TR EN

ÜÇ BOYUTLU ANİMASYON I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
TAP253 ÜÇ BOYUTLU ANİMASYON I 3 4 2 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. MUHAMMET YÜKSEL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. BİLGE ARTUÇ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Autodesk Maya veya Blender programı ile temel animasyon prensiplerini, döngüsel animasyon yapımının ve vücud mekaniği temellei animasyonların öğretilmesini amaçlamaktadır.
İçerik: Autodesk Maya veya Blender programının animasyon araçlarının öğretilmesi, animasyonun 12 prensibinin anlatılması, 3 boyutlu ortamda iskelet sistemi giydirilmiş bir karaktere poz girme ve kontrol sistemini öğretimi, ana kare ve ara kare oluşturma, basit yürüme, koşma, zıplama, ağırlık kaldırma, genel graph editor kullanımı, animasyonun 3 temel ilkesi, yapılan animasyonun çıktısının alınmasını içerir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Animasyonun 12 prensibini bilir.
Bir 3 boyutlu programın animasyon araçlarını aktif bir şekilde kullanır.
Bir hareketi akıcı bir şekilde 3 boyutlu ortamda bir karakter ile yapmayı bilir.
Birbirini tekrar eden (cycle) animasyonların mantığını öğrenir.
3 boyutlu programlarda kamera kullanımını ve kadraj oluşturmayı öğrenir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Referans Toplama Blender veya Maya programında top sektirme animasyonu ile animasyon araçlarının kullanımının anlatılması Uygulamalı Anlatım
2 Referans Toplama Top sektirme animasyonu ile animasyon yapımına giriş ve 12 prensibin incelenmesi Uygulamalı Anlatım
3 Referans Toplama Animasyon araçlarından graph editöre giriş Uygulamalı Anlatım
4 Referans Videoların incelenmesi İki ayaklı (kolsuz) animasyon karakteri ile "walk cycle" animasyonun yapılması Uygulamalı Anlatım
5 Referans Videoların incelenmesi İki ayaklı (kolsuz) animasyon karakteri ile "Run cycle" animasyonun yapılması Uygulamalı Anlatım
6 Referans Videoların incelenmesi İki ayaklı (kolsuz) animasyon karakteri ile "Jump cycle" animasyonun yapılması Uygulamalı Anlatım
7 Referans Videoların incelenmesi İki ayaklı (kolsuz) animasyon karakteri ile vücud mekaniği konulu döngüsel olmayan zıplama animasyonun yapılması Uygulamalı Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Referans Videoların incelenmesi Standart yapıda bir animasyon karakteri ile walk cycle animasyonunun yapılması Uygulamalı Anlatım
10 Referans Videoların incelenmesi Standart yapıda bir animasyon karakteri ile run cycle animasyonunun yapılması Uygulamalı Anlatım
11 Referans Videoların incelenmesi Standart yapıda bir animasyon karakteri ile animasyon prensibleri göz önünde bulundurularak halter kaldırma animasyonun yapılması Uygulamalı Anlatım
12 Referans Videoların incelenmesi Standart yapıda bir animasyon karakteri ile animasyon prensibleri göz önünde bulundurularak kutu taşıma animasyonun yapılması Uygulamalı Anlatım
13 Kamera kurgulama ve kadraj araştırması Standart yapıda bir animasyon karakteri ile en az üç kamera açısı geçişi kullanılarak animasyon sahnesinin kurgulanması ve animasyonların yapımına başlanması Uygulamalı Anlatım
14 Referans Videoların incelenmesi Kurgulanan animasyon sahnesinde çalışmanın devam ettirilmesi Uygulamalı Anlatım
15 Referans Videoların incelenmesi Kurgulanan animasyon sahnesinin finalize edilmesi ve video türünde çıktı alınması -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Temel tasarım ve animasyon kavramlarını ve kuramlarını öğrenerek bunları yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
2
Grafik tasarımın görsel dilini oluşturur.
3
Temel ilkeler bazında Grafik Tasarımın genel anlamda içeriğini belirler.
4
Hedef kitle - görsel iletişim ilişkilerine ortak tanım getirir.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Temel iletişim, tasarım ve animasyon alanlarına ilişkin ilgili prensipleri tanır.
2
Tasarım ve animasyon alanında otoriteleri tanır ve takip eder.
3
Bilgisayar destekli tasarım ve animasyon programlarını tanır.
4
Tasarım, uygulama ve yayın aşamalarını tanır.
5
Görsel sanatların alt yapısını ve estetik değerleri kavrayarak, iletişimi sanat ortamında kullanabilmek.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Tasarım ve animasyon çalışmalarında kişiselliği ve kreativiteyi destekler.
2
Güncel tasarım ve animasyon tekniklerini izler ve uygulamaları kullanır.
3
Dijital ortamda gelişen ve yenilenen tasarım ve (2D-3D) animasyon programlarını kullanır.
4
Özgün tasarımlara yönelir.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Her türlü tasarım ve animasyon projesi tasarlar.
2
Fotoğraf, web tasarımı, animasyon alanlarında üretim yapar.
3
Tasarımın yayın öncesi ve yayın sonrası aşamalarını tanır.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Birey olarak yaratıcı ve güçlü yönlerini geliştirmek ve kullanır.
2
Bağımsız çalışabilmede ve sorumluluk alabilmede kararlı davranma ve uygulama yetilerini kullanır.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Tasarım ve animasyonda çözüm üreten eleştirel olgunun önemini öngörür.
2
Toplumsal değerlerin sanatsal yönü ile tasarım ilişkilerini belirler.
3
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Tasarım, animasyon ve bu alanda çözüm isteyen problem çözme yöntemlerini irdeler.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 0 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 0 0 0
Genel Toplam 0
Toplam İş Yükü / 25.5 0
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 0,0