Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
TDE216 | OTTOMAN TURKISH IV | 4 | 3 | 3 | 6 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Doç.Dr. HACER GÜLŞEN |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Osmanlı Türkçesi IV; Osmanlı Türkçesi I dersiyle başlayan ve kademe kademe ilerleyen Osmanlı Türkçesini tüm yönleriyle kavrama ve özellikle 19. yüzyıl ve sonrası yazılmış metinlere dil içi çeviri yapabilecek kadar hakim olma hedefinin tamamlandığı derstir. Bu derste Osmanlı Türkçesindeki Farsça sözcükler ve tamlamalar yapısal olarak incelenecektir. Ayrıca öğrencilerin Osmanlı Türkçesi ile ilgili önceki dönemlerde öğrendikleri bilgileri sentezleyeceği ve uygulamalı olarak göstereceği etkinliklerin yürütülmesi de dersin amaçlarından biridir. Bu derste hat stillerinin öğrenilmesi ve basit yazma metinerin okunması da amaçlanmıştır. |
Contents of the Course Unit: | Bu derste, Osmanlı Türkçesindeki Farsça sözcüklerin ve tamlamaların yapısal özellikleri açıklanır. 19. yüzyılda yazılmış farklı türlerde metinlerin dil incelemesi yapılır ve bu metinler günümüz Türkçesine aktarılır. Hat stilleri tarihi gelişimleri çerçevesinde anlatılır. Basit yazma metinler okunur. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Öğrenciler, bu dersin sonunda Farsça isim ve sıfat tamlamalarının yapısını hatırlar. |
Öğrenciler, bu dersin sonunda Farsça türemiş isimleri ve sıfatları ayırt eder. |
Öğrenciler, bu dersin sonunda Farsça kelime yapma yollarını uygular. |
Öğrenciler, bu dersin sonunda hat stillerini sıralar. |
Öğrenciler, bu dersin sonunda Osmanlı Türkçesiyle kaleme alınmış metinleri dilsel açıdan inceler. |
Öğrenciler bu dersin sonunda Osmanlı Türkçesinin, Türkçenin tarihi gelişimi içindeki yerini değerlendirir. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Osmanlı Türkçesinde bugüne kadar öğrenilen bilgilerin üzerinden geçilmesi. Hazır bulunuşluk değerlendirmesi. | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Osmanlı Türkçesinde Farsça Unsurlar: Sözcük yapımı (Türemiş İsimler). Tanzimat Döneminden seçilmiş bir metin. Okuma-anlama-çeviri-dil incelemesi. | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Osmanlı Türkçesinde Farsça Unsurlar: Sözcük yapımı (Türemiş Sıfatlar).Tanzimat Döneminden seçilmiş bir metin. Okuma-anlama-çeviri-dil incelemesi. | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Osmanlı Türkçesinde Farsça Unsurlar: Masdarlar.Tanzimat Döneminden seçilmiş bir metin. Okuma-anlama-çeviri-dil incelemesi. | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Osmanlı Türkçesinde Farsça Unsurlar: Birleşik İsimler. Tanzimat Döneminden seçilmiş bir metin. Okuma-anlama-çeviri-dil incelemesi. | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Osmanlı Türkçesinde Farsça Unsurlar: Edatlar. Kısa Sınav 1 | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Osmanlı Türkçesinde Farsça Unsurlar: Tamlamalar (Temel Kavramlar).Tanzimat Döneminden seçilmiş bir metin. Okuma-anlama-çeviri-dil incelemesi. | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Osmanlı Türkçesinde Farsça Unsurlar:İsim Tamlaması Servet-i Fünun döneminden seçilmiş bir metin. Okuma-anlama-çeviri-dil incelemesi. | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Osmanlı Türkçesinde Farsça Unsurlar: Sıfat Tamlaması Servet-i Fünun döneminden seçilmiş bir metin. Okuma-anlama-çeviri-dil incelemesi. | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Osmanlı Türkçesinde Farsça Unsurlar: Zincirleme İsim Tamlaması Servet-i Fünun döneminden seçilmiş bir metin. Okuma-anlama-çeviri-dil incelemesi. | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Hat türleri. Servet-i Fünun döneminden seçilmiş bir metin. Okuma-anlama-çeviri-dil incelemesi. | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Hat türleri. Servet-i Fünun döneminden seçilmiş bir metin. Okuma-anlama-çeviri-dil incelemesi. | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Yazma metinlerden örnekler. Okuma-anlama-çeviri-dil incelemesi. Kısa Sınav 2. | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Yazma metinlerden örnekler. Okuma-anlama-çeviri-dil incelemesi. | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Develi, H. (2008), Osmanlı Türkçesi Kılavuzu 1, İstanbul: Kesit Yayınları. |
Develi, H. (2008), Osmanlı Türkçesi Kılavuzu 2, İstanbul: Kesit Yayınları. |
Develi, H. (2009), Osmanlı’nın Dili, İstanbul: Kesit Yayınları. |
Kanar, M. (2016), Çözümlü Osmanlı Türkçesi Metinleri, İstanbul: Say Yayınları. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Recognize the alphabets used by Turks in the historical process, especially Ottoman Turkish alphabet.
|
5 | |||||
2 |
Recognize the distinguished examples of World Literature in the forms of verse and prose.
|
2 | |||||
3 |
Defend the idea that Turkish literature has national and genuine cultural identity
|
1 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use professional English to be able to benefit from international academic publications.
|
0 | |||||
2 |
Act according to social, scientific, cultural and ethical values in all kinds of studies related to the field.
|
5 | |||||
3 |
Examine the bibliography of the studies on Turkish Language and Literature according to countries and schools in written, printed and electronic media.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Examine Turkish grammar in historical-comparative terms in terms of sound, form, syntax, semantics and vocabulary by using general linguistics methods and theories
|
1 | |||||
2 |
Examine the course materials, research methods, information and theories used in Turkish Language and Literature Program.
|
5 | |||||
3 |
Discuss the historical development of Contemporary Turkish Literature and the texts on the historical period and the cultural atmosphere.
|
2 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the knowledge and skills acquired in the field of Turkish language and literature with a critical approach and with the help of interdisciplinary information.
|
1 | |||||
2 |
Use philosophy, sociology, law, economics, etc. and makes interdisciplinary interpretations.
|
1 | |||||
3 |
Evaluate the new trends in World Literature especially in Contemporary Turkish Literature.
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Solve problems encountered in the field as individual and as member of a team.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the knowledge and theories of Contemporary Literature in terms of literature and linguistics within the framework of certain theories.
|
0 | |||||
2 |
Evaluate the extent to which Turkish Language and Literature is influenced by the civilization circles in which it is a part of.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluates the fields of application of sustainability in the field of Turkish Language and Literature.
|
2 | |||||
2 |
Research and study at the academic level.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate all subjects related to Turkish Language and Literature in the context of “The Integrity of Turkish Language and Literature".
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 3 | 36 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Ödev | 10 | 2 | 20 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 2 | 6 | 12 |
TOPLAM | 54 | 0 | 154 |
Total Workload of the Course Unit | 154 | ||
Workload (h) / 25.5 | 6 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 6,0 |