Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
GRA261 | GRAFİK TASARIM STÜDYOSU I | 3 | 6 | 3 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ERDEM ÇAĞLA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. İREM FULYA ÖZKAN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bir tasarım fikri oluşturma süreci ve bu fikrin görselleştirilme eskiz arasında dijital ortamlara aktarılma gösterilme tekniklerini öğretmektir. |
İçerik: | Adobe Master Collection (Illustration, Photoshop, Indesign) programlarını tasarım yapma ve uygulama süreçlerininden oluşmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Dijital tasarım programlarını temel düzeyde kullanır. |
Bir tasarım fikrinin görselleştirilme süreçlerini ve tekniklerini uygular |
Temel düzeyde grafik tasarımı prensiplerini uygular |
Dijital alanın sunduğu imkanları kavrar, bu imkanlara göre fikir geliştirir ve tasarlama becerisini geliştirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Konuyla ilgili okuma ve araştırma | Logo,Logotype,Amblem,Kurumsal kimlik nedir,örneklerle anlatım | Teorik,,örneklerle anlatım |
2 | Konuyla ilgili okuma ve araştırma | Logo,Logotype,Amblem,Kurumsal kimlik nedir,örneklerle anlatım | Teorik,,örneklerle anlatım |
3 | Konuyla ilgili okuma ve araştırma | Sektörler ve Ürünlere göre tasarım örnekleri. | Teorik,,örneklerle anlatım |
4 | Konuyla ilgili okuma ve araştırma | Hedef kitle ve kültürün tasarımlara yansıması | Teorik,,örneklerle anlatım |
5 | Konuyla ilgili inceleme ve uygulama | Sektör kimliği için,Logo eskiz çalışmaları | Teorik ve Uygulama |
6 | Konuyla ilgili inceleme ve uygulama | Sektör kimliği için,Logo eskiz çalışmaları | Teorik ve Uygulama |
7 | Konuyla ilgili inceleme ve uygulama | Sektör kimliği için,Logo eskiz çalışmaları | Teorik ve Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili inceleme ve uygulama | Logo çalışmalarının Uygulanması | Uygulama |
10 | Konuyla ilgili inceleme ve uygulama | Daha önce hazırlanan Logonun kurumsal kimliğe yansıması(Kartvizit,Antedli Kağıt,Zarf,Basın İlanı,Promosyon) | Teorik ve Uygulama |
11 | Konuyla ilgili inceleme ve uygulama | Daha önce hazırlanan Logonun kurumsal kimliğe yansıması(Kartvizit,Antedli Kağıt,Zarf,Basın İlanı,Promosyon)Eskiz çalışmaları | Teorik ve Uygulama |
12 | Konuyla ilgili inceleme ve uygulama | Daha önce hazırlanan Logonun kurumsal kimliğe yansıması(Kartvizit,Antedli Kağıt,Zarf,Basın İlanı,Promosyon)Eskiz çalışmaları | Uygulama |
13 | Konuyla ilgili inceleme ve uygulama | Daha önce hazırlanan Logonun kurumsal kimliğe yansıması(Kartvizit,Antedli Kağıt,Zarf,Basın İlanı,Promosyon)Eskiz çalışmaları | Uygulama |
14 | Konuyla ilgili inceleme ve uygulama | Daha önce hazırlanan Logonun kurumsal kimliğe yansıması(Kartvizit,Antedli Kağıt,Zarf,Basın İlanı,Promosyon)Eskiz çalışmaları | Uygulama |
15 | Konuyla ilgili inceleme ve uygulama | Daha önce hazırlanan Logonun kurumsal kimliğe yansıması(Kartvizit,Antedli Kağıt,Zarf,Basın İlanı,Promosyon)Eskiz çalışmaları | Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Amheim, R. (1974). Art and the Visual Perception: A Psychology of the Creative Eye. University of California Press. |
Gülertan, E. ve S. Emin, (2016). Görsel sanatlarda Anlatma ve Algı, Alternatif yayıncılık. |
Ambrose, G., & Harris, P. (2005). Grafik Tasarımında İmge. MK İz, Çev.). İstanbul: Literatür Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
will be able to know the basic concepts of Graphic Design and to define how these concepts are reflected in designs.
|
3 | |||||
2 |
will be able to define the function of Graphic Design in communal and social contexts.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
will be able to organize the relations between the target audience and the visual design.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
will be able to apply the past and current technical knowledge and methods in the field of Graphic Design with the competence required by the design process.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
will be able to apply designs with appropriate combinations by considering the interaction of the field of Graphic Design with other disciplines.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
will be able to behave according to the values of social, cultural, scientific and professional ethics in the design process of Graphic Design.
|
4 | |||||
2 |
will be able to use and reflect quality, cultural values, environmental protection, occupational health and safety issues in the all kind of processes in the field.
|
3 | |||||
3 |
will be able to implements planned tasks in the desired manner and on time by organizing comprehensive design processes in the field of Graphic Design in individual or group works.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
will be able to use and relate the information that obtained in Graphic Design education for higher academic education processes or different field disciplines.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
will be able to explain the theorical and applicational knowledge related to the field of Graphic Design with using appropriate presentation and communication techniques.
|
4 | |||||
2 |
will be able to use a foreign language at least at the B1 level of the European language portfolio.
|
0 | |||||
3 |
will be able to use basic computer softwares, information and communication technologies and graphic design programs as required by the field.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
wil be able to demonstrate....
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 6 | 84 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 6 | 78 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 12 | 3 | 36 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 210 |
Genel Toplam | 210 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 8,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |