TR EN

NESNE TABANLI PROGRAMLAMA DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
BLP156 NESNE TABANLI PROGRAMLAMA 2 3 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi CEYDA CEVAHİR YILDIZ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Gerçek yaşamın bir modellemesi olan nesne tabanlı yazılım mimarisi ile ilgili temel kavramların kavranması ve nesnelerden oluşan yaşam örüntüsününde varlıklar arası ilişkiler hakkında farkındalığın sağlanması amaçlanmaktadır. Bu yönüyle ileri düzey nesne tabanlı programlama disiplinlerine temel oluşturmaktadır.
İçerik: Gerçek yaşam örüntülerinin programatik olarak modellenebilmesi için varlıkların analiz edilmesi, tanımlanması, hiyerarşilerinin oluşturularak proje kapsamında bir uzay oluşturulabilmesi için gerekli tanım, teknik ve yaklaşımlar çok disiplinli olarak (bilgisayar bilimleri, sosyoloji, psikoloji, felsefe, biyoloji gibi) irdelenmekte ve oluşturulan tasarımlar yazılım koduna dönüştürülmektedir. Yazılım geliştirme aracı olarak UML ve Java temel alınmaktadır.- Temel varlık bileşenler; Attribute, Method, Event yönetimi- Varlık güvenliği; Access Modifiers (Private, Public, Protected..)- Varlıklar arası ilişkiler; Association, Aggregation, Composition ilişkileri- Kalıtım (Inheritance) ve ata-çocuk ilişkileri- Kapsülleme (encapsulation) ve çok biçimlilik- Varlık ve etkileşim (sequence) diyagramları- Modellemekonularını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bir JAVA IDE kurulum ve ayarlarını yapar.
JAVA diline ait yazım kurallarını bilir.
Dizi işlemleri yapar.
Kontrol deyimlerini kullanır.
Döngüleri kullanır.
Alt programlarla çalışır.
Sınıflarla çalışır.
Nesneleri kullanır.
Temel uygulamalar oluşturur.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Nesne Tabanlı Programlama Dilleri ve Mimarileri Anlatım
2 Kaynak tarama Java Programlama Dili temel ilke ve kavramları, Derleme ve Yorumlama tabanlı dil mimarilerinin özellikleri. Java'da temel paket ve sınıf yapılanmalarına bakış Anlatım
3 Kaynak tarama Java Programlama Dili temel ilke ve kavramları, Eclipse ortamı tanıtımı. Anlatım, gösterip yaptırma
4 Kaynak tarama Varlıkların yazılım karşılıkları: Paket, Sınıf, Nesne. Access Modifiers (Public, Private, Protected) Anlatım, gösterip yaptırma
5 Kaynak tarama Değişkenler ve değişken kullanım ihtiyacı, temel veri tipleriyle çalışmak, ifadeler ve işlem önceliği, primitive ve nonprimitive veri türleri. Anlatım, gösterip yaptırma
6 Kaynak tarama JAVA Dili: Temel dil yapısı, döngü (While, For, ForEach) ve koşullu dallanma (If, Switch) deyimleri, primitive ve nonprimitive veri türleri Anlatım, gösterip yaptırma
7 Kaynak tarama JAVA Dili: Temel dil yapısı, döngü (While, For, ForEach) ve koşullu dallanma (If, Switch) deyimleri, primitive ve nonprimitive veri türleri Anlatım, gösterip yaptırma
8 - ARA SINAV -
9 Kaynak tarama JAVA Dili: Temel Java sınıflarına bakış Anlatım, gösterip yaptırma
10 Kaynak tarama Kabarcık Sıralama (Bubble Sort), Araya Yerleştirerek Sıralama (Insertion Sort), Seçmeli Sıralama (Selection Sort), Hızlı Sıralama (Quick Sort), Doğrusal Arama, İkili Arama Anlatım, gösterip yaptırma
11 Kaynak tarama Varlıklar arası ilişkiler: Sahiplik (Association), Tek ve Çift Yönlü Sahiplik ve örnek uygulamalar Anlatım, gösterip yaptırma
12 Kaynak tarama Varlıklar arası İlişkiler: Toplanma (Aggregation) ve örnek uygulamalar Anlatım, gösterip yaptırma
13 Kaynak tarama Varlıklar arası ilişkiler: Kompozisyon (Composition) ve örnek uygulamalar Anlatım, gösterip yaptırma
14 Kaynak tarama Varlıklar arası ilişkiler: Kalıtım (Inheritance) ve örnek uygulamalar Anlatım, gösterip yaptırma
15 Kaynak tarama Encapsulation, Polymorphism, Overriding ve Overloading Anlatım, gösterip yaptırma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN JAVA: MEHMET KİRAZLI
Oracle çevrimiçi dokümantasyonları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bilgisayar kavram, yöntem ve de yazılımlarına hakim olur.
4
2
Donanımların temel işlevlerini tanır.
0
3
Kişisel ve ağ işletim sistemlerini tanır.
0
4
Mesleği ile ilgili etik, sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
1
5
Toplam kalite felsefesini benimsemiş ve ilgili kurumsal süreçlere destek verebilen teknik eleman olurlar.
3
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Donanım keşif ve kurulması işlemini yapar.
0
2
Verilerin yönetim süreçlerini açıklar.
0
3
Yazılım dillerinin kullanıldığı farklı alanları açıklar.
0
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yazılım (PC, ağ ortamı ve internet) planlama ve tasarımında görev alır.
4
2
Mesleki alanda algoritmik düşünerek ortaya çıkacak olan problemlere karşı çözüm bulur.
5
3
Mesleki alanda matematik becerilerini kullanır.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kelime işlemci, hesaplama tablosu, sunu, veri tabanı ve grafik tabanlı tasarım programlarını kurar ve kullanır.
1
2
Verilen teorik konuları uygulama imkanı bulurlar.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaygın karşılaşılan yazılım ve donanım arızalarını tespit eder, sorunlara çözüm üretirler.
1
2
Veri güvenliği ve saklanması ile ilgili tedbirleri alan ve uygun çözümler bulan birey olurlar.
4
3
Hata bulma, problem çözme, karar verme ve işlem planlaması konularında yetenekli olurlar.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hızlı öğrenebilir ve öğrendiklerini pratiğe dökerler.
4
2
Eğitim sürecinde öğrendiği temel bilgiler sayesinde var olan yenilikleri öğrenme ve bunları geliştirme yeteneğine sahip olurlar.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bölümde derslerin haricinde kendi alanları ile ilgili kulüp çalışmaları ile sektörde var olan firmalar ile tanışma ve iletişim kurma şansı bulurlar.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bölümde öğrenciler hem programcılık, web tasarımı hemde teknik dersleri aldıkları için tercih edilme şansları artar.
3
2
Programcılık dersleri sayesinde öğrenciler yeni programlar geliştirme ve bunları kendi ürettikleri projelerle uygulama yetkinliği kazanırlar.
5
3
Bazı küçük veya orta ölçekli şirketlerde yöneticilik ve liderlik rolünü üstlenirler.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 14 3 42
Okuma 0 0 0
Ödev 5 3 15
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 2 2 4
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 2 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 2 14
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 72 0 175
Genel Toplam 175
Toplam İş Yükü / 25.5 6,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0