Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
SPA102E | SPANISH II | 5 | 3 | 3 | 6 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | İspanyolca |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Seçmeli |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞLA TUĞBERK ARIKER |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | SPA101E - SPANISH I |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Diller için Avrupa Ortak Referans Çerçevesi (CEFR) kapsamında A1 seviyesinde belirlenen konularda anlama (dinleme-okuma), konuşma (karşılıklı konuşma) ve yazılı ve sözlü anlatım becerilerini kazandırmak. |
Contents of the Course Unit: | Selamlar ve Giriş, İspanyol Alfabesi/Abecedary, Telaffuz, Sayılar, Belirli (definite)/belirsiz (indefinite) article, İsimler (cinsiyet)/çoğul isimler, Zaman/tarih/günler/aylar, Şahıs zamirleri, Sıfatlar, Fiiller: Ser/Estar, Haber. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Kişisel ve günlük yaşamla ilgili temel dil becerileri kazanır. |
İspanya ve İspanyol kültürü hakkında fikir sunabilir. |
Çok kültürlü anlayış ve uluslararası bakış açısı sağlanarak bunu sosyal hayatta kullanır. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Literatür araştırması | Getting to Know General information about the course: Aim, Content, Application, Evaluation Explanation of the weekly course schedule: Curriculum Bibliography | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi |
2 | Literatür araştırması | Repeat of previous week El Español / ¿Por qué el Español? Saludos y Presentación El Alfabeto/Abecedario Español / Pronunciación Ejercicios | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi |
3 | Literatür araştırması | Repeat of previous week Pronunciación (continúa) Ejercicios Los números Ejercicios | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi |
4 | Literatür araştırması | Repeat of the previous week Los artículos Artículo definido/determinado Artículo indefinido/indeterminado Ejercicios Los sustantivos (el genero) /sustantivos plurales Ejercicios | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi |
5 | Okuma | Repeat of the previous week Los sustantivos (el genero) /sustantivos plurales) (continúa) Ejercicios Nacionalidad ¿De dónde eres? Ejercicios | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi |
6 | Makale okuma | Repeat of the previous week Los pronombres personales Ejercicios El verbo SER | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi |
7 | Makale okuma | Repeat of the previous week El verbo SER (continúa) Procedencia La fecha Las horas Ejercicios | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Makale okuma | Answering and evaluating midterm exam questions El verbo SER (continúa) Identificación de Personas o de Cosas Profesión Color Ejercicios | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi |
10 | Makale okuma | Repeat of the previous week Los Adjetivos Ejercicios El verbo ESTAR La fecha Ejercicios | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi |
11 | Okuma | Repeat of previous week El verbo ESTAR(continúa) Localización Ejercicios SER o ESTAR Ejercicios | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi |
12 | Literatür araştırması | Repeat of the previous week SER o ESTAR (continúa) Ejercicios Los Adjetivos Posesivos Ejercicios | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi |
13 | Literatür araştırması | Repeat of the previous week El verbo NEWS (continúa) Ejercicios | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi |
14 | Okuma | Repeat of the previous week El verbo NEWS (continúa) Ejercicios | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi |
15 | Literatür notları | Exercise/Ejercicios | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
CORPAS, J., García, E., & Garmendia, A. (2015). Aula Internacional 1 (reimpresión). Difusión. Barcelona. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the theories, concepts and principles of the basic and sub-fields of business.
|
0 | |||||
2 |
Explain business functions and processes based on current scientific sources.
|
0 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate internationally valid business cases with the theories and concepts of other social sciences.
|
0 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the current events and facts in his / her field analytically and systematically based on advanced knowledge and skills he / she has.
|
0 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use the theoretical and factual knowledge in business for occupational practices.
|
0 | |||||
2 |
Solve individual and organizational problems in business life.
|
0 | |||||
3 |
Use computer programs (SPSS, R, Excel, Stata) efficiently against the complex business problems.
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plan research and work using knowledge and skills gained in the field of business.
|
0 | |||||
2 |
Organize the activities for organizational goals and purposes independently.
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Criticize advanced knowledge and skills in the field with a critical approach.
|
0 | |||||
2 |
Develop the existing knowledge and skills with a critical point of view under the impact of scientific, technological and current developments.
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Express his/her knowledge, thoughts and solutions on business to related stakeholders in written and verbal ways.
|
0 | |||||
2 |
Use the information and communication technology software and equipment required for business.
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply the social, scientific, cultural and ethical values at the stages of collection of data, their implementation, interpretation and announcement of results in the field of business.
|
0 | |||||
2 |
Relate the concepts of social rights, occupational safety, employee health, quality management and sustainability with the cases in business life.
|
0 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 6 | 5 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 155 |
Total Workload of the Course Unit | 155 | ||
Workload (h) / 25.5 | 6,1 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 6,0 |