| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| SPA102E | SPANISH II | 5 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | İspanyolca |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÇAĞLA TUĞBERK ARIKER |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
| Ders Ön Koşulu | SPA101E - SPANISH I |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Diller için Avrupa Ortak Referans Çerçevesi (CEFR) kapsamında A1 seviyesinde belirlenen konularda anlama (dinleme-okuma), konuşma (karşılıklı konuşma) ve yazılı ve sözlü anlatım becerilerini kazandırmak.İspanyolcacanın aktif kullanımına ilişkin bilgi, davranış ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
| İçerik: | Temel gramer kuralları, kelime bilgisi, okuduğunu anlama, paragraf yazma. Selamlar ve Giriş, İspanyol Alfabesi/Abecedary, Telaffuz, Sayılar, Belirli (definite)/belirsiz (indefinite) article, İsimler (cinsiyet)/çoğul isimler, Zaman/tarih/günler/aylar, Şahıs zamirleri, Sıfatlar, Fiiller: Ser/Estar, Haber. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| İspanyolca başlangıç seviyesinde iletişim kurar, olayları anlar , sorular sorar ve cevap verir. (A1 Olayları anlama/Sorar, Cevaplar) Anadili ve İspanyolca arasındaki ortaklıkları ilişkilendirir, farklılıkları ayırt eder. (B3 Uygulama / İlişkilendirir; B2 Anlama / Ayırt Eder) Kültürel ortaklıkları ve farklılıkları açıklar.(P1 Algı / İlişkilendirir,farklılaştırır.) Kişisel ve günlük yaşamla ilgili temel dil becerileri kazanır. |
| İspanya ve İspanyol kültürü hakkında fikir sunabilir. |
| Çok kültürlü anlayış ve uluslararası bakış açısı sağlanarak bunu sosyal hayatta kullanır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | Literatür araştırması Bölümce hazırlanan ek materyaller, Metin okumaları. | Getting to Know General information about the course: Aim, Content, Application, Evaluation Explanation of the weekly course schedule: Curriculum Bibliography | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi |
| 2 | Literatür araştırması Bölümce hazırlanan ek materyaller, Metin okumaları. | Repeat of previous week El Español / ¿Por qué el Español? Saludos y Presentación El Alfabeto/Abecedario Español / Pronunciación Ejercicios | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi |
| 3 | Literatür araştırması Bölümce hazırlanan ek materyaller, Metin okumaları. | Repeat of previous week Pronunciación (continúa) Ejercicios Los números Ejercicios | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi |
| 4 | Literatür araştırması Bölümce hazırlanan ek materyaller, Metin okumaları. | Repeat of the previous week Los artículos Artículo definido/determinado Artículo indefinido/indeterminado Ejercicios Los sustantivos (el genero) /sustantivos plurales Ejercicios | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi |
| 5 | Okuma Bölümce hazırlanan ek materyaller, Metin okumaları. | Repeat of the previous week Los sustantivos (el genero) /sustantivos plurales) (continúa) Ejercicios Nacionalidad ¿De dónde eres? Ejercicios | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi |
| 6 | Makale okuma Bölümce hazırlanan ek materyaller, Metin okumaları. | Repeat of the previous week Los pronombres personales Ejercicios El verbo SER | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi |
| 7 | Makale okuma Bölümce hazırlanan ek materyaller, Metin okumaları. | Repeat of the previous week El verbo SER (continúa) Procedencia La fecha Las horas Ejercicios | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi |
| 8 | Makale okuma Bölümce hazırlanan ek materyaller, Metin okumaları. | Answering and evaluating midterm exam questions El verbo SER (continúa) Identificación de Personas o de Cosas Profesión Color Ejercicios | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi |
| 9 | Makale okuma Bölümce hazırlanan ek materyaller, Metin okumaları. | Repeat of the previous week Los Adjetivos Ejercicios El verbo ESTAR La fecha Ejercicios | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Okuma Bölümce hazırlanan ek materyaller, Metin okumaları. | Repeat of previous week El verbo ESTAR(continúa) Localización Ejercicios SER o ESTAR Ejercicios | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi |
| 12 | Literatür araştırması Bölümce hazırlanan ek materyaller, Metin okumaları. | Repeat of the previous week SER o ESTAR (continúa) Ejercicios Los Adjetivos Posesivos Ejercicios | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi |
| 13 | Literatür araştırması Bölümce hazırlanan ek materyaller, Metin okumaları. | Repeat of the previous week El verbo NEWS (continúa) Ejercicios | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi |
| 14 | OkumaBölümce hazırlanan ek materyaller, Metin okumaları. | Repeat of the previous week El verbo NEWS (continúa) Ejercicios | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi |
| 15 | Literatür notları Bölümce hazırlanan ek materyaller, Metin okumaları. | Exercise/Ejercicios | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| CORPAS, J., García, E., & Garmendia, A. (2015). Aula Internacional 1 (reimpresión). Difusión. Barcelona. Corpas, J., Garmendia, A., & Soriano, C. (2008). Aula Internacional. Curso de Español. Barcelona: Difusion, SL. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İşletme biliminin temel ve alt alanlarının kuramlarını, kavramlarını ve ilkelerini tanımlar.
|
0 | |||||
| 2 |
Güncel bilimsel kaynaklara dayanarak işletme fonksiyonlarını ve süreçlerini açıklar.
|
0 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Uluslararası düzeyde geçerliliği olan işletmecilik olgularını diğer sosyal bilimlerin kuramları ve kavramları ile ilişkilendirir.
|
0 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanındaki güncel olay ve olguları, edindiği ileri düzey bilgi ve becerilere dayanarak analitik ve sistematik olarak bütüncül bir bakış açısıyla açıklar.
|
0 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İşletmecilik alanında edindiği kuramsal ve olgusal bilgilerini mesleki uygulamalarda kullanır.
|
0 | |||||
| 2 |
İş hayatında, bireysel ve örgütsel düzeyde karşılaşılan problemleri çözümler.
|
0 | |||||
| 3 |
Karmaşık işletme problemleri karşısında bilgisayar programları SPSS, R, Excel, Stata gibi) etkin bir şekilde kullanır.
|
0 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak araştırmalar ve çalışmalar planlar.
|
0 | |||||
| 2 |
Örgüt hedeflerine ve amaçlarına yönelik faaliyetleri, bağımsız olarak düzenler.
|
0 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla sorgular.
|
0 | |||||
| 2 |
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini geliştirir.
|
0 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İşletmecilikle ilgili konularda bilgilerini, düşüncelerini ve çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
0 | |||||
| 2 |
İşletme uygulamaları için gerekli bilişim ve iletişim teknoloji yazılımlarını ve donanımlarını kullanır.
|
0 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İşletme alanında verilerin toplanması, verilerin değerlendirilmesi ve sonuçların duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak uygulamalar yapar.
|
0 | |||||
| 2 |
Sosyal haklar, iş güvenliği, işçi sağlığı, kalite yönetimi ve sürdürülebilirlik kavramlarını iş hayatında karşılaştığı durumlarla ilişkilendirebilir.
|
0 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 4 | 56 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 6 | 5 | 30 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 41 | 0 | 155 |
| Genel Toplam | 155 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,1 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |