Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
RTI203 | MARKETING COMMUNICATION | 3 | 3 | 3 | 6 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Prof.Dr. HÜSEYİN DİKME |
Instructor(s) of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi İPEK IŞILAY |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Dersin amacı; modern pazarlama iletişimi kavramını, misyonunu ve stratejilerini öğrencilere kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Contents of the Course Unit: | İletişim ve pazarlama kavramları ve kapsamlar, pazarlama iletişimi kavramının tanımı ve özellikler, pazarlama iletişimi ve reklam, pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler, pazarlama iletişiminin tarihsel gelişim süreci, günümüzde pazarlama iletişimi, bütünleşik pazarlama iletişimi kavramı ve kapsamı, pazarlama iletişiminde 4p ve 4c, pazarlama iletişiminde 7p ve 7c, pazarlama iletişimi süreci, gerilla pazarlama, doğrudan pazarlama ve pazarlama iletişiminde etik bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Kurumlar ve tüketiciler için pazarlama iletişiminin önemini tanımlar. |
Bütünleşik pazarlama iletişimini yaklaşımını ve gelişme nedenlerini tanımlar. |
Bütünleşik pazarlama iletişiminin yararlarını, zorluklarını ve geleneksel ve bütünleşik yaklaşımları yorumlar. |
Pazarlama iletişimi yaklaşım ve uygulamalarını tartışır. |
Pazarlama iletişiminin önemini ve kapsamını yorumlayarak iletişim kavramı açıklar. |
Pazarlama iletişimi bağlamında iletişimin sürecini açıklar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Literatür tarama | Tanışma, Ders hakkında genel bilgi: Amaç, İçerik, Uygulama, Değerlendirme Haftalık ders programının açıklanması: İzlence Kaynakça | Anlatım, Tartışma |
2 | Literatür tarama | İletişim ve pazarlama kavramları ve kapsamları, Pazarlama iletişimi kavramının tanımı, bütünleşik pazarlama iletişiminin özellikleri ve unsurları | Anlatım, Tartışma |
3 | Literatür tarama | Bütünleşik pazarlama iletişimi | Anlatım, Tartışma |
4 | Literatür tarama | Bütünleşik pazarlama iletişimi ve stratejik planlama süreci | Anlatım, Tartışma |
5 | Literatür tarama | Pazarlama iletişiminin planlama süreci | Anlatım, Tartışma |
6 | Literatür tarama | Pazarlama iletişimi ve reklam | Anlatım, Tartışma |
7 | Literatür tarama | Pazarlama iletişimi ve satış geliştirme | Anlatım, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama | Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler | Anlatım, Tartışma |
10 | Literatür tarama | Pazarlama iletişimi ve sponsorluk | Anlatım, Tartışma |
11 | Literatür tarama | Pazarlama iletişimi ve kişisel satış yöntemi | Anlatım, Tartışma |
12 | Literatür tarama | Pazarlama iletişimi ve internette pazarlama | Anlatım, Tartışma |
13 | Literatür tarama | Pazarlama iletişimi ve doğrudan pazarlama ve fuar | Anlatım, Tartışma |
14 | Literatür tarama | Marka, marka değeri ve konumlandırma | Anlatım, Tartışma |
15 | Literatür tarama | Marka, marka değeri ve konumlandırma | Anlatım, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Fiske, J. (2013). İletişim Çalışmalarına Giriş, Pharmakon Yayınevi |
Güngör, N. (2017). İletişime Giriş, Siyasal Kitabevi |
Mutlu, E. (2008). İletişim Sözlüğü, Ayraç Yayınları |
Aziz, A. (2010). İletişime Giriş, Hiperlink Yayınları |
Tosun, N. B. (2017). Marka Yönetimi, Beta Yayıncılık |
Peltekoğlu, F. B. (2014). Halkla İlişkiler Nedir?, Bata Yayıncılık |
ASSESSMENT |
||||
---|---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description | Examination Method |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | ||
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | ||
TOPLAM | 2 | 100 |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has advanced knowledge in the field.
|
3 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses the basic information in the field of Advertising in interdisciplinary studies.
|
3 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has the ability to transfer the knowledge of the field to employees and teammates.
|
3 | |||||
2 |
Has the ability interpret and analyze data, define problems and propose solutions using acquired information relating to the area by using the information in decisions, practices and behaviors.
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Creates communication programs within the advertising campaign.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Conducts research and studies on subjects related to the field.
|
4 | |||||
2 |
Takes responsibility in accordance with the project objectives as a project manager or participant.
|
5 | |||||
3 |
Sets the purpose and target for the organization / institution.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluates critically the acquired knowledge and skills.
|
5 | |||||
2 |
Shows that he/she understands the continuity of the learning need.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Conveys his / her thoughts and suggestions at the level of knowledge and skills related to the field to those concerned in written and verbal form.
|
4 | |||||
2 |
Communicates effectively with stakeholders in the professional field.
|
4 | |||||
3 |
Uses information and communication technologies together with computer software at minimum advanced level of European Computer Driving License required by the field.
|
3 | |||||
4 |
Follows the information in the field and communicates with colleagues by using a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Behaves in accordance with organization/institution, business and social ethical values.
|
3 | |||||
2 |
Analyzes the relations of the organization/institution with its stakeholders and executes them effectively.
|
4 | |||||
3 |
Has the ability to encourage innovations.
|
4 | |||||
4 |
Thinks critically about the organization / institution.
|
4 | |||||
5 |
Has sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality and cultural values, environmental protection, occupational health and safety.
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 4 | 48 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 12 | 4 | 48 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 42 | 0 | 152 |
Total Workload of the Course Unit | 152 | ||
Workload (h) / 25.5 | 6 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 6,0 |