TR EN

FİNANSAL MATEMATİK DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
IBY207 FİNANSAL MATEMATİK 3 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ORHAN İŞCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL ERTUĞRUL
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: İşletmelerde etkin bir finans politikasının oluşturulabilmesi, uygun yatırım ve finansman kararlarının alınabilmesi için gerekli alt yapıya ilişkin matematik bilgi/beceri kazandırmaktır.
İçerik: Basit Faiz, Bileşik Faiz, İskonto işlemleri, Risk, Getiri, Varyans, Kovaryans, Korelasyon,Anüite hesaplamalarını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Basit ve bileşik faiz kavramlarını tanır
Basit ve bileşik faiz kavramlarını birbirinden ayırt eder
Basit ve bileşik faiz formüllerini kullanarak faiz hesaplar
Tahvil ve hisse senedi fiyatlamayı analiz eder
Fiyatlama için en uygun işleme karar verir

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Finansal sistem, finansal kurumlar ve finansal araçlar Anlatım-uygulama
2 Okuma Paranın zaman değeri Anlatım-uygulama
3 Okuma Basit faiz Anlatım-uygulama
4 Okuma Bileşik faiz Anlatım-uygulama
5 Okuma Şimdiki değer tablosu Anlatım-uygulama
6 Okuma Gelecek değer tablosu Anlatım-uygulama
7 Okuma Anüitelerin şimdiki değer tablosu Anlatım-uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Okuma Anütelerin gelecek değer tablosu Anlatım-uygulama
10 Okuma Tahvilin tanımı, çeşitleri ve değerlemesi Anlatım-uygulama
11 Okuma Risk ve getiri Anlatım-uygulama
12 Okuma Hisse senedi fiyatlaması Anlatım-uygulama
13 Okuma Hisse senedi getiri hesaplama Anlatım-uygulama
14 Okuma Gordon modeli ve CAPM Modeli ile hisse senedi fiyatlaması Anlatım-uygulama
15 Okuma Final Sınavı Anlatım-uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Aydın, Nurhan(2010), Finans matematiği, Detay yayıncılık
Sucu, Meral (2013) Finans matematiği, Nobel yayın dağıtım.
Eugene F. Brigham, Michael C. Ehrhardth,(2001) Financial Management

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Interpret the basic concepts, theories and approaches of business information management, programming and management information systems.
0
2
Explain concepts related to field by associating them with information systems and programming languages.
0
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explain current information about the field with information and communication theories.
0
2
Relate the information and facts about his/her field with other areas of social sciences.
0
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Prepare the technical infrastructure and content of information management in businesses.
0
2
Integrate the theoretical knowledge about the field into today's technology
0
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply the programming languages for the functioning of business.
2
2
Interpret the theoretical and practical information they obtained in their field.
1
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fulfill his/her duties and responsibilities related to the solution of problems arising in enterprises.
4
2
Conducts projects related with his/her field.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Integrate the technical information and approaches about his/her field to business management information processes.
0
2
Research on scientific, sectoral developments and innovations related to the field with lifelong learning as a principle.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Cooperates with stakeholders in order to generate new ideas.
4
2
Organize projects and activities for the social environment with social responsibility consciousness and to be able to apply those.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to apply knowledge and skills related to his / her field by taking into account his legal, social and ethical responsibilities.
4
2
Write programs by using the programming languages related with his/her field.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 6 5 30
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 6 42
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 42 0 155
Genel Toplam 155
Toplam İş Yükü / 25.5 6,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0