TR EN

TEMEL ÇİZİM I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GRA121 TEMEL ÇİZİM I 1 4 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ERDEM ÇAĞLA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Doç.Dr. METİN KUŞ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Herhangi bir objenin, bir konunun, bir düşünce veya kavramın, çizgisel anlatımla ifade edilmesi ve doğadaki tüm elemanları doğru gözlemleyip çizilerek, öğrencinin görsel anlatım ve ifade becerisini geliştirmektir
İçerik: Öğrencilerin görünen dünyanın elemanlarını çeşitli yöntem ve tekniklerle kendine özgü, iki boyutlu kağıda üç boyut illüzyonu yaratarak aktarma yöntem ve tekniklerini öğretmeyi kapsar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Öğrenci temel çizim elemanlarını ifade olanaklarını deneyimler. (experience, bloom 4)
Formu görme, kavrama, düşünme ve düşünceyi görselleştirme becerisi geliştirir. (develop, bloom 6)
Doğada gözlemlediği formları iki boyutlu yüzey üzerinde, üç boyutlu olarak gösterir . (demonstrate, bloom 3)
Gözleme dayalı ve imgesel formları birleştirerek yeni görsel fikirler geliştirir. (produce, bloom 3)

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Tanışma; Desen dersinin içeriğini ve önemini anlama, malzeme listesi. Anlatma ve uygulama yöntemi
2 Konuyla ilgili inceleme ve uygulama Desende çizgi nedir ; çizgi araştırmalarını ele alma. Çizgisel anlatım, özellikler, örnekler. Anlatma ve uygulama yöntemi
3 Konuyla ilgili inceleme ve uygulama Temel geometrik formlardan hareketle obje çizim çalışmaları (hareket ve oran ölçümleri) Anlatma ve uygulama yöntemi
4 Konuyla ilgili inceleme ve uygulama Organik nesnelerden obje çalışmaları (hareket ve oran ölçümleri) Anlatma ve uygulama yöntemi
5 Konuyla ilgili inceleme ve uygulama Geometrik ve organik objelerden çizgi değerleriyle kompozisyon çalışması Anlatma ve uygulama yöntemi
6 Konuyla ilgili inceleme ve uygulama Geometrik ve organik objelerden çizgi değerleriyle kompozisyon çalışması Anlatma ve uygulama yöntemi
7 Konuyla ilgili inceleme ve uygulama (Objelerde) ton değerleriyle modlaj (hacim kazandırma) tekniğinin uygulanması. Anlatma ve uygulama yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili inceleme ve uygulama (Objelerde) ton değerleriyle modlaj (hacim kazandırma) tekniğinin uygulanması. Anlatma ve uygulama yöntemi
10 Konuyla ilgili inceleme ve uygulama Ölüdoğa (Natürmort) çizgisel etüd Anlatma ve uygulama yöntemi
11 Konuyla ilgili inceleme ve uygulama Ölüdoğa (ton ve ışık-gölge etüd) Anlatma ve uygulama yöntemi
12 Konuyla ilgili inceleme ve uygulama Enteriyör(iç mekan çalışmaları)tek kaçışlı artistik perspektif Anlatma ve uygulama yöntemi
13 Konuyla ilgili inceleme ve uygulama Enteriyör(iç mekan çalışmaları)tek kaçışlı artistik perspektif Anlatma ve uygulama yöntemi
14 Konuyla ilgili inceleme ve uygulama Antik etüd (tors çalışması) Anlatma ve uygulama yöntemi
15 Konuyla ilgili inceleme ve uygulama Antik etüd (tors çalışması) Anlatma ve uygulama yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Sanatın Öyküsü E.H.Gombrich
THE ART BOOK
Sanat Tarihinin Temel Kavramları Heinrich Wöfflin.
Görme Biçimleri John Berger
Renaisance & Baroque Drawings from Chatsworfh A GREAT HERİTAGE Michael Jaffe

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
will be able to know the basic concepts of Graphic Design and to define how these concepts are reflected in designs.
5
2
will be able to define the function of Graphic Design in communal and social contexts.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
will be able to organize the relations between the target audience and the visual design.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
will be able to apply the past and current technical knowledge and methods in the field of Graphic Design with the competence required by the design process.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
will be able to apply designs with appropriate combinations by considering the interaction of the field of Graphic Design with other disciplines.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
will be able to behave according to the values of social, cultural, scientific and professional ethics in the design process of Graphic Design.
3
2
will be able to use and reflect quality, cultural values, environmental protection, occupational health and safety issues in the all kind of processes in the field.
3
3
will be able to implements planned tasks in the desired manner and on time by organizing comprehensive design processes in the field of Graphic Design in individual or group works.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
will be able to use and relate the information that obtained in Graphic Design education for higher academic education processes or different field disciplines.
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
will be able to explain the theorical and applicational knowledge related to the field of Graphic Design with using appropriate presentation and communication techniques.
3
2
will be able to use a foreign language at least at the B1 level of the European language portfolio.
1
3
will be able to use basic computer softwares, information and communication technologies and graphic design programs as required by the field.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
wil be able to demonstrate....
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 1 6 6
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 13 3 39
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 1 1
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 43 0 129
Genel Toplam 129
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0