Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
YDL101 | FOREIGN LANGUAGE I (ENG.) | 1 | 3 | 3 | 3 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | İngilizce |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. ŞABO KESLER |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | İngilizcenin aktif kullanımına ilişkin bilgi, davranış ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Temel gramer kuralları, kelime bilgisi, okuduğunu anlama, paragraf yazma. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Belirli-Belirsiz edatları açıklar. |
Belirli-Belirsiz edatları yazma becerilerinde kullanır. |
Farklı zamanları kullanarak cümle yapıları tasarlar. |
Geniş zamanı kullanarak cümle kurar. |
Şimdiki zamanı kullanarak cümle kurar. |
Geçmiş zamanı kullanarak cümle kurar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Video İzleme, Okuma | İnsanlarla Tanışma ve Kendini Tanıtma; Sıfatlar | Programlanmış Öğrenme, Video Konferans |
2 | Video İzleme, Okuma | Aile Hakkında Konuşmak; Olmak/ Bu-Şu/ Bunlar-Şunlar | Programlanmış Öğrenme, Video Konferans |
3 | Video İzleme, Okuma | Meslekler; Özne Zamirleri- İyelik Sıfatları | Programlanmış Öğrenme, Video Konferans |
4 | Video İzleme, Okuma | Ülkeler, Milletler, İngilizce Alfabe ve Rakamlar; Tekil-Çoğul | Programlanmış Öğrenme, Video Konferans |
5 | Video İzleme, Okuma | Günlük rutinler; Geniş Zaman, Sıklık Zarfları | Programlanmış Öğrenme, Video Konferans |
6 | Video İzleme, Okuma | Kişileri ve Vücut Parçalarını Açıklama; Şimdiki Gelecek Zaman | Programlanmış Öğrenme, Video Konferans |
7 | Video İzleme, Okuma | Belirli ve Belirsiz Edatlar; Bir- sıfatsız | Programlanmış Öğrenme, Video Konferans |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Video İzleme, Okuma | Genel Tekrar | Programlanmış Öğrenme, Video Konferans |
10 | Video İzleme, Okuma | Yiyecek ve İçecekler, Tarif Vermek; Sayılabilir ve Sayılamayan İsimler | Programlanmış Öğrenme, Video Konferans |
11 | Video İzleme, Okuma | Miktar Açıklamaları; Bazı- biraz, ne kadar. Miktar Belirleyiciler; biraz, az, çok, fazla, Tarif Vermek | Programlanmış Öğrenme, Video Konferans |
12 | Video İzleme, Okuma | Basit Geçmiş Zaman Fiili; Geçmiş Zaman Kipleri | Programlanmış Öğrenme, Video Konferans |
13 | Video İzleme, Okuma | Düzenli ve Düzensiz Fiillerle Basit Geçmiş Zaman | Programlanmış Öğrenme, Video Konferans |
14 | Video İzleme, Okuma | Geçmiş Zamanda Alışkanlıklarla Alıştırma Yapmak | Programlanmış Öğrenme, Video Konferans |
15 | Video İzleme, Okuma | Genel Tekrar | Programlanmış Öğrenme, Video Konferans |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Seligson, P. (2009). Richmond essential english course elementary-2. Richmond Publishing. |
Walker, E., Elsworth, S. (2000). Grammar practice for elementary students. Longman Press. |
Meriç, D. (2018). İngilizce günlük konuşmalar. Fono Kurumu yayınları. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Defines the basic concepts in the field of Oral and Dental Health Program.
|
||||||
2 |
Uses medical terminology in the field in which he/she will serve as an intermediate staff member.
|
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Collaborates with the physician on a team.
|
||||||
2 |
Communicates effectively with patients, colleagues, and other segments of society, primarily physicians.
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Knows tools and equipment related to his/her field and follows technological developments related to them.
|
||||||
2 |
Can gain proficiency in computer usage skills.
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gains competence in applying hygiene rules.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Applies the processes of obtaining patient information, taking anamnesis and preparing patient files accurately and effectively.
|
||||||
2 |
Independently creates and implements care plans in oral and dental health services.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Recognizes professional ethics and legal regulations and explains the scope of professional responsibilities.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The concept of lifelong learning and self-development to gain competence in acquiring.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to express professional ideas to relevant individuals and institutions verbally or in writing, and to examine national and international agendas related to oral and dental health and evaluate possible outcomes.
|
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 77 |
Total Workload of the Course Unit | 77 | ||
Workload (h) / 25.5 | 3 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 3,0 |