Gaz türbinli motorların temel çalışma prensiplerini açıklar; potansiyel enerji, kinetik enerji, Newton’un hareket yasaları ve Brayton çevrimi arasındaki ilişkiyi değerlendirir. |
Motor gücü, kuvvet, iş, enerji, hız ve hızlanma arasındaki ilişkiyi analiz eder; bu kavramların gaz türbinli motorların tasarımındaki ve performansındaki etkilerini belirler. |
Turbojet, turbofan, turboshaft ve turbopropellerin yapısal özelliklerini karşılaştırır ve her motor tipinin çalışma prensiplerini inceleyerek, endüstriyel uygulamalardaki farklarını analiz eder. |
Gaz türbinli motorların performans parametrelerini tanımlar; brüt thrust, net thrust, konik nozül thrust’ı, thrust dağılımı, özgül yakıt tüketimi (SFC) gibi temel ölçütlerin motor performansına etkisini değerlendirir. |
Motor performansının çevresel faktörlerden nasıl etkilendiğini değerlendirir; bypass oranı, motor basınç oranı, gaz akışının sıcaklık, basınç ve hız gibi parametreler üzerindeki etkilerini belirler. |
Motor “rating”lerini ve performans sınırlamalarını açıklar; statik thrust, hız-irtifa-sıcaklık ilişkilerinin motor performansı üzerindeki etkilerini inceler. |
Kompresör giriş sistemlerinin yapılarını ve işleyişini analiz eder; çeşitli giriş konfigürasyonlarının motor performansına olan etkilerini değerlendirir ve buzdan koruma yöntemlerini tartışır. |
Kompresörlerin yapılarını, çalışma prensiplerini ve uygulamalarını inceleyerek, eksenel ve santrifüj tiplerinin farklarını belirler; fan dengeleme yöntemlerinin motor performansına olan etkilerini analiz eder. |
Kompresörde meydana gelen stall ve surge olaylarını açıklar; bu olayların sebeplerini ve motor performansı üzerindeki etkilerini analiz eder. Hava akımı kontrol yöntemlerinin (bleed valfler, değişken giriş rehber kanatçıkları, değişken stator kanatçıkları, dönen stator paleleri) etkinliğini değerlendirir. |
Yanma kısmının yapısal özelliklerini ve çalışma prensiplerini açıklar; yanma odalarının gaz türbinli motor verimliliği üzerindeki etkilerini belirler. |