Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
HRY421 | PUBLIC RELATIONS AND SUSTAINABILITY | 5 | 3 | 3 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Seçmeli |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Doç.Dr. HAKAN ÖZCAN |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Dersin amacı; Halkla İlişkiler uygulamalarının işletmelerin sürdürülebilirlik yönetimi açısından öneminin tartışılması ve marka, etik, sosyal sorumluluk, çevre bilinci, inovasyon, farkındalık kavramlarını sürdürebilirlik ve halkla ilişkiler alanı ile ilişkilendirme bilgi ve becerisi kazandırmaktır. |
Contents of the Course Unit: | Dersin içeriği, Sürdürebilirlik, Halkla İlişkiler, Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Marka İletişimi konularının kavramsal olarak anlatılması, Markaların Sürdürülebilirlik Anlayışında Halkla İlişkiler uygulamalarının önemi, Halkla İlişkiler ve Sürdürülebilirlik açısından Kitle İletişim araçları ve sosyal medya araçlarının kullanımı (örnekler) , çevre bilinci ve etik kavramlarının Halkla İlişkiler ve Sürdürülebilirlik yönetimi ile ilişkisi, Halkla İlişkilerde Sürdürebilirliliğin ölçümlenmesi konularını kapsamaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Halkla ilişkiler ve sürdürebilirlik ile ilişkili kavramları tanımlar. |
Sürdürülebilirlik, kurumsal sosyal sorumluluk, etik, marka kavramlarının halkla ilişkiler alanı ile ilişkisini yorumlar. |
Halkla ilişkiler uygulamalarının markaların sürdürebilirlik anlayışındaki yeri ve önemini açıklar. |
Sürdürülebilirlik ve halkla ilişkiler alanında edindiği teorik bilgileri kullanarak şirket SWOT analizini yorumlar. |
Sürdürülebilirliği destekleyen halkla ilişkiler kampanya planı hazırlar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Kitap Okuma | Dersin amacı ve içeriği hakkında bilgilendirme. Derste yararlanılacak kaynaklar ve dersin ölçme değerlendirme kriterleri hakkında bilgilendirme . Halkla İlişkiler ve Sürdürülebilirlik Kavramları ile ilgili genel değerlendirme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
2 | Kitap Okuma | Halkla İlişkiler Nedir? Sürdürülebilirlik Nedir? Halkla İlişkiler ve Sürdürülebilirlik uygulamalarının Markalar Açısından Önemi Nedir? Kavramsal Çerçeve | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
3 | Kitap Okuma | Sürdürülebilirlik Açısından Halkla İlişkilerde İzlenen Temel Amaç ve İlkeler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
4 | Kitap Okuma | Sürdürülebilirlik Açısından Halkla İlişkilerde İzlenen Temel Amaç ve İlkeler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
5 | Kitap Okuma | Halkla İlişkiler ve Sürdürülebilirlik Açısından İnovasyon Kavramının Önemi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
6 | Kitap Okuma | Halkla İlişkiler ve Sürdürülebilirlik Açısından Çevre Bilincinin Önemi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
7 | Kitap Okuma | Halkla İlişkiler ve Sürdürülebilirlik Açısından Etik Kavramının Önemi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap Okuma | Genel Tekrar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
10 | Kitap Okuma | Ara Sınav Soruları Cevaplarını n Tartışılması, Halkla İlişkiler ve Sürdürülebilirlik açısından Kitle İletişim araçları ve sosyal medya araçlarının kullanımı (örnekler) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
11 | Kitap Okuma | Sürdürülebilirlik açısından Halkla İlişkiler ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyaları Örnekli Anlatım | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
12 | Kitap Okuma | Sürdürülebilir Marka İletişimi Açısından Halkla İlişkiler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
13 | Kitap Okuma | Sürdürülebilirlik Açısından Sektörel Halkla İlişkiler Uygulamaları Örnek Olaylar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
14 | Kitap Okuma | Markaların Sürdürülebilirliği Açısından Halkla İlişkiler Kampanya Planı Oluşturma Ödev Sunumları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi,Grup Çalışması |
15 | Kitap Okuma | Genel Tekrar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Asna A. (2006).Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler. Pozitif Yayınları, İstanbul |
Aydemir O.(2013).Halkla İlişkiler: kavram, strateji ve uygulamaları. Der Yayınları, İstanbul |
Theaker A.(2013).The public relations strategic toolkit : an essential guide to successful public relations practice.New York,NY.Routledge |
Tengilimoğlu D.& Öztürk Y. (2011). İşletmelerde Halkla İlişkiler. Nobel Yayıncılık, Ankara |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define basic concepts related with banking, insurance and finance.
|
0 | |||||
2 |
Relates the theoretical and practical knowledge in the field to economics, business, law, statistics, accounting and marketing
|
0 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate banking and insurance applications to financial theories, mathematical and statistical methods.
|
0 | |||||
2 |
Relate the information and facts in the field with other social sciences such as law, sociology, philosophy and history.
|
0 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the planning and implementation process in banking and insurance transactions.
|
0 | |||||
2 |
Provide solutions for the problems encountered in banking and insurance transactions.
|
0 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use theoretical and practical knowledge in the field of banking and insurance transactions.
|
0 | |||||
2 |
By analyzing economic data accurately, manage savings and portfolio investments to minimize financial risks.
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
He/She works as a leader or a team member in a teamwork from the planning of the banking transactions to the implementation and performs the task assigned to them within the team.
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gain the basic knowledge necessary for the planning process of banking and insurance activities and human resources performance management.
|
0 | |||||
2 |
Use the computer programs related with field in banking and insurance transactions.
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Cooperate to bring innovative ideas to the stakeholders in the sector using banking insurance-related databases, information and communication technologies.
|
0 | |||||
2 |
Research on scientific, sectoral developments and innovations related to the field with lifelong learning as a principle.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze financial data related to his / her field.
|
0 | |||||
2 |
Apply knowledge and skills related to his / her field by taking into account his legal, social and ethical responsibilities.
|
3 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 5 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 5 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 130 |
Total Workload of the Course Unit | 130 | ||
Workload (h) / 25.5 | 5,1 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |