Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
TDE220 | MODERN TURKISH LITERATURE II | 4 | 3 | 3 | 6 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Doç.Dr. HACER GÜLŞEN |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Dersin amacı; öğrencilerin Servet-i Fünûn dönemi Türk edebiyatının oluşumuna zemin hazırlayan sosyal, kültürel, siyasi ve iktisadi gelişmeleri kavraması ve Servet-i Fünûn döneminden itibaren yenileşme dönemi Türk edebiyatının önde gelen temsilcilerini ve eserlerini tanımasıdır. Bunlara ek olarak öğrencilerin Servet-i Fünûn döneminde Türk edebiyatına intikal eden farklı edebi türlerin gelişim süreçlerini, Yenileşme Dönemi Türk Edebiyatının hareket ve ekollerini, ve ayrıca yazınsal metin çözümlemesinde metot konularını da öğrenmesi dersin hedeflerindendir. |
Contents of the Course Unit: | Ders, a) Servet-i Fünûn dönemi Türk edebiyatının önde gelen temsilcileri ve eserleri, b) Servet-i Fünûn döneminde Türk edebiyatına etki eden batı kökenli edebi akımlar ve bu akımların gelişim süreçleri c) Yazınsal metin çözümlemeleri konularını içermektedir. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Servet-i Fünun dönemi Türk edebiyatının oluşumuna zemin hazırlayan sosyal, kültürel, siyasi ve iktisadi gelişmeleri tanır. |
Servet-i Fünun döneminden başlayarak yenileşme dönemi Türk edebiyatının önde gelen temsilcilerinin ve eserlerinin Türk edebiyatı tarihindeki yerine karar verir. |
Servet-i Fünun döneminde Türk edebiyatına intikal eden farklı edebi türlerin gelişim süreçlerini örnek metinlere dayalı olarak karşılaştırır. |
Karşılaştığı nesir veya nazım türündeki eserlerin yenileşme dönemi Türk edebiyatının hangi hareket ya da ekolüne ait olduğunu tartışır. |
Yazınsal metinlerin çözümlenmesinde benimsenmesi gereken yöntemleri analizde uygular. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | Servet-i Fünun Dönemi Türk Edebiyatının Mahiyeti | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Servet-i Fünûn Dönemi Türk Edebiyatının Oluşumuna Zemin Oluşturan Sosyal, Kültürel, Siyasi ve İktisadi Gelişmeler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Servet-i Fünûn Dönemi Türk Edebiyatının Oluşumuna Zemin Oluşturan Sosyal, Kültürel, Siyasi ve İktisadi Gelişmeler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, İnteraktif Sunum |
4 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Servet-i Fünûn Dönemi Türk şiirinin Oluşumuna Etki Eden Batı Edebiyatı Kaynaklı Şiir Akımları ve Bu Akımların Şairleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, İnteraktif Sunum |
5 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Servet-i Fünûn dönemi Türk edebiyatının şiir alanında önde gelen temsilcileri ve eserleri : Tevfik Fikret | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Metin Çözümleme |
6 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Servet-i Fünûn dönemi Türk edebiyatının önde gelen temsilcileri ve eserleri: Tevfik Fikret | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Metin Çözümleme |
7 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Servet-i Fünûn dönemi Türk edebiyatının şiir alanında önde gelen temsilcileri ve eserleri: Cenap Şahabettin | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Metin Çözümleme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Servet-i Fünûn dönemi Türk şiirinde önemli yeri olan diğer şairler ve eserleri ile tüm Servet—i Fünûn şairlerinin Türk şiirinde gerçekleştirmek istedikleri değişimler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, İnteraktif Sunum |
10 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Bir edebi tür olarak romanın edebiyatımıza girişi, gelişim sürecinin anlatılması ve Servet-i Fünûn dönemi Türk romanının genel özellikleri. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, İnteraktif Sunum |
11 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Servet-i Fünûn dönemi Türk hikâyesinde Halit Ziya Uşaklıgil’in yeri ve önemi. (Ferhunde Kalfa ile Mai Yalı adlı eserlerin incelenmesi, metin çözümleme çalışmaları) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Metin Çözümleme |
12 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Servet-i Fünûn Dönemi Türk Edebiyatında roman ve Halit Ziya Uşaklıgil’in Mai ve Siyah adlı romanının incelenmesi, metin çözümleme çalışmaları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Metin Çözümleme |
13 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Servet-i Fünûn Dönemi romancılığında Mehmet Rauf’un yeri ve sanatçının Eylül adlı romanının incelenmesi, metin çözümleme çalışmaları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Metin Çözümleme |
14 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Servet-i Fünûn Dönemi Türk Edebiyatında verilen diğer edebi ürünler ile Servet-i Fünûn edebi topluluğunun Türk edebiyatında gerçekleştirmek istedikleri şeyler. (Ahmet Şuayip ve edebi tenkit vb.) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma, Final Hazırlığı | Servet-i Fünûn döneminin, Türk edebiyatındaki diğer edebi topluluklar ve bağımsız şairler üzerindeki etkileri. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Aktaş, Ş. (2013), Yenileşme Dönemi Türk Şiiri ve Antolojisi, İstanbul: Kurgan Edebiyat. |
Akyüz, K. (1999), Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri, İstanbul: İnkılap Kitabevi. |
Tanpınar, A. H. (2012), On Dokuzuncu Asır Türk Edebiyatı Tarihi, İstanbul: Dergah Yayınları. |
Kaplan, M. (2016), Şiir Tahlilleri 1 - Tanzimattan Cumhuriyet’e, İstanbul: Dergah Yayınları. |
McKee, A. (2003), Textual Analysis: A Beginner’s Guide, Sage Publications. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Recognize the alphabets used by Turks in the historical process, especially Ottoman Turkish alphabet.
|
3 | |||||
2 |
Recognize the distinguished examples of World Literature in the forms of verse and prose.
|
3 | |||||
3 |
Defend the idea that Turkish literature has national and genuine cultural identity
|
0 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use professional English to be able to benefit from international academic publications.
|
0 | |||||
2 |
Act according to social, scientific, cultural and ethical values in all kinds of studies related to the field.
|
5 | |||||
3 |
Examine the bibliography of the studies on Turkish Language and Literature according to countries and schools in written, printed and electronic media.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Examine Turkish grammar in historical-comparative terms in terms of sound, form, syntax, semantics and vocabulary by using general linguistics methods and theories
|
1 | |||||
2 |
Examine the course materials, research methods, information and theories used in Turkish Language and Literature Program.
|
5 | |||||
3 |
Discuss the historical development of Contemporary Turkish Literature and the texts on the historical period and the cultural atmosphere.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the knowledge and skills acquired in the field of Turkish language and literature with a critical approach and with the help of interdisciplinary information.
|
5 | |||||
2 |
Use philosophy, sociology, law, economics, etc. and makes interdisciplinary interpretations.
|
1 | |||||
3 |
Evaluate the new trends in World Literature especially in Contemporary Turkish Literature.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Solve problems encountered in the field as individual and as member of a team.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the knowledge and theories of Contemporary Literature in terms of literature and linguistics within the framework of certain theories.
|
4 | |||||
2 |
Evaluate the extent to which Turkish Language and Literature is influenced by the civilization circles in which it is a part of.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluates the fields of application of sustainability in the field of Turkish Language and Literature.
|
3 | |||||
2 |
Research and study at the academic level.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate all subjects related to Turkish Language and Literature in the context of “The Integrity of Turkish Language and Literature".
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 7 | 91 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 155 |
Total Workload of the Course Unit | 155 | ||
Workload (h) / 25.5 | 6,1 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 6,0 |