Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
IBY414 |
PROJE YÖNETİMİ VE ANALİZİ |
8 |
3 |
3 |
8 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Prof.Dr. ORHAN İŞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu derste proje seçimi, projelerin organizasyonu, kapsam, zaman ve maliyetlerini tanımlayabilme, planlayabilme ve yönetme yeteneğini geliştirme amacıyla proje yönetiminin temel ilkelerini ele almak amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Dersin içeriği; proje yönetimine giriş, proje yönetiminin organizasyonu, proje yönetiminde haberleşme proje yönetiminde yönetim yeteneklerinin geliştirilmesi, projelerde optimal kaynak kullanımı, planlama kavramı ve özellikleri, insan faktörünün zihinsel ve bedensel açıdan değerlendirilmesi / projede görev dağılımı, kaynaklar (finans, işgücü, donanım, vb.) açısından proje değerlendirilmesi, proje yönetiminde kullanılan başlıca teknikler, projelerde kalite yönetimi, proje yönetiminde sorunlar ve giderilmesi konularından oluşmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Proje yönetimine ilişkin kavramları tanımlar. |
Proje yönetiminin temel ilkelerini açıklar. |
Projelerinde meydana gelen sorunlar için çözümler üretir. |
Projeleri optimum kaynak kullanımı, finans, işgücü gibi konular açısından inceler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür Taraması |
- Proje Yönetiminin Kapsamı ve Önemi
- Proje Yönetiminin İşletme Yönetimi İçindeki Yeri
- Proje tanımı
- Proje yaşam döngüsü |
Ders anlatımı , soru- cevap |
2 |
Literatür Taraması |
- Projenin üç hedefi
- Projenin temel unsurları
- Projelerin sınıflandırılması
- Proje yöneticiliği |
Ders anlatımı , soru- cevap |
3 |
Literatür Taraması |
- Proje yönetiminin ilkeleri
- Proje yönetiminin özellikleri
- Proje yönetiminin yararları
- Proje yönetimi araçları ve stratejik karar verme yöntemleri
- Proje yönetimi yapıları ve organizasyonu |
Ders anlatımı , soru- cevap |
4 |
Literatür Taraması |
- Proje ekibinin oluşturulması ve verimliliğin değerlendirilmesi
- Proje yönetim kontrol sistemi
- Proje yönetimi sisteminin analizi ve geliştirilmesi |
Ders anlatımı , soru- cevap |
5 |
Literatür Taraması |
- Proje Danışmanlığı
- Temel unsurları
- Türleri
- Becerileri
- Süreci |
Ders anlatımı , soru- cevap |
6 |
Literatür Taraması |
Proje Zaman Yönetimi |
Ders anlatımı , soru- cevap |
7 |
Literatür Taraması |
Arasınav için TEKRAR |
Ders anlatımı , soru- cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür Taraması |
Proje Kaynak Yönetimi |
Ders anlatımı , soru- cevap |
10 |
Literatür Taraması |
Proje Kalite Yönetimi |
Ders anlatımı , soru- cevap |
11 |
Literatür Taraması |
Proje İK Yönetimi |
Ders anlatımı , soru- cevap |
12 |
Literatür Taraması |
Proje İletişim Yönetimi |
Ders anlatımı , soru- cevap |
13 |
Literatür Taraması |
Proje Tedarik Yönetimi |
Ders anlatımı , soru- cevap |
14 |
Literatür Taraması |
Final sınavı için TEKRAR |
Ders anlatımı , soru- cevap |
15 |
-- |
-- |
-- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Burhan ALBAYRAK, Proje Yönetimi ve Analizi, Nobel, Ankara 2009 |
Mesiha Saat ERSOY, Proje Yönetimi, 2. Baskı, İmaj, Ankara 2014 |
Proje Yönetim ENSTİTÜSÜ, Proje Yönetimi Bilgi Birikimi Kılavuzu, 6. Baskı, İstanbul2017 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Interpret the basic concepts, theories and approaches of business information management, programming and management information systems.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Explain concepts related to field by associating them with information systems and programming languages.
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Explain current information about the field with information and communication theories.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Relate the information and facts about his/her field with other areas of social sciences.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Prepare the technical infrastructure and content of information management in businesses.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Integrate the theoretical knowledge about the field into today's technology
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Apply the programming languages for the functioning of business.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Interpret the theoretical and practical information they obtained in their field.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Fulfill his/her duties and responsibilities related to the solution of problems arising in enterprises.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Conducts projects related with his/her field.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Integrate the technical information and approaches about his/her field to business management information processes.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Research on scientific, sectoral developments and innovations related to the field with lifelong learning as a principle.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Cooperates with stakeholders in order to generate new ideas.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Organize projects and activities for the social environment with social responsibility consciousness and to be able to apply those.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students will be able to apply knowledge and skills related to his / her field by taking into account his legal, social and ethical responsibilities.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Write programs by using the programming languages related with his/her field.
|
|
|
2 |
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
6 |
78 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
6 |
7 |
42 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
7 |
6 |
42 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
42 |
0 |
206 |
|
Genel Toplam |
206 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
8,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
8,0 |
|