Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
TDE215 | OTTOMAN TURKISH III | 3 | 3 | 3 | 6 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Doç.Dr. HACER GÜLŞEN |
Instructor(s) of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi PELİN EKŞİ |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Dersin amacı; öğrencinin Osmanlı Türkçesindeki Arapça unsurları gramer özellikleri ile birlikte kavraması; Arapça yapılı tamlamaları çözümleyebilmesi ve 19. yüzyılda yazılmış kurmaca ya da bilgilendirici türlerdeki metinleri okuma anlama ve günümüz Türkçesine aktarma becerisi geliştirmesidir. |
Contents of the Course Unit: | Bu derste Arapça sözcük türlerinin tamamı Osmanlı Türkçesinde kullanım durumlarına göre işlenir. Arapça yapılı tamlamalar detaylı biçimde tahlil edilir. Ayrıca 19. yüzyılda yazılmış Arap harfli ve çoğunlukla matbu eserleri okuma ve günümüz Türkçesine çevirme çalışmaları yürütülür. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Osmanlı Türkçesinde kullanılan Arapça sözcük türlerini sıralar. |
Arapçada isim yapımında kullanılan vezinleri listeler. |
Arapça sözcüklerin vezinlerini bulur. Bu vezinleri kullanarak sözcüklerin türünü, kökünü tespit eder ya da yeni sözcükler türetir. |
Arapça tamlamaları çözümler. |
Belli başlı Arapça ve Farsça ön ekleri ve son ekleri hatırlar. |
19. yüzyılda yazılmış çeşitli türlerdeki metinleri okur ve günümüz Türkçesine çevirir. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | Genel değerlendirme. Osmanlı Türkçesi I ve II derslerinde edinilen birikimin hatırlanması. Özellikle Arapçanın yapısal özellikleri ve vezin bulma konularının tekrarı. | Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
2 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Arapça Sözcük Türleri: Kıyasi Masdarlar Tanzimat Dönemi'nden seçilmiş bir metni okuma- morfolojik ve semantik açıdan inceleme-günümüz Türkçesine aktarma | Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
3 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Arapça Sözcük Türleri: Kıyasi Masdarlar Tanzimat Dönemi'nden seçilmiş bir metni okuma- morfolojik ve semantik açıdan inceleme-günümüz Türkçesine aktarma | Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
4 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Arapça Sözcük Türleri: İsm-i Fail. İsm-i Meful. Sıfat-ı Müşebbehe Tanzimat Dönemi'nden seçilmiş bir metni okuma- morfolojik ve semantik açıdan inceleme-günümüz Türkçesine aktarma | Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
5 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Arapça Sözcük Türleri: Mübalaga Sigaları Tanzimat Dönemi'nden seçilmiş bir metni okuma- morfolojik ve semantik açıdan inceleme-günümüz Türkçesine aktarma | Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
6 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Arapça Sözcük Türleri: İsm-i Tafdil. İsm-i Tasgir Kısa sınav 1 | Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
7 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Arapça Sözcük Türleri: İsm-i Mekan. İsm-i Zaman. İsm-i Alet. Tanzimat Dönemi'nden seçilmiş bir metni okuma- morfolojik ve semantik açıdan inceleme-günümüz Türkçesine aktarma | Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Arapça Sözcük Türleri: İsm-i Mensup. Mecul Masdarlar Servet-i Fünun Dönemi'nden seçilmiş bir metni okuma- morfolojik ve semantik açıdan inceleme-günümüz Türkçesine aktarma | Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
10 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Arapça Sözcüklerde Keyfiyet Servet-i Fünun Dönemi'nden seçilmiş bir metni okuma- morfolojik ve semantik açıdan inceleme-günümüz Türkçesine aktarma | Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
11 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Arapça Sözcüklerde Kemiyet Servet-i Fünun Dönemi'nden seçilmiş mensur bir metni okuma- morfolojik ve semantik açıdan inceleme-günümüz Türkçesine aktarma | Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
12 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Arapça İzafet (Tamlama):Temel Kavramlar ve Arapça İzafet Çeşitleri (İsim, Sıfat ve Lafzi). Servet-i Fünun Dönemi'nden seçilmiş bir metni okuma- morfolojik ve semantik açıdan inceleme-günümüz Türkçesine aktarma | Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
13 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Arapça Edatlar ve Birleşik Şekiller. Kısa Sınav 2. | Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
14 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Kısa Sınav 2'nin gözden geçirilmesi. Metin okuma anlama dil incelemesi. | Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
15 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Dönemin genel değerlendirmesi. | Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Develi, H. (2008), Osmanlı Türkçesi Kılavuzu 2, İstanbul: Kesit Yayınları. |
Kanar, M. (2016), Çözümlü Osmanlı Türkçesi Metinleri, İstanbul: Say Yayınları. |
Tekin, Ş. (2022) Haz. Osmanlıca el kitabı: Osmanlıca metinlerin çeviriyazısı ve tıpkıbasımlar. 2 cilt. Yeditepe Yayınları |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Recognize the alphabets used by Turks in the historical process, especially Ottoman Turkish alphabet.
|
5 | |||||
2 |
Recognize the distinguished examples of World Literature in the forms of verse and prose.
|
1 | |||||
3 |
Defend the idea that Turkish literature has national and genuine cultural identity
|
2 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use professional English to be able to benefit from international academic publications.
|
0 | |||||
2 |
Act according to social, scientific, cultural and ethical values in all kinds of studies related to the field.
|
5 | |||||
3 |
Examine the bibliography of the studies on Turkish Language and Literature according to countries and schools in written, printed and electronic media.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Examine Turkish grammar in historical-comparative terms in terms of sound, form, syntax, semantics and vocabulary by using general linguistics methods and theories
|
1 | |||||
2 |
Examine the course materials, research methods, information and theories used in Turkish Language and Literature Program.
|
5 | |||||
3 |
Discuss the historical development of Contemporary Turkish Literature and the texts on the historical period and the cultural atmosphere.
|
2 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the knowledge and skills acquired in the field of Turkish language and literature with a critical approach and with the help of interdisciplinary information.
|
2 | |||||
2 |
Use philosophy, sociology, law, economics, etc. and makes interdisciplinary interpretations.
|
1 | |||||
3 |
Evaluate the new trends in World Literature especially in Contemporary Turkish Literature.
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Solve problems encountered in the field as individual and as member of a team.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the knowledge and theories of Contemporary Literature in terms of literature and linguistics within the framework of certain theories.
|
0 | |||||
2 |
Evaluate the extent to which Turkish Language and Literature is influenced by the civilization circles in which it is a part of.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluates the fields of application of sustainability in the field of Turkish Language and Literature.
|
3 | |||||
2 |
Research and study at the academic level.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate all subjects related to Turkish Language and Literature in the context of “The Integrity of Turkish Language and Literature".
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 7 | 91 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 155 |
Total Workload of the Course Unit | 155 | ||
Workload (h) / 25.5 | 6,1 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 6,0 |