TR EN

PRINCIPLES AND MANAGEMENT OF MARKETING PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
IBY218 PRINCIPLES AND MANAGEMENT OF MARKETING 4 3 3 6

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Prof.Dr. ORHAN İŞCAN
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bu ders, öğrencilerin pazarlama ile ilgili kapsamlı bilgi sahibi olarak, detaylı bir pazarlama planı geliştirmelerini ve işletmelere sunabilecek düzeye gelmelerini amaçlamaktadır.
Contents of the Course Unit: -Pazarlama ile ilgili temel kavramlar Değişim Kavramı , Pazar Kavramı , Gereksinme (İhtiyaçlar) ve İstekler , Değer,Tatmin, Kalite, Talep, Talep arz arasında denge açısından sekiz durum -Ürün ve Hizmetler -Mikro, Makro ve Sosyal Pazarlama Kavramları -Pazarlama Sistemi -Pazarlama Fonksiyonları -Fayda Kavramı -Pazarlama Stratejileri -Pazarlama Kontrolü -Hedef Pazar -Tüketici -Tüketici Çeşitleri -Pazar Çeşitleri -Tüketici Pazarlarının İncelenmesi Gereken Üç Yönü -Tüketici Satın Alma Davranışlarını (Sürecini) Etkileyen Faktörler -Satın Alma Karar Tipleri -Tüketici Satın Alma Karar Süreci -Pazarlama Yöneticisi hangi soruları cevaplamalıdır? -Pazarlamayı Etkileyen Faktörler -İşletme Sistemi ve Çevresi -Makro Çevresel Faktörler -Mikro Çevresel Faktörler -İşletme İçi Faktörler -İşletmelerde Planlama ve Stratejik Planlama -Pazarlama Stratejisi ve Stratejik Pazarlama Planlaması -Çevre Analizi (Dış Çevre-İç Çevre-Müşteri Çevresi) -Durum Analizi (SWOT Analizi) -Büyüme Hızı&Pazar Payı Matrisi -İşletmelerde Büyüme Stratejileri -Pazarlama Araştırması ve Pazarlama Bilgi Sistemi -Pazarlama Karmalarından Ürün ve ilgili kavramları -Pazarlama Karmalarından Fiyat ve ilgili kavramları -Pazarlama Karmalarından Tutundurma ve ilgili kavramları -Pazarlama Karmalarından Dağıtım ve ilgili kavramları

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

İşletmelerde pazarlamanın rolünü ve pazarlama karmalarını hatırlar.
Pazarlama sistemi ve işletmenin hedef pazarını hatırlar, uygular, yaratır.
SWOT analizi ve stratejik pazarlama planını ve pazarlama stratejilerini anlar.
İşletmelerde uygulanabilecek büyüme stratejilerini anlar.
Büyüme Hızı-Pazar Payı (BCG) Matrisini hatırlar, uygular, analiz eder.
Pazarlamayı etkileyen çevresel faktörleri anlar. Pazarlama Araştırması ve Pazarlama Bilgi Sistemleri arasındaki hatırlar, değerlendirir, analiz eder.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Ders kitabının ilgili bölümleri okumak Pazarlama Temel Kavramlar (Değişim, Pazar, İhtiyaç, İstek, Değer, Tatmin, Kalite, Talep) Anlatım
2 Ders kitabının ilgili bölümleri okumak Talep-Arz arasında denge açısından 8 durum, Ürün ve Hizmetler , Mikro, Makro ve Sosyal Pazarlama Kavramları Anlatım
3 Ders kitabının ilgili bölümleri okumak Pazarlama Sistemi, Pazarlama Fonksiyonları, Fayda Kavramı Anlatım
4 Ders kitabının ilgili bölümleri okumak Pazarlama Stratejileri (Farklılaştırılmış Pazarlama Stratejisi, Farklılaştırılmamış Pazarlama Stratejisi, Yoğunlaştırılmış Pazarlama Stratejisi) , Pazarlama Kontrolü Anlatım
5 Ders kitabının ilgili bölümleri okumak Pazar, Hedef Pazar , Pazar Çeşitleri , Tüketici , Tüketici Çeşitleri, Tüketici Karar Alma Süreci, Pazarlama Yöneticisinin Cevaplaması Gereken Sorular Anlatım
6 Ders kitabının ilgili bölümleri okumak Pazarlama Çevresi - Pazarlamayı Etkileyen Mikro , Makro Çevresel Faktörler ve İşletme İçi Faktörler Anlatım
7 Ders kitabının ilgili bölümleri okumak Stratejik Pazarlama Planlaması Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Ders kitabının ilgili bölümleri okumak Stratejik Pazarlama Planlaması, Çevre Analizi (Dış Çevre-İç Çevre-Müşteri Çevresi), Durum Analizi (SWOT Analizi) Anlatım
10 Ders kitabının ilgili bölümleri okumak Büyüme Hızı&Pazar Payı Matrisi, İşletmelerde Büyüme Stratejileri, Pazarlama Araştırması ve Pazarlama Bilgi Sistemi Anlatım
11 Ders kitabının ilgili bölümleri okumak Pazarlama Araştırması Süreci ve Pazarlama Karmalarından ÜRÜN kavramı Anlatım
12 Ders kitabının ilgili bölümleri okumak Pazarlama Karmalarından FİYAT kavramı ve detayları Anlatım
13 Ders kitabının ilgili bölümleri okumak Pazarlama Karmalarından TUTUNDURMA kavramı ve detayları Anlatım
14 Ders kitabının ilgili bölümleri okumak Pazarlama Karmalarından DAĞITIM kavramı ve detayları Anlatım
15 Ders kitabının ilgili bölümleri okumak Genel Tekrar Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Doç.Dr.Yakup Durmaz (EDİTÖR) - Pazarlama İlkeleri
Prof.Dr. İsmet Mucuk – Pazarlama İlkeleri
Prof.Dr. Mehmet Karafakıoğlu – Pazarlama İlkeleri
Prof.Dr. Sevgi Ayşe Öztürk – Hizmet Pazarlaması
ARMSTRONG, Gary, et al. "Principles of marketing". Pearson Australia, 2014.
BAKER, Michael. The Marketing Book". Routledge, 2012.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Interpret the basic concepts, theories and approaches of business information management, programming and management information systems.
5
2
Explain concepts related to field by associating them with information systems and programming languages.
1

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Explain current information about the field with information and communication theories.
4
2
Relate the information and facts about his/her field with other areas of social sciences.
4

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Prepare the technical infrastructure and content of information management in businesses.
2
2
Integrate the theoretical knowledge about the field into today's technology
3

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Apply the programming languages for the functioning of business.
2
2
Interpret the theoretical and practical information they obtained in their field.
4

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Fulfill his/her duties and responsibilities related to the solution of problems arising in enterprises.
5
2
Conducts projects related with his/her field.
4

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Integrate the technical information and approaches about his/her field to business management information processes.
5
2
Research on scientific, sectoral developments and innovations related to the field with lifelong learning as a principle.
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Cooperates with stakeholders in order to generate new ideas.
5
2
Organize projects and activities for the social environment with social responsibility consciousness and to be able to apply those.
5

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to apply knowledge and skills related to his / her field by taking into account his legal, social and ethical responsibilities.
4
2
Write programs by using the programming languages related with his/her field.
1

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 1 14
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 4 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 3 21
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 58 0 149
Total Workload of the Course Unit 149
Workload (h) / 25.5 5,8
ECTS Credits allocated for the Course Unit 6,0