Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
TDE219 | MODERN TURKISH LITERATURE I | 3 | 3 | 3 | 6 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Doç.Dr. HACER GÜLŞEN |
Instructor(s) of the Course Unit | Doç.Dr. HACER GÜLŞEN |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Dersin amacı; öğrencilerin Tanzimat dönemi Türk edebiyatının oluşumuna zemin hazırlayan sosyal, kültürel, siyasi ve iktisadi gelişmeleri kavramasıdır. Ayrıca Yenileşme Dönemi Türk Edebiyatının mühim şahsiyetlerini ve eserlerini de tanıtmaktır. Bunlara ek olarak Tanzimat Döneminde Türk Edebiyatına etki eden farklı edebi türlere ait ekolleri de tanıtarak; öğrencilerin bu ekollere ait olarak yazılı metinleri de çözümleyebilmelerini sağlamaktır. |
Contents of the Course Unit: | Dersin ihtiva ettiği içerikler arasında; a) Tanzimat dönemi Türk edebiyatının mühim şahsiyetleri ve eserleri, b) Tanzimat Dönemi Türk Edebiyatı vasıtasıyla bizim edebiyatımıza intikal eden farklı edebi türler, c) Yenileşme Dönemi Türk Edebiyatına ait ekoller ve d) Yazınsal metinlerin çözümlemeleri bulunmaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Yenileşme dönemi Türk edebiyatının oluşumuna zemin hazırlayan sosyal, kültürel, siyasi ve iktisadi gelişmeleri tanır. |
Tanzimat döneminden başlayarak yenileşme dönemi Türk edebiyatının önde gelen temsilcilerini ve eserlerini listeler. |
Tanzimat döneminde Türk edebiyatına intikal eden farklı edebi türlerin gelişim süreçleri hakkında örnek metinlere dayalı olarak tahminde bulunur. |
Karşılaştığı nesir veya nazım türündeki eserlerin yenileşme dönemi Türk edebiyatının hangi hareket ya da ekolüne ait olduğunu sorgular. |
Yazınsal metinlerin çözümlenmesinde benimsenmesi gereken yöntemleri özetler. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Tanzimat Dönemi Türk Edebiyatının Mahiyeti | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Tanzimat Dönemi Türk Edebiyatının Oluşumuna Zemin Oluşturan Sosyal, Kültürel, Siyasi ve İktisadi Gelişmeler (XIX. Yüzyılda Osmanlı Toplumunun Yaşantısı) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, İnteraktif Sunum |
3 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Tanzimat Dönemi Türk Edebiyatının Oluşumuna Zemin Oluşturan Sosyal, Kültürel, Siyasi ve İktisadi Gelişmeler (Tanzimat Fermanının İlanı ve Fermanın Osmanlı Siyasi ve Sosyal Yaşantısında Neyi Gerçekleştirmeyi Amaçlamış Olduğu) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, İnteraktif Sunum |
4 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Tanzimat Dönemi Türk Şiiri Üzerinde; (Başta Divan Edebiyatı Olmak Üzere) Etkisi Olan Edebi Akımlar ve Tanzimat Dönemi Şairlerinin Yetişme Koşulları: Aldıkları eğitimler, bulundukları kültürel ortamlar ve katıldıkları topluluklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Tanzimat Dönemi Türk Şiirinde Namık Kemal’in Yeri, Eserlerinden Örnekler ve Namık Kemal Üzerinde Etkisi Olan Batı şiiri akımları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Metin Çözümleme |
6 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Tanzimat Dönemi Türk Şiirinde Ziya Paşa’nın Yeri ve Ziya Paşa Üzerinde Etkisi Olan Edebi Akımlar ile şairler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Metin Çözümleme |
7 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Tanzimat Dönemi Türk Şiirinde İbrahim Şinasi Efend'nin Yeri ve Tanzimat şairlerinin Türk şiirinde ve edebiyatında gerçekleştirmeyi amaçladıkları şeyler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Tanzimat Dönemi ile birlikte Türk edebiyatına giren diğer edebi türler olan Tiyatro ve gazete yazısı gibi türler vasıtasıyla bu dönemde yürütülen faaliyetler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Metin Çözümleme |
10 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Tanzimat Dönemi ile birlikte Türk edebiyatında Batı edebiyatının etkisinde başlamış olan türlerden romanın ve hikâyenin bu dönemdeki gelişim süreci. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Tanzimat Dönemi romancılarımızdan biri olarak Namık Kemal ve romanı İntibah’ın incelenmesi ve çözümlenmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Metin Çözümleme |
