PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
---|
BİLGİ |
Kurumsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1
Deniz ve Liman İşletmeciliği alanında temel bilgi ve kavramlara sahip olmak.Genel gemicilik terimlerini, gemi tiplerini ve özelliklerini, gemi ölçülerini tanıyabilme ve kullanabilmek
|
2
Denizcilik tarihi ve mirasını göz önünde bulundurarak günümüz denizcilik ve limancılık endüstrisindeki gelişmeleri tartışabilmek
|
3
Günümüz denizcilik ve limancılık endüstrisindeki gelişmeleri tartışabilmek, olay ve olgulardan sonuçlar çıkararak alanına etkilerini öngörebilmek.
|
BİLGİ |
---|
Kurumsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1
Deniz ve Liman İşletmeciliği alanında temel bilgi ve kavramlara sahip olmak.Genel gemicilik terimlerini, gemi tiplerini ve özelliklerini, gemi ölçülerini tanıyabilme ve kullanabilme
|
2
Liman İşletmeciliği alanında temel bilgi ve kavramlara sahip olmak. Liman operasyonları, işletmeciliği, lojistiği, pazarlaması konularında görev alabilecek bilgi sahibi olmak.
|
YETKİNLİKLER |
---|
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1
İşletmecilik, yönetim, gümrük, dış ticaret, ekonomi alanlarında temel bilgi ve kavramları bilmek. Bu kavramları Deniz Ve Liman İşletmeciliği alanlarında kullanabilmek.
|
Öğrenme Yetkinliği |
---|
1
Denizcilik piyasalarını bilmek ve birbirleri ile olan döngüsel ilişkilerini anlamak. Gelişmelere göre etki ve sonuçlarını değerlendirebilmek.
|
2
Ulaştırma modlarını, ekonomisini ve politikalarını bilerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip edebilmek. Denizcilik ve ilgili sektörlere etkilerini tahmin edebilmek.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
---|
1
Deniz İşletmeciliği alanında temel bilgi ve kavramlara sahip olmak.Genel gemicilik terimlerini, gemi tiplerini ve özelliklerini, gemi ölçülerini tanıyabilme ve kullanabilme. Ayrıca Gemi İşletmeciliği ile Acente, Forwarder vd firmalar arası ilişkileri anlamak, bu alanlarda faaliyet gösterebilmek.
|
2
Gemi ihtiyaçlarını bilmek, bu ihtiyaçlara göre gerekli tedarik ve satınalma süreçlerini idare edebilmek. Temin edilen ihtiyaçların gemiye ulaştırma işlemlerinin koordinasyonunu yapabilmek.
|
Alana Özgü Yetkinlik |
---|
1
Liman işletmeciliği ve liman operasyonlarıyla ilgili kavram ve konulara hakim olmak ve bunları uygulayabilme becerisine sahip olmak.
|
2
Denizcilik geçmişini ışığında alandaki güncel gelişmeleri tartışabilmek.
|
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
---|
1
Deniz ve Liman İşletmeciliği alanında temel bilgi ve kavramlara sahip olmak.Genel gemicilik terimlerini, gemi tiplerini ve özelliklerini, gemi ölçülerini tanıyabilme ve kullanabilmek
|
2
Denizcilik tarihi ve mirasını göz önünde bulundurarak günümüz denizcilik ve limancılık endüstrisindeki gelişmeleri tartışabilmek
|
3
Günümüz denizcilik ve limancılık endüstrisindeki gelişmeleri tartışabilmek, olay ve olgulardan sonuçlar çıkararak alanına etkilerini öngörebilmek.
|
4
Deniz ve Liman İşletmeciliği alanında temel bilgi ve kavramlara sahip olmak.Genel gemicilik terimlerini, gemi tiplerini ve özelliklerini, gemi ölçülerini tanıyabilme ve kullanabilme
|
5
Liman İşletmeciliği alanında temel bilgi ve kavramlara sahip olmak. Liman operasyonları, işletmeciliği, lojistiği, pazarlaması konularında görev alabilecek bilgi sahibi olmak.
|
6
İşletmecilik, yönetim, gümrük, dış ticaret, ekonomi alanlarında temel bilgi ve kavramları bilmek. Bu kavramları Deniz Ve Liman İşletmeciliği alanlarında kullanabilmek.
|
7
Denizcilik piyasalarını bilmek ve birbirleri ile olan döngüsel ilişkilerini anlamak. Gelişmelere göre etki ve sonuçlarını değerlendirebilmek.
|
8
Ulaştırma modlarını, ekonomisini ve politikalarını bilerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip edebilmek. Denizcilik ve ilgili sektörlere etkilerini tahmin edebilmek.
