Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
TAP253 | ÜÇ BOYUTLU ANİMASYON I | 3 | 4 | 2 | 7 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. MUHAMMET YÜKSEL |
Instructor(s) of the Course Unit | Öğr.Gör. BİLGE ARTUÇ |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Autodesk Maya veya Blender programı ile temel animasyon prensiplerini, döngüsel animasyon yapımının ve vücud mekaniği temellei animasyonların öğretilmesini amaçlamaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Autodesk Maya veya Blender programının animasyon araçlarının öğretilmesi, animasyonun 12 prensibinin anlatılması, 3 boyutlu ortamda iskelet sistemi giydirilmiş bir karaktere poz girme ve kontrol sistemini öğretimi, ana kare ve ara kare oluşturma, basit yürüme, koşma, zıplama, ağırlık kaldırma, genel graph editor kullanımı, animasyonun 3 temel ilkesi, yapılan animasyonun çıktısının alınmasını içerir. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Animasyonun 12 prensibini bilir. |
Bir 3 boyutlu programın animasyon araçlarını aktif bir şekilde kullanır. |
Bir hareketi akıcı bir şekilde 3 boyutlu ortamda bir karakter ile yapmayı bilir. |
Birbirini tekrar eden (cycle) animasyonların mantığını öğrenir. |
3 boyutlu programlarda kamera kullanımını ve kadraj oluşturmayı öğrenir. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Referans Toplama | Blender veya Maya programında top sektirme animasyonu ile animasyon araçlarının kullanımının anlatılması | Uygulamalı Anlatım |
2 | Referans Toplama | Top sektirme animasyonu ile animasyon yapımına giriş ve 12 prensibin incelenmesi | Uygulamalı Anlatım |
3 | Referans Toplama | Animasyon araçlarından graph editöre giriş | Uygulamalı Anlatım |
4 | Referans Videoların incelenmesi | İki ayaklı (kolsuz) animasyon karakteri ile "walk cycle" animasyonun yapılması | Uygulamalı Anlatım |
5 | Referans Videoların incelenmesi | İki ayaklı (kolsuz) animasyon karakteri ile "Run cycle" animasyonun yapılması | Uygulamalı Anlatım |
6 | Referans Videoların incelenmesi | İki ayaklı (kolsuz) animasyon karakteri ile "Jump cycle" animasyonun yapılması | Uygulamalı Anlatım |
7 | Referans Videoların incelenmesi | İki ayaklı (kolsuz) animasyon karakteri ile vücud mekaniği konulu döngüsel olmayan zıplama animasyonun yapılması | Uygulamalı Anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Referans Videoların incelenmesi | Standart yapıda bir animasyon karakteri ile walk cycle animasyonunun yapılması | Uygulamalı Anlatım |
10 | Referans Videoların incelenmesi | Standart yapıda bir animasyon karakteri ile run cycle animasyonunun yapılması | Uygulamalı Anlatım |
11 | Referans Videoların incelenmesi | Standart yapıda bir animasyon karakteri ile animasyon prensibleri göz önünde bulundurularak halter kaldırma animasyonun yapılması | Uygulamalı Anlatım |
12 | Referans Videoların incelenmesi | Standart yapıda bir animasyon karakteri ile animasyon prensibleri göz önünde bulundurularak kutu taşıma animasyonun yapılması | Uygulamalı Anlatım |
13 | Kamera kurgulama ve kadraj araştırması | Standart yapıda bir animasyon karakteri ile en az üç kamera açısı geçişi kullanılarak animasyon sahnesinin kurgulanması ve animasyonların yapımına başlanması | Uygulamalı Anlatım |
14 | Referans Videoların incelenmesi | Kurgulanan animasyon sahnesinde çalışmanın devam ettirilmesi | Uygulamalı Anlatım |
15 | Referans Videoların incelenmesi | Kurgulanan animasyon sahnesinin finalize edilmesi ve video türünde çıktı alınması | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Learning fundamental animation and desing concepts and theories, using and annotating these concepts.
|
||||||
2 |
Creates the visual language of animation and design.
|
||||||
3 |
On the basis of the basic principles of animation and design in general determines the content.
|
||||||
4 |
Target audience - the common definition visual communication brings to the relationship.
|
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The basic communication, design and animation principles related to the fields of diagnosis.
|
||||||
2 |
Recognize and authority in the field of desing and animation will follow.
|
||||||
3 |
Computer supported design and animation programs recognize.
|
||||||
4 |
Design, implementation and recognizes the broadcast stage.
|
||||||
5 |
Understanding the structure of Fine Arts and aestethic values, using these in art.
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Supports individuality of creativity in design and animation work.
|
||||||
2 |
Actual desing and animation techniques and applications use traces.
|
||||||
3 |
Developing and innovating in digital media uses design and (2D-3D) animation programs.
|
||||||
4 |
Creates the visual language of design.
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
All types of design and animation project design.
|
||||||
2 |
Photography, web design, animation production in the field is made.
|
||||||
3 |
Design pre-roll and post-roll stages of diagnosis.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Establishing and using the powerful and creative qualities as a person.
|
||||||
2 |
Able to work independently and take responsibility to use their ability to act decisively and applications.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Critical importance of providing solutions in design and animation requires mature.
|
||||||
2 |
Societal values determine the relationship of design and artistic direction.
|
||||||
3 |
Life-long learning is conscious of the need.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Verbal and written communication, at least one foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 uses information in the field of informatics and computer science monitors and communicates with colleagues.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Design, animation and seeking solutions in this area examines the problem-solving methods.
|
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 0 | 0 | 0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 0 | 0 | 0 |
Total Workload of the Course Unit | 0 | ||
Workload (h) / 25.5 | 0 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 0,0 |