TR EN

OBJECT ORIENTED PROGRAMMING PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
BLP156 OBJECT ORIENTED PROGRAMMING 2 3 3 7

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi CEYDA CEVAHİR YILDIZ
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Gerçek yaşamın bir modellemesi olan nesne tabanlı yazılım mimarisi ile ilgili temel kavramların kavranması ve nesnelerden oluşan yaşam örüntüsününde varlıklar arası ilişkiler hakkında farkındalığın sağlanması amaçlanmaktadır. Bu yönüyle ileri düzey nesne tabanlı programlama disiplinlerine temel oluşturmaktadır.
Contents of the Course Unit: Gerçek yaşam örüntülerinin programatik olarak modellenebilmesi için varlıkların analiz edilmesi, tanımlanması, hiyerarşilerinin oluşturularak proje kapsamında bir uzay oluşturulabilmesi için gerekli tanım, teknik ve yaklaşımlar çok disiplinli olarak (bilgisayar bilimleri, sosyoloji, psikoloji, felsefe, biyoloji gibi) irdelenmekte ve oluşturulan tasarımlar yazılım koduna dönüştürülmektedir. Yazılım geliştirme aracı olarak UML ve Java temel alınmaktadır.- Temel varlık bileşenler; Attribute, Method, Event yönetimi- Varlık güvenliği; Access Modifiers (Private, Public, Protected..)- Varlıklar arası ilişkiler; Association, Aggregation, Composition ilişkileri- Kalıtım (Inheritance) ve ata-çocuk ilişkileri- Kapsülleme (encapsulation) ve çok biçimlilik- Varlık ve etkileşim (sequence) diyagramları- Modellemekonularını içermektedir.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Bir JAVA IDE kurulum ve ayarlarını yapar.
JAVA diline ait yazım kurallarını bilir.
Dizi işlemleri yapar.
Kontrol deyimlerini kullanır.
Döngüleri kullanır.
Alt programlarla çalışır.
Sınıflarla çalışır.
Nesneleri kullanır.
Temel uygulamalar oluşturur.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 - Nesne Tabanlı Programlama Dilleri ve Mimarileri Anlatım
2 Kaynak tarama Java Programlama Dili temel ilke ve kavramları, Derleme ve Yorumlama tabanlı dil mimarilerinin özellikleri. Java'da temel paket ve sınıf yapılanmalarına bakış Anlatım
3 Kaynak tarama Java Programlama Dili temel ilke ve kavramları, Eclipse ortamı tanıtımı. Anlatım, gösterip yaptırma
4 Kaynak tarama Varlıkların yazılım karşılıkları: Paket, Sınıf, Nesne. Access Modifiers (Public, Private, Protected) Anlatım, gösterip yaptırma
5 Kaynak tarama Değişkenler ve değişken kullanım ihtiyacı, temel veri tipleriyle çalışmak, ifadeler ve işlem önceliği, primitive ve nonprimitive veri türleri. Anlatım, gösterip yaptırma
6 Kaynak tarama JAVA Dili: Temel dil yapısı, döngü (While, For, ForEach) ve koşullu dallanma (If, Switch) deyimleri, primitive ve nonprimitive veri türleri Anlatım, gösterip yaptırma
7 Kaynak tarama JAVA Dili: Temel dil yapısı, döngü (While, For, ForEach) ve koşullu dallanma (If, Switch) deyimleri, primitive ve nonprimitive veri türleri Anlatım, gösterip yaptırma
8 - ARA SINAV -
9 Kaynak tarama JAVA Dili: Temel Java sınıflarına bakış Anlatım, gösterip yaptırma
10 Kaynak tarama Kabarcık Sıralama (Bubble Sort), Araya Yerleştirerek Sıralama (Insertion Sort), Seçmeli Sıralama (Selection Sort), Hızlı Sıralama (Quick Sort), Doğrusal Arama, İkili Arama Anlatım, gösterip yaptırma
11 Kaynak tarama Varlıklar arası ilişkiler: Sahiplik (Association), Tek ve Çift Yönlü Sahiplik ve örnek uygulamalar Anlatım, gösterip yaptırma
12 Kaynak tarama Varlıklar arası İlişkiler: Toplanma (Aggregation) ve örnek uygulamalar Anlatım, gösterip yaptırma
13 Kaynak tarama Varlıklar arası ilişkiler: Kompozisyon (Composition) ve örnek uygulamalar Anlatım, gösterip yaptırma
14 Kaynak tarama Varlıklar arası ilişkiler: Kalıtım (Inheritance) ve örnek uygulamalar Anlatım, gösterip yaptırma
15 Kaynak tarama Encapsulation, Polymorphism, Overriding ve Overloading Anlatım, gösterip yaptırma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN JAVA: MEHMET KİRAZLI
Oracle çevrimiçi dokümantasyonları.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Computer concepts, methods and the software would dominate.
4
2
Recognizes the basic functions of hardware.
0
3
Recognize personal and network operating systems.
0
4
Ethics related to the profession, oversees the health and safety measures.
1
5
Have adopted the philosophy of total quality and technical elements that could support institutional processes become.
3

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Hardware makes the process of discovery and establishment.
0
2
Explains data management processes.
0
3
Explains different areas where software languages are used.
0

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Software (PC, network and Internet environment) are involved in planning and design.
4
2
Professional in the field of algorithmic thinking to find solutions to deal with problems that will arise.
5
3
Use math skills in vocational areas.
4

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Word processor, spreadsheet, presentation, database, and graphics-based design of programs you install and use.
1
2
Are given the chance to apply theoretical issues.
4

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Detects common software and hardware failures, produce solutions to problems.
1
2
Measures related to data security and storage space and become individuals find appropriate solutions.
4
3
Fault finding, problem solving, decision-making and planning processes become competent in the subjects.
5

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
They can learn and put into practice what they learned fast.
4
2
With the basic knowledge learned in the training process of learning and innovation that exists will have the ability to develop them.
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Except of course in the section related to their field of study clubs that exist in the industry to meet and communicate with the companies they have a chance.
4

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Department students and programming, web design and technical courses will increase their chances to opt for.
3
2
Programming courses enables students to develop new programs and projects that they produce their own applications gain competence.
5
3
Some small or medium-sized companies take the role of management and leadership.
4

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 14 3 42
Okuma 0 0 0
Ödev 5 3 15
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 2 2 4
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 2 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 2 14
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 72 0 175
Total Workload of the Course Unit 175
Workload (h) / 25.5 6,9
ECTS Credits allocated for the Course Unit 7,0