12 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Tanzimat Dönemi Romancılarımızdan biri olarak Ahmet Mithat Efendi'nin Türk hikâyeciliği ve romancılığı içindeki yeri. Felatun Bey ve Rakım Efendi romanının incelenmesi ve çözümlenmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Metin Çözümleme |
13 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Tanzimat Dönemi Türk edebiyatının diğer romancısı Recaizade Mahmut Ekrem ve romanı Araba Sevdası | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Metin Çözümleme |
14 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Tanzimat Dönemi sanatçılarından Abdülhak Hamit Tarhan ve şiirleri / tiyatro eserleri vasıtasıyla Türk edebiyatındaki yeri. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Metin Çözümleme |
15 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Nabizade Nazım ve sanatçının Karabibik adlı eserleri vasıtasıyla Türk edebiyatındaki yeri. Sami Paşazade Sezai ve Sergüzeşt adlı eseri vasıtasıyla sanatçının Türk edebiyatındaki yeri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Metin Çözümleme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Aktaş, Ş. (2013), Yenileşme Dönemi Türk Şiiri ve Antolojisi, İstanbul: Kurgan Edebiyat. |
Akyüz, K. (1999), Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri, İstanbul: İnkılap Kitabevi. |
Tanpınar, A. H. (2012), On Dokuzuncu Asır Türk Edebiyatı Tarihi, İstanbul: Dergah Yayınları. |
Kaplan, M. (2016), Şiir Tahlilleri 1 - Tanzimattan Cumhuriyet’e, İstanbul: Dergah Yayınları. |
McKee, A. (2003), Textual Analysis: A Beginner’s Guide, Sage Publications. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Recognize the alphabets used by Turks in the historical process, especially Ottoman Turkish alphabet.
|
1 | |||||
2 |
Recognize the distinguished examples of World Literature in the forms of verse and prose.
|
2 | |||||
3 |
Defend the idea that Turkish literature has national and genuine cultural identity
|
1 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use professional English to be able to benefit from international academic publications.
|
0 | |||||
2 |
Act according to social, scientific, cultural and ethical values in all kinds of studies related to the field.
|
5 | |||||
3 |
Examine the bibliography of the studies on Turkish Language and Literature according to countries and schools in written, printed and electronic media.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Examine Turkish grammar in historical-comparative terms in terms of sound, form, syntax, semantics and vocabulary by using general linguistics methods and theories
|
0 | |||||
2 |
Examine the course materials, research methods, information and theories used in Turkish Language and Literature Program.
|
5 | |||||
3 |
Discuss the historical development of Contemporary Turkish Literature and the texts on the historical period and the cultural atmosphere.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the knowledge and skills acquired in the field of Turkish language and literature with a critical approach and with the help of interdisciplinary information.
|
1 | |||||
2 |
Use philosophy, sociology, law, economics, etc. and makes interdisciplinary interpretations.
|
1 | |||||
3 |
Evaluate the new trends in World Literature especially in Contemporary Turkish Literature.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Solve problems encountered in the field as individual and as member of a team.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the knowledge and theories of Contemporary Literature in terms of literature and linguistics within the framework of certain theories.
|
5 | |||||
2 |
Evaluate the extent to which Turkish Language and Literature is influenced by the civilization circles in which it is a part of.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluates the fields of application of sustainability in the field of Turkish Language and Literature.
|
2 | |||||
2 |
Research and study at the academic level.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate all subjects related to Turkish Language and Literature in the context of “The Integrity of Turkish Language and Literature".
|
4 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 7 | 91 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 155 |
Total Workload of the Course Unit | 155 | ||
Workload (h) / 25.5 | 6,1 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 6,0 |