|
9
Deniz İşletmeciliği alanında temel bilgi ve kavramlara sahip olmak.Genel gemicilik terimlerini, gemi tiplerini ve özelliklerini, gemi ölçülerini tanıyabilme ve kullanabilme. Ayrıca Gemi İşletmeciliği ile Acente, Forwarder vd firmalar arası ilişkileri anlamak, bu alanlarda faaliyet gösterebilmek.
|
10
Gemi ihtiyaçlarını bilmek, bu ihtiyaçlara göre gerekli tedarik ve satınalma süreçlerini idare edebilmek. Temin edilen ihtiyaçların gemiye ulaştırma işlemlerinin koordinasyonunu yapabilmek.
|
11
Liman işletmeciliği ve liman operasyonlarıyla ilgili kavram ve konulara hakim olmak ve bunları uygulayabilme becerisine sahip olmak.
|
12
Denizcilik geçmişini ışığında alandaki güncel gelişmeleri tartışabilmek.
|
BİLGİ | ||
---|---|---|
Kuramsal, Olgusal | ||
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
|
Ulaştırma alanı ile ilgili konulardaki bilgileri içeren ders kitapları, uygulama, araç gereçler ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
Matematik, fen bilimleri ve bu alanların ulaştırma işletmeciliğinde uygulanması konularında temel düzeyde bilgi birikimine sahiptir.
Ulaştırma/ lojistik alanı ile ilgili temel mühendislik kavramları bilgisine sahiptir.
Hukuki konularda alanla ilgili temel kuramsal ve uygulama bilgisine sahiptir.
Uluslararası ticaret ve işletme konularında temel bilgilere sahiptir.
Alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir.
Ulaştırma alanı ile ilgili konulardaki bilgileri içeren ders kitapları, uygulama, araç gereçler ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
Matematik, fen bilimleri ve bu alanların ulaştırma işletmeciliğinde uygulanması konularında temel düzeyde bilgi birikimine sahiptir.
Ulaştırma/ lojistik alanı ile ilgili temel mühendislik kavramları bilgisine sahiptir.
Hukuki konularda alanla ilgili temel kuramsal ve uygulama bilgisine sahiptir.
Uluslararası ticaret ve işletme konularında temel bilgilere sahiptir.
Alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir.
|
Deniz ve Liman İşletmeciliği alanında temel bilgi ve kavramlara sahip olmak.Genel gemicilik terimlerini, gemi tiplerini ve özelliklerini, gemi ölçülerini tanıyabilme ve kullanabilmek
Denizcilik tarihi ve mirasını göz önünde bulundurarak günümüz denizcilik ve limancılık endüstrisindeki gelişmeleri tartışabilmek
Günümüz denizcilik ve limancılık endüstrisindeki gelişmeleri tartışabilmek, olay ve olgulardan sonuçlar çıkararak alanına etkilerini öngörebilmek.
|
BECERİLER | ||
---|---|---|
Bilişsel, Uygulamalı | ||
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
Ulaştırma alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerilerine sahiptir.
Ulaştırma alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
Temel mühendislik bakış açısı ile ulaştırma/ lojistik alanında tanımlanan mühendislik problemlerini ve çözümlerini sıralar.
Ulaştırma/ lojistik alanı ile ilişkili bir mühendislik uygulaması için gerekli olan modern teknik gereç ve araçları ek teknik eğitim alarak kullanır.
Ulaştırma alanında gereksinim duyulan temel düzeyde nitelikli insan gücünün gerektirdiği dilsel, sanatsal ve kültürel birikime sahiptir.
Ulaştırma alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular.
Temel mühendislik bakış açısı ile alanında tanımlanan mühendislik problemlerini ve çözümlerini tekrarlar, yorumlar ve değerlendirir.
Algoritmik düşünür.
Ulaştırma/ lojistik ile ilgili mühendislik problemlerinin incelenmesi için veri toplar, toplanan verilerin sunumunu ve temel yorumunu yapar.
Karar, uygulama ve davranışlarında işletmecilik ve yönetim alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir.
Alana ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
Ulaştırma alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerilerine sahiptir.
Ulaştırma alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
Temel mühendislik bakış açısı ile ulaştırma/ lojistik alanında tanımlanan mühendislik problemlerini ve çözümlerini sıralar.
Ulaştırma/ lojistik alanı ile ilişkili bir mühendislik uygulaması için gerekli olan modern teknik gereç ve araçları ek teknik eğitim alarak kullanır.
Ulaştırma alanında gereksinim duyulan temel düzeyde nitelikli insan gücünün gerektirdiği dilsel, sanatsal ve kültürel birikime sahiptir.
