TR EN

CONSUMER BEHAVIOUR AND ADVERTISING STRATEGIES COURSE IDENTIFICATION AND APPLICATION INFORMATION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
RTI371 CONSUMER BEHAVIOUR AND ADVERTISING STRATEGIES 5 3 3 8

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Elden, M. (2018), Reklam ve Reklamcılık, İstanbul: Say Yayınları.
Hoyer, W. D., MacInnis, D. J., Pieters, R. (2018), Consumer Behavior (7. Baskı), Boston: Cengage Learning.
İplikçi, H. G. (2022), Pazarlama ve Tüketici Davranışı, Manisa: Turkuazkey Akademik Yayınları.
İslamoğlu, A. H., Altunışık, R. (2017), Tüketici Davranışları, İstanbul: Beta Yayıncılık.
Kapoor, R., Madichie, N. O. (2012), Consumer Behaviour: Text and Cases, New Delhi: Tata McGraw Hill Education Private Limited.
Kardes, F. R., Cronley, M. L.,Cline, T. W. (2011), Consumer Behavior, Mason: South-Western Cengage Learning.
Khan, M. (2006), Consumer Behaviour and Advertising Management, New Delhi: New Age International Publishers.
Mothersbaugh, D. L., Hawkins, D. I. (2016), Consumer Behavior: Building Marketing Strategy (13. Baskı), New York: McGraw-Hill Education.
Mucuk, İ. (2017), Pazarlama İlkeleri (21. Baskı), İstanbul: Türkmen Kitabevi.
Odabaşı, Y., Barış, G. (2015), Tüketici Davranışları (15. Baskı), İstanbul: Mediacat Yayıncılık.
Tosun, N. B. (2017), Marka Yönetimi (3. Baskı), İstanbul: Beta Basım A.Ş.
Tosun, N. B., Uraltaş, N. T., Nas, A., Özkaya, B., Güdüm, S., Ertürk, B., Dönmez, M., Çerçi, M., Ülker, Y., Cesur, D. K., Varol, E., Kiçir, İ. (2018), Reklam Yönetimi, İstanbul: Beta Yayıncılık.