, bilgi ve düşünceleri öğrenme hakkı Anlatım, Soru Cevap Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi
5 Kitap okuması Haber, bilgi ve düşünceleri yorumlama ve eleştiri hakkı Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
6 Kitap okuması Yaratma hakkı, Haber, bilgi ve düşünceleri yayım ve dağıtım hakkı Anlatım, Soru Cevap Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi
7 Kitap okuması Devletin pozitif edim yükümlülüğü, Haber kaynağını açıklamama hakkı, Basın Özgürlüğünü sınırlama koşulları Anlatım, Soru Cevap Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Kitap okuması Sınırlama nedeni olarak başkalarının şöhret ve haklarının korunması Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
10 Kitap okuması Sınırlama nedeni olarak genel ahlak, Milli güvenlik ve toprak bütünlüğünün korunması Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
11 Kitap okuması 5137 Sayılı Basın Kanunu Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
12 Kitap okuması Türk Ceza Kanunu ve Terörle Mücadele Kanunu’nda basın ile ilgili hükümler -
13 Kitap okuması 5651 Sayılı “İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla İşlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında Kanun” Anlatım, Soru Cevap Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi
14 Kitap okuması Genel tekrar ve geri bildirim Anlatım, Soru Cevap Tartışma, Grup Çalışması Yöntemi
15 Kitap okuması Genel tekrar ve geri bildirim -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Vardal, B. Z. (2014). “Türkiye’de Basın Özgürlüğü ve 2003 Yılı Sonrası Uygulamalar” Yayımlanmamış Doktora Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gazetecilik Ana Bilim Dalı.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Interpret basic concepts, fields of study, theories and approaches in media.
0
2
Describe current information in the field by relating them with communication theories.
0
3
Explain basic concepts regarding communication sciences.
0
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Interpret current events, political, cultural and economic developments by using the theoretical knowledge gained in the field within a critical context.
5
2
Associate knowledge and facts in the field with Law, Sociology, Advertisement, Cinema and Economy.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Identify new strategy and methods for the technical infrastructure and content of the types of television news and programs.
0
2
Assemble theoretical knowledge gained in the field to the technology in present day.
0
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Create creative contents in the field.
0
2
Interpret theoretical and applied knowledge gained in the field.
0
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Create TV Programs for several audiences by sharing the knowledge and experiences on it.
0
2
Perform as a leader or a team member in teamwork from the news production to presentation stage by fulfilling assigned tasks.
0
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Identify basic knowledge regarding the production stages of media and technical infrastructure and creative approaches.
0
2
Research for developments, changes and innovations in the field by taking the lifelong learning as a principle.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Create new ideas and new products in collaboration with the stakeholders in the field of programming and journalism.
0
2
Organize projects and activities for the social environment with the awareness of social responsibility following the national and international cases.
0
3
Explain written, verbal and visual studies in the field by following the agenda.
0
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply knowledge and skills gained in the field by taking legal, social and ethical responsibilities into consideration.
5
2
Show skills as in using camera, editorial process control, team leadership and producing creative content that are features of a professional.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 5 65
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 5 35
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 7 35
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 179
Genel Toplam 179
Toplam İş Yükü / 25.5 7
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0