TR EN

SANAT VE TASARIM TARİHİ I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GSF123 SANAT VE TASARIM TARİHİ I 1 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ERDEM ÇAĞLA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Doç.Dr. METİN KUŞ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Sanat ve tasarım ilişkisi, tasarımın tarihsel gelişimi, Tarih öncesi dönemlerden başlayarak, gereksinim-araç üretme kavramlarının uygarlıklar ve gelişen teknoloji bağlamında yorumlama becerisi kazandırmaktır.
İçerik: Sanat ve tasarım olgusunun evrimini gözden geçirme, Çağdaş tasarımları tarihsel süreç içinde analiz etme, tasarımın öncü akımlarını ve eğilimlerini tanıma konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Sanat ve tasarım ilişkisini tanımlar.
Sanat süreçlerinin kültürel ve kronolojik etkileşimlerini ve gelişmelerini açıklar.
Çağdaş tasarımları tarihsel süreç içinde sanat ve tasarıma etkilerini anlatır.
Tasarımın öncü akımlarını ve eğilimlerini tartışır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Ders tanıtımı ve genel bilgilendirme Anlatım ve tartışma yöntemi
2 Okuma / Araştırma Sanat, zanaat, kültür, toplum bağlamında Tarihöncesi çağlara bakış Anlatım ve tartışma yöntemi
3 Okuma / Araştırma Mezopotamya Sanatı Anlatım ve tartışma yöntemi
4 Okuma / Araştırma Mısır Sanatı Anlatım ve tartışma yöntemi
5 Okuma / Araştırma Yunan, Roma Anlatım ve tartışma yöntemi
6 Okuma / Araştırma Bizans dönemi Anlatım ve tartışma yöntemi
7 Okuma / Araştırma Romanesk Anlatım ve tartışma yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Okuma / Araştırma Erken Gotik ve Gotik dönem. Anlatım ve tartışma yöntemi
10 Okuma / Araştırma Rönesans Anlatım ve tartışma yöntemi
11 Okuma / Araştırma Manierizm ve Barok dönem Anlatım ve tartışma yöntemi
12 Okuma / Araştırma Manierizm ve Barok dönem. Sanayi Devrimi öncesi dönemlerin özellikleri ve üretim anlayışları Anlatım ve tartışma yöntemi
13 Okuma / Araştırma Teknik Gezi Anlatım ve tartışma yöntemi
14 Okuma / Araştırma 1851 Sanayi Devrimi ve sonrasında sanat ve tasarım karakteristikleri Anlatım ve tartışma yöntemi
15 Okuma / Araştırma Empresyonizm ve post-empresyonizm Anlatım ve tartışma yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Akurgal, E. (1998), Anadolu Kültür Tarihi, Ankara: TÜBİTAK Yayınları
Winckelmann, J.J. (2012), Antikçağ Sanat Tarihi (Oğuz Özügül, Çev.), İstanbul: Say Yayınları
Akyürek, E. (1996), Bizans´ta Sanat ve Ritüel, İstanbul: Kabalcı Yayınevi
Fischer, E. (2012), Sanatın Gerekliliği (Cevat Çapan, Çev.), İstanbul: Payel Yayınevi
Gombrich, E.H. (2007), Sanatın Öyküsü (Ömer Erduran, Erol Erduran, Çev.), İstanbul: Remzi Kitabevi
Gombrich, E.H. (2015), Sanat ve Yanılsama (Ahmet Cemal, Çev.), İstanbul:Remzi Kitabevi
Cömert, B. (2010), Mitoloji ve İkonografi, Ankara: De Ki Yayınları
Wölfflin, H. (1990), Sanat Tarihinin Temel Kavramları (Haytrullah Örs, Çev.), İstanbul: Remzi Kitabevi
Bulut, Ü. (2003), Avrupa Resminde Üslup ve Anlam İlişkisi, İstanbul: Arkeoloji ve Sanat Yayınları
Turani, A. (2003), Dünya Sanat Tarihi, İstanbul: Remzi Kitabevi
Tansuğ, S. (1995), Resim Sanatının Tarihi, İstanbul: Remzi Kitabevi
Beksaç, E. (2012), Ortaçağ Avrupasında Resim Sanatı, Çanakkale: Paradigma Akademi Yayınları
Hauser, A. (1984), Sanatın Toplumsal Tarihi, İstanbul: Remzi Kitabevi
Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, İstanbul: YEM Yayınları, 1997
Sözen, M. & Tanyeli, U. (2012) Sanat Kavramları ve Terimleri Sözlüğü, İstanbul: Remzi Kitabevi
Hollingsworth, M. (2009), Dünya Sanat Tarihi (Rengin Küçükerdoğan, Banu Ergüder, Çev.), İstanbul: İnkılap Yayınevi
Pischel-Fraschini, G. (1981), Sanat Tarihi Ansiklopedisi (Hasan Kuruyazıcı,Üstün Alsaç, Çev.), Görsel Yayınları

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
will be able to know the basic concepts of Graphic Design and to define how these concepts are reflected in designs.
3
2
will be able to define the function of Graphic Design in communal and social contexts.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
will be able to organize the relations between the target audience and the visual design.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
will be able to apply the past and current technical knowledge and methods in the field of Graphic Design with the competence required by the design process.
2
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
will be able to apply designs with appropriate combinations by considering the interaction of the field of Graphic Design with other disciplines.
2
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
will be able to behave according to the values of social, cultural, scientific and professional ethics in the design process of Graphic Design.
2
2
will be able to use and reflect quality, cultural values, environmental protection, occupational health and safety issues in the all kind of processes in the field.
1
3
will be able to implements planned tasks in the desired manner and on time by organizing comprehensive design processes in the field of Graphic Design in individual or group works.
1
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
will be able to use and relate the information that obtained in Graphic Design education for higher academic education processes or different field disciplines.
1
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
will be able to explain the theorical and applicational knowledge related to the field of Graphic Design with using appropriate presentation and communication techniques.
1
2
will be able to use a foreign language at least at the B1 level of the European language portfolio.
1
3
will be able to use basic computer softwares, information and communication technologies and graphic design programs as required by the field.
1
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
wil be able to demonstrate....
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 6 78
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 3 3
Final Sınavı Hazırlığı 1 3 3
Ara Sınav 1 3 3
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 132
Genel Toplam 132
Toplam İş Yükü / 25.5 5,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0