Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
TAP322 | BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM II | 2 | 4 | 2 | 7 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. MUHAMMET YÜKSEL |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Oyun ve animasyon sektörüne yönelik 3 boyutlu varlıklar oluşturmak ve bu varlıkları kullanılabilir hale getirmeyi amaçlar |
Contents of the Course Unit: | yüksek poligonda oluşturulan çevre birimleri modellerinin düşük poligonlara dönüştürülmesi ve dokularının kaplanma işlemleri |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Üç boyutlu bir Game Asset modelinin nasıl oluşturulacağını öğrenir |
Üç boyutlu bir modelin UV haritalarını oluşturmayı ve bake etme işlemlerini öğrenir. |
Üç boyutlu bir modelin doku kaplama işlemlerini öğrenir. |
Kişisel portfolio oluşturma aşamalarını ve önemini kazanır. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Referans Tarama | Game Asset türündeki modellerin kullanım alanlarının ve öneminin örneklerle anlatılması. | Uygulamalı Anlatım |
2 | Referans Tarama | Blender veya Maya programında video oyunlarıda kullanılabilecek çevre modelleri türünde (fıçı, sandık, dolap, yangın tüpü vb) bir modelin yüksek poligonlu versiyonunun oluşturulması. | Uygulamalı Anlatım |
3 | Referans Tarama | Önceki haftada oluşturulan yüksek poligona sahip modelin düşük poligon sayısında topolojik yapısının oluşturulması. | Uygulamalı Anlatım |
4 | Haftalık Ödevlerin kontrolü | Önceki haftada oluşturulan düşük poligon yapısındaki modelin UV haritasının oluşturulması ve Substance Painter programında Bake işlemlerinin yapılması | Uygulamalı Anlatım |
5 | Referans Tarama | Önceki haftada oluşturulan ve bake edilen modelin Substance Painter programında renklendirilmesi ve finalize edilmesi. | Uygulamalı Anlatım |
6 | Referans Tarama | Seçilecek yeni bir game asset modelinin yüksek poligonlu ve düşük poligonlu versiyonunun yapılması ve UV haritasının oluşturulması | Uygulamalı Anlatım |
7 | Haftalık Ödevlerin kontrolü | Önceki haftada oluşturulan düşük poligon yapısındaki modelin Bake işlemlerinin yapılması ve Substance Painter programında renklendirilmesi | Uygulamalı Anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Referans Tarama | Seçilecek yeni bir game asset modelinin yüksek poligonlu ve düşük poligonlu versiyonunun yapılması ve UV haritasının oluşturulması | Uygulamalı Anlatım |
10 | Referans Tarama | Önceki haftada oluşturulan düşük poligon yapısındaki modelin Bake işlemlerinin yapılması ve Substance Painter programında renklendirilmesi | Uygulamalı Anlatım |
11 | Haftalık Ödevlerin kontrolü | Seçilecek yeni bir game asset modelinin yüksek poligonlu ve düşük poligonlu versiyonunun yapılması ve UV haritasının oluşturulması | Uygulamalı Anlatım |
12 | Referans Tarama | Önceki haftada oluşturulan düşük poligon yapısındaki modelin Bake işlemlerinin yapılması ve Substance Painter programında renklendirilmesi | Uygulamalı Anlatım |
13 | Referans Tarama | Seçilecek yeni bir game asset modelinin yüksek poligonlu ve düşük poligonlu versiyonunun yapılması ve UV haritasının oluşturulması | Uygulamalı Anlatım |
14 | Referans Tarama | Önceki haftada oluşturulan düşük poligon yapısındaki modelin Bake işlemlerinin yapılması ve Substance Painter programında renklendirilmesi | Uygulamalı Anlatım |
15 | Haftalık Ödevlerin kontrolü | Yapılan game asset modellerinin poltfolio sunumu için hazırlanması. | Uygulamalı Anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Learning fundamental animation and desing concepts and theories, using and annotating these concepts.
|
||||||
2 |
Creates the visual language of animation and design.
|
||||||
3 |
On the basis of the basic principles of animation and design in general determines the content.
|
||||||
4 |
Target audience - the common definition visual communication brings to the relationship.
|
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The basic communication, design and animation principles related to the fields of diagnosis.
|
||||||
2 |
Recognize and authority in the field of desing and animation will follow.
|
||||||
3 |
Computer supported design and animation programs recognize.
|
||||||
4 |
Design, implementation and recognizes the broadcast stage.
|
||||||
5 |
Understanding the structure of Fine Arts and aestethic values, using these in art.
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Supports individuality of creativity in design and animation work.
|
||||||
2 |
Actual desing and animation techniques and applications use traces.
|
||||||
3 |
Developing and innovating in digital media uses design and (2D-3D) animation programs.
|
||||||
4 |
Creates the visual language of design.
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
All types of design and animation project design.
|
||||||
2 |
Photography, web design, animation production in the field is made.
|
||||||
3 |
Design pre-roll and post-roll stages of diagnosis.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Establishing and using the powerful and creative qualities as a person.
|
||||||
2 |
Able to work independently and take responsibility to use their ability to act decisively and applications.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Critical importance of providing solutions in design and animation requires mature.
|
||||||
2 |
Societal values determine the relationship of design and artistic direction.
|
||||||
3 |
Life-long learning is conscious of the need.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Verbal and written communication, at least one foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 uses information in the field of informatics and computer science monitors and communicates with colleagues.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Design, animation and seeking solutions in this area examines the problem-solving methods.
|
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 0 | 0 | 0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 0 | 0 | 0 |
Total Workload of the Course Unit | 0 | ||
Workload (h) / 25.5 | 0 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 0,0 |