Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
GRA252 |
İLLÜSTRASYON II |
4 |
4 |
2 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi ERDEM ÇAĞLA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Üretim teknolojisi içinde ortaya çıkan illüstrasyon tekniklerinin (siyah-beyaz, kuru boya, ekolin boya, keçe -flomaster-, airbrush denemeleri, sulu boya ve guaş vb.) malzemelerini tanımak ve uygulamalarında işlev-içerik bağlantısı kurmak. |
İçerik: |
Çeşitli temalarda illüstrasyon uygulamaları ile mekân analizi, tiplemeler ve geleneksel/güncel yöntemlerle