Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
IBY322 | YÖNEYLEM ARAŞTIRMASI | 6 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ORHAN İŞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Karar verme problemlerinin ve uygulamalarının çözümü için matematiksel modellerden faydalanarak, doğru yöntemin tanınması, tespit edilmesi ve gerekli analizlerin gerçekleştirilmesi. |
İçerik: | Yöneylem araştırması teknikleri |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Yöneylem araştırması kavramlarını tanımlar. |
Yöneylem araştırması problemleri için doğru modelleri kurar. |
Yöneylem araştırması problemleri için doğru çözüm tekniğini ayırt eder. |
Yöneylem araştırması problemleri için uygun çözüm teknikleri kullanarak analizler yapar. |
Yöneylem araştırması problemlerinin analiz sonuçlarını değerlendirir. |
Yöneylem araştırması problemlerinin analiz sonuçlarına göre olası durumları ortaya koyar. |
Yöneylem araştırması problemlerinin çözümlerinde kullanılan farklı tekniklerden elde edilen sonuçları karşılaştırmalı olarak analiz eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Yöneylem Araştırmasına Giriş | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Kitap okuma | Olasılık, Karar Verme ve Proje Yönetimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Kitap okuma | Olasılık, Karar Verme ve Proje Yönetimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Kitap okuma | Vektörler ve Matrisler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Kitap okuma | Vektörler ve Matrisler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Kitap okuma | Doğrusal Programlama | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Kitap okuma | Doğrusal Programlama | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap okuma | Transport(Taşımacılık)'a Giriş ve Doğrusal Programlama | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Kitap okuma | Atama | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Kitap okuma | En Kısa Yol | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Kitap okuma | Markov Analizi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Kitap okuma | Oyun Teorisine Giriş | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Kitap okuma | Tam Sayılı Programlamaya Giriş | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Kitap okuma | Simülasyona Giriş | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Öztürk, A. (2016), Yöneylem Araştırması, Ekin Yayınevi. |
Hamdy A. Taha, (1997), Operations Research, Prentice Hall. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Interpret the basic concepts, theories and approaches of business information management, programming and management information systems.
|
5 | |||||
2 |
Explain concepts related to field by associating them with information systems and programming languages.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain current information about the field with information and communication theories.
|
5 | |||||
2 |
Relate the information and facts about his/her field with other areas of social sciences.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Prepare the technical infrastructure and content of information management in businesses.
|
5 | |||||
2 |
Integrate the theoretical knowledge about the field into today's technology
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply the programming languages for the functioning of business.
|
5 | |||||
2 |
Interpret the theoretical and practical information they obtained in their field.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fulfill his/her duties and responsibilities related to the solution of problems arising in enterprises.
|
5 | |||||
2 |
Conducts projects related with his/her field.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Integrate the technical information and approaches about his/her field to business management information processes.
|
4 | |||||
2 |
Research on scientific, sectoral developments and innovations related to the field with lifelong learning as a principle.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Cooperates with stakeholders in order to generate new ideas.
|
5 | |||||
2 |
Organize projects and activities for the social environment with social responsibility consciousness and to be able to apply those.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to apply knowledge and skills related to his / her field by taking into account his legal, social and ethical responsibilities.
|
4 | |||||
2 |
Write programs by using the programming languages related with his/her field.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 4 | 15 | 60 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı Hazırlığı | 6 | 4 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 3 | 21 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 47 | 0 | 178 |
Genel Toplam | 178 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |