TR EN

3D DESIGN I PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
TAP205 3D DESIGN I 3 4 3 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Öğr.Gör. MUHAMMET YÜKSEL
Instructor(s) of the Course Unit Öğr.Gör. FURKAN GÖZELCE
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: 3 boyutlu programlar ile tasarımın temel ilkelerinin ve 3 boyutlu programların çalışma mantığının öğretilmesini amaçlar.
Contents of the Course Unit: Autodesk Maya veya Blender programlarının araçlarının kullanımı, box modeling tekniği, katı yüzey modelleme, organik modelleme, organik topoloji örmeyi, uv haritası oluşturmayı, materyal ve ışık düzenini, sculpt araçlarının kullanımını, insan toru, kolu, bacağı ve yüzünü ayrı ayrı olarak modellemeyi kapsar.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

3 Boyutlu tasarımlarda topolojinin önemini öğrenir.
Tasarım sürecinde zamanı en uygun şekilde değerlendirmeyi öğrenir.
3 Boyutlu yapılan tasarımları sergileyebilir şekilde hazırlamayı bilir
3 Boyutlu tasarımları proje haline getirmeyi bilir.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Kaynak tarama 3B karakter modelleme ve Box Modeling tekniğine giriş Anlatım
2 insan anatomisi için ön araştırmanın yapılması Box modeling tekniği ile insan torsu, yüzü(parça parça olarak) ve bacağının kaba formunun oluşturulması Anlatım
3 Referans toplama Blender programının Sculpt araçlarına giriş ve örnek denemelerin yapılması Anlatım
4 box modelin tenkniği ile ilgili görsellerin incelenmesi Box modeling tekniği ile daha önceden oluşturulan insan torsunun scuplt araçları ile detaylandırılması Anlatım
5 Referans toplama Box modeling tekniği ile daha önceden oluşturulan insan burnunun ve gözünün scuplt araçları ile detaylandırılması Anlatım
6 Kaynak tarama Box modeling tekniği ile daha önceden oluşturulan insan kol ve bacaklarının scuplt araçları ile detaylandırılması Anlatım
7 Referans toplama insan kulak yapısının incelenmesi, bir kulak modelinin kaba hatlarıyla oluşturulması ve sculpt araçları ile kulak modelinin yapılması. Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 vize projesi için referans toplanması vize projesi için istenecek olan çalışmanın belirlenmesi (giriş düzeyde insan anatomisinin sculpt araçları ile modellenmesi) Anlatım
10 Kaynak tarama final projesi için modellenecek karakterin belirlenmesi Anlatım
11 belirlenen karakter için ön araştırmanın yapılması Box modeling tekniği ile basit bir karakterin ana hatlarının oluşturulması Anlatım
12 sculpt araçlarının pekiştirilmesi Box modeling ile yapılan karaterin sculpt araçları ile detaylandırılması Anlatım
13 organik topoloji için ön araştırmanın yapılması Organik topoloji örme tekniklerine ve topoloji örme araçlarına giriş Anlatım
14 topoloji örgüsü için organik topoloji referansları toplanması yüksek poligonda yapılmış karakterin topoloji örgüsüne başlanması Anlatım
15 topoloji örgüsü için organik topoloji referansları toplanması yapılan karakter modelinin finalize edilmesi Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

https://www.innerbody.com/htm/body.html
https://docs.blender.org/manual/en/latest/
https://www.blender.org/support/tutorials/
https://knowledge.autodesk.com/support/maya/learn?sort=score

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Learning fundamental animation and desing concepts and theories, using and annotating these concepts.
5
2
Creates the visual language of animation and design.
4
3
On the basis of the basic principles of animation and design in general determines the content.
4
4
Target audience - the common definition visual communication brings to the relationship.
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The basic communication, design and animation principles related to the fields of diagnosis.
5
2
Recognize and authority in the field of desing and animation will follow.
4
3
Computer supported design and animation programs recognize.
5
4
Design, implementation and recognizes the broadcast stage.
3
5
Understanding the structure of Fine Arts and aestethic values, using these in art.
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Supports individuality of creativity in design and animation work.
5
2
Actual desing and animation techniques and applications use traces.
5
3
Developing and innovating in digital media uses design and (2D-3D) animation programs.
5
4
Creates the visual language of design.
5

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
All types of design and animation project design.
4
2
Photography, web design, animation production in the field is made​​.
5
3
Design pre-roll and post-roll stages of diagnosis.
5

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Establishing and using the powerful and creative qualities as a person.
5
2
Able to work independently and take responsibility to use their ability to act decisively and applications.
5

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Critical importance of providing solutions in design and animation requires mature.
5
2
Societal values ​​determine the relationship of design and artistic direction.
5
3
Life-long learning is conscious of the need.
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Verbal and written communication, at least one foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 uses information in the field of informatics and computer science monitors and communicates with colleagues.
3

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Design, animation and seeking solutions in this area examines the problem-solving methods.
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 14 4 56
Okuma 0 0 0
Ödev 7 1 7
Proje Hazırlama 1 3 3
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 2 2 4
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 39 0 127
Total Workload of the Course Unit 127
Workload (h) / 25.5 5
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0