Ulaştırma alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular.
Temel mühendislik bakış açısı ile alanında tanımlanan mühendislik problemlerini ve çözümlerini tekrarlar, yorumlar ve değerlendirir.
Algoritmik düşünür.
Ulaştırma/ lojistik ile ilgili mühendislik problemlerinin incelenmesi için veri toplar, toplanan verilerin sunumunu ve temel yorumunu yapar.
Karar, uygulama ve davranışlarında işletmecilik ve yönetim alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir.
Alana ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
|
Deniz ve Liman İşletmeciliği alanında temel bilgi ve kavramlara sahip olmak.Genel gemicilik terimlerini, gemi tiplerini ve özelliklerini, gemi ölçülerini tanıyabilme ve kullanabilme
Liman İşletmeciliği alanında temel bilgi ve kavramlara sahip olmak. Liman operasyonları, işletmeciliği, lojistiği, pazarlaması konularında görev alabilecek bilgi sahibi olmak.
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER | ||
---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | ||
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
|
Ulaştırma, lojistik ve ilgili mühendislik takımlarında ve bireysel olarak çalışma yürütür ve sorumluluk üstlenir.
Ulaştırma alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bir takım çalışanı olarak sorumluluk alır, çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
Ulaştırma/ lojistik ve ilişkili mühendislik alanlarda yürütülen bir proje çerçevesinde sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür.
Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.
Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
İşletmecilik, yönetim, gümrük, dış ticaret, ekonomi alanlarında temel bilgi ve kavramları bilmek. Bu kavramları Deniz Ve Liman İşletmeciliği alanlarında kullanabilmek.
|
Öğrenme Yetkinliği | ||
---|---|---|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
|
Ulaştırma alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri aktif eğitim felsefesi ile eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, alanındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler, sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar.
Gerek kuramsal gerek uygulamalı alanlarda ve ulaştırma çevrelerinde, mesleğe yönelik olarak etkin çalışır.
Mesleki gereksinimleri doğrultusunda öğrenmeye açıktır ve ileri bir düzeye hazırlanır.
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir; öğrenme hedefleri belirleyerek, doğru ve yeterli bilgiye etkin ulaşım yetkinliği geliştirir.
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur.
|
Denizcilik piyasalarını bilmek ve birbirleri ile olan döngüsel ilişkilerini anlamak. Gelişmelere göre etki ve sonuçlarını değerlendirebilmek.
Ulaştırma modlarını, ekonomisini ve politikalarını bilerek ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip edebilmek. Denizcilik ve ilgili sektörlere etkilerini tahmin edebilmek.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | ||
---|---|---|
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
|
Ulaştırma alanıyla ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini doğru, etkili ve verimli iletişim araçlarıyla aktarır.
Ulaştırma/lojistik ile ilişkili mühendislik alanında teknik resim becerisine sahiptir ve teknik iletişim kurar.
Ulaştırma/ lojistik ile ilişkili mühendislik alanı ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve bu alandaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
Bilgi işletim sistemleri hakkında temel düzeyde pratik ve uygulamalı bilgiye sahiptir, bu bilgiyi ulaştırma alanına yönlendirir.
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
Çalışma arkadaşlarına yardıma yatkındır.
Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilgisine sahiptir.
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
Deniz İşletmeciliği alanında temel bilgi ve kavramlara sahip olmak.Genel gemicilik terimlerini, gemi tiplerini ve özelliklerini, gemi ölçülerini tanıyabilme ve kullanabilme. Ayrıca Gemi İşletmeciliği ile Acente, Forwarder vd firmalar arası ilişkileri anlamak, bu alanlarda faaliyet gösterebilmek.
Gemi ihtiyaçlarını bilmek, bu ihtiyaçlara göre gerekli tedarik ve satınalma süreçlerini idare edebilmek. Temin edilen ihtiyaçların gemiye ulaştırma işlemlerinin koordinasyonunu yapabilmek.
|
Alana Özgü Yetkinlik | ||
---|---|---|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
Mesleğinin gerektirdiği örf, adet, gelenek, görenek ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
Ulaştırma uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir.
Ulaştırma işletmelerindeki yönetim, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir, bu alanlardaki uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir.
Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
Değişime ve yeniliğe açıktır.
|
Liman işletmeciliği ve liman operasyonlarıyla ilgili kavram ve konulara hakim olmak ve bunları uygulayabilme becerisine sahip olmak.
Denizcilik geçmişini ışığında alandaki güncel gelişmeleri tartışabilmek.
|