TR EN

GRAFİK TASARIM STÜDYOSU II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GRA262 GRAFİK TASARIM STÜDYOSU II 4 6 3 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ERDEM ÇAĞLA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bir Grafik Tasarım fikrini oluşturan öğeleri değişik grafik ürünlerle bütünlüklü bir şekilde tasarlanması ve uygulanmasıdır.
İçerik: Adobe Master Collection (Illustration, Photoshop, Indesign) programlarını kullanarak tasarımın bütünsel uygulama süreçlerini içerir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Dijital tasarım programlarını orta düzeyde bilir ve kullanır.
Bir tasarım fikrinin bütünlüğü koruyarak görselleştirmesini ve değişik grafik ürünlerine uygulanmasını bilir.
Orta düzeyde grafik tasarımı prensiplerini tanımlar ve uygular.
Dijital alanın sunduğu imkanları kullanarak oluşturduğu fikri bütünsel olarak tasarlamına uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Araştırma Adobe illüstratör ve vektörel programlarla yapılacak. Kurumsal kimlik konusu verilmesi . Sunum, Anlatım
2 Araştırma Adobe illüstratör ve vectorel programlarla ‘’Kurumsal kimlik’’ konusunun amaçları ve kullanım alanlarının anlatılması ve örnekler gösterilmesi Uygulama
3 Uygulama Adobe Illustratior,ve vektörel programlarla kimliğinin Logo eskizlerinin tasarlanması, kuruma göre renklerin belirlenmesi. Uygulama
4 Uygulama Seçilen Logonun Kurumsal kimliğe yansıtılarak, başlıklı(antetli) kağıt ve zarf tasarımlarının yaptırılması. Uygulama
5 Uygulama Seçilen Logonun Kurumsal kimliğe yansıtılarak, kartvizit tasarımlarının yaptırılması Uygulama
6 Uygulama Seçilen Logonun Kurumsal kimliğe yansıtılarak kurum dosyasının yaptırılması. Uygulama
7 Uygulama Kurumsal kimlik Katalogunun hakkında bilgi aktarımı ve örneklerin gösterilmesi. Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Uygulama Kurumsal kimlik katalogunun gösterilen örnekler doğrultusunda eskiz ve uygulama çalışmalarının yaptırılması. Uygulama
10 Araştırma Yarım dönem yapılan konuların değerlendirilmesi Sunum, Anlatım
11 Uygulama Kurumsal kimlik çalışmalarına yönelik Outdoor (Dış Mekan) çalışmalarının anlatımı ve kullanım alanlarının aktarımıyla ilgili örnekler gösterilerek yapılan kurumsal kimliğe uyarlanması. Uygulama
12 Uygulama Kurumsal kimlik çalışmalarına yönelik Outdoor (Dış Mekan) çalışmalarının anlatımı ve kullanım alanlarının aktarımıyla ilgili örnekler gösterilerek yapılan kurumsal kimliğe uyarlanması. Uygulama
13 Uygulama Kuruma ait Promosyon (Hediyelik eşya) nedir*Kurumlara göre dağılımıyla ilgili örnekler gösterilerek yapılan kurumsal kimliğe uyarlanması. Uygulama
14 Uygulama Kuruma ait Promosyon (Hediyelik eşya) nedir*Kurumlara göre dağılımıyla ilgili örnekler gösterilerek yapılan kurumsal kimliğe uyarlanması. Uygulama
15 Uygulama Konularla ilgili değerlendirmelerin yapılması. Ödevlerin eksiklerinin tamamlanması Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Armstrong H., Grafik Tasarım Kuramı, 2011, Espas Kuram Sanat Yayınları
Twemlow A., Grafik Tasarımı Ne İçindir?, 2016, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları , Mimarlık Dizisi
Harris P., Grafik Tasarımda İmge, 2013, Literatür Yayıncılık

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
will be able to know the basic concepts of Graphic Design and to define how these concepts are reflected in designs.
5
2
will be able to define the function of Graphic Design in communal and social contexts.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
will be able to organize the relations between the target audience and the visual design.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
will be able to apply the past and current technical knowledge and methods in the field of Graphic Design with the competence required by the design process.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
will be able to apply designs with appropriate combinations by considering the interaction of the field of Graphic Design with other disciplines.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
will be able to behave according to the values of social, cultural, scientific and professional ethics in the design process of Graphic Design.
4
2
will be able to use and reflect quality, cultural values, environmental protection, occupational health and safety issues in the all kind of processes in the field.
1
3
will be able to implements planned tasks in the desired manner and on time by organizing comprehensive design processes in the field of Graphic Design in individual or group works.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
will be able to use and relate the information that obtained in Graphic Design education for higher academic education processes or different field disciplines.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
will be able to explain the theorical and applicational knowledge related to the field of Graphic Design with using appropriate presentation and communication techniques.
5
2
will be able to use a foreign language at least at the B1 level of the European language portfolio.
0
3
will be able to use basic computer softwares, information and communication technologies and graphic design programs as required by the field.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
wil be able to demonstrate....
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 6 84
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 6 78
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 12 3 36
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 6 6
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 6 6
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 210
Genel Toplam 210
Toplam İş Yükü / 25.5 8,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0