Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
GSF122 |
TEMEL SANAT EĞİTİMİ II |
2 |
4 |
2 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi ERDEM ÇAĞLA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Görsel algılamanın, görsel düşünmenin temel yapısal öğelerini kavratmak ve bu kavrayışı çeşitli çizim, renk, tasarlanmış ve/veya hazır malzemelerle uygulayabilme ve görülebilir hale getirme becerisi kazandırma. |
İçerik: |
Görsel tasarımı düzenleyen elemanları (nokta, çizgi, leke, form, hacim vb) ve ilkeleri (ritm, hareket, denge, birlik, bütünlük, kontrast, renk, doku, vb.) konulara yönelik uygulamalarla etüt etmeyi içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Öğrenci renkle ilişkili temel görsel ifade elemanlarını uygular. |
Görme, kavrama, görsel düşünme ve düşünceyi görselleştirme sürecini renkle ve üç boyutlu malzemeyle(asamblaj)uygulama becerisi geliştirir. |
Organik ve inorganik formları iki boyutlu yüzey üzerinde, iki boyutlu ve üç boyutlu olarak renk ve boya teknikleriyle uygulayarak, gösterir. |
Temel çizim ve uygulama elemanlarına renk unsurunu da katarak tasarım süreçlerinde kullanır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Araştırma |
Temel Renk Bilgisi |
Sunum/Anlatım |
2 |
Araştırma |
Renk Bilgisi ve Görsel Uygulamalar |
Anlatım-Uygulama |
3 |
Uygulama |
Renk Bilgisi ve Görsel Uygulamalar (renk çemberi, ana renk, ara renk, uygulamaları) |
Anlatım-Uygulama |
4 |
Uygulama |
Renk Değerleri ve Armoniler ( soğuk renk armonileri) |
Anlatım-Uygulama |
5 |
Uygulama |
Renk Değerleri ve Armoniler(sıcak renk armonileri) |
Anlatım-Uygulama |
6 |
Uygulama |
Renk Değerleri ve Armoniler(sıcak/soğuk armoniler) |
Anlatım-Uygulama |
7 |
Uygulama |
Negatif – Pozitif Biçim Oluşumları |
Anlatım-Uygulama |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Uygulama |
Negatif – Pozitif Biçim Oluşumları |
Anlatım-Uygulama |
10 |
Uygulama |
‘Üç boyutlu tasarlanmış birim’ tekrarlarıyla oluşturulmuş rölyef uygulama. |
Anlatım-Uygulama |
11 |
Uygulama |
‘Üç boyutlu tasarlanmış birim’ tekrarlarıyla oluşturulmuş rölyef uygulama. |
Anlatım-Uygulama |
12 |
Uygulama |
Kolaj Çalışması |
Anlatım-Uygulama |
13 |
Uygulama |
Asamblaj Çalışması |
Anlatım-Uygulama |
14 |
Uygulama |
Yüzey üzerinde ya da mekanda hacimsel olmak üzere çeşitli hazır malzemelerle oluşturulan strüktürel çalışmalar. |
Anlatım-Uygulama |
15 |
Uygulama |
Genel Tekrar ve Uygulamaların Eksiklerinin Tamamlanması |
Anlatım-Uygulama |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Özol, Ahmet, Sanat Eğitimi ve TasarımdaTemel Değerler (Pastel Yayıncılık, İstanbul, 2012) |
Otto G.Ocvirk, Robert E.Stinson, Philip R. Wigg, Robert O. Bone, David L. Cayton. Sanatın Temelleri-Teori ve Uygulama (Çeviri: Nur Balkır Kuru, Ali Kuru) |
Güngör, İ.Hulusi, Temel Tasar (Basic Design), Çeltüt Matbaacılık Koll. Şti. İstanbul, 1972 |
Atalayer, Faruk, Temel Sanat Öğeleri, Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları, Eskişehir, 1994 |
Gökaydın, Nevide, Temel Sanat Eğitimi , Moss Yayınları – Eğitim Kitapları. İstanbul,2010 |
Sausmarez, Maurice de , Basic Design : The Dynamics of Visual Form. A&C Black. London |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
will be able to know the basic concepts of Graphic Design and to define how these concepts are reflected in designs.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
will be able to define the function of Graphic Design in communal and social contexts.
|
|
|
|
|
4 |
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
will be able to organize the relations between the target audience and the visual design.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
will be able to apply the past and current technical knowledge and methods in the field of Graphic Design with the competence required by the design process.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
will be able to apply designs with appropriate combinations by considering the interaction of the field of Graphic Design with other disciplines.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
will be able to behave according to the values of social, cultural, scientific and professional ethics in the design process of Graphic Design.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
will be able to use and reflect quality, cultural values, environmental protection, occupational health and safety issues in the all kind of processes in the field.
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
will be able to implements planned tasks in the desired manner and on time by organizing comprehensive design processes in the field of Graphic Design in individual or group works.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
will be able to use and relate the information that obtained in Graphic Design education for higher academic education processes or different field disciplines.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
will be able to explain the theorical and applicational knowledge related to the field of Graphic Design with using appropriate presentation and communication techniques.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
will be able to use a foreign language at least at the B1 level of the European language portfolio.
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
will be able to use basic computer softwares, information and communication technologies and graphic design programs as required by the field.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
wil be able to demonstrate....
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
12 |
4 |
48 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
Final Sınavı Hazırlığı |
12 |
3 |
36 |
Ara Sınav |
1 |
4 |
4 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
4 |
4 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
41 |
0 |
152 |
|
Genel Toplam |
152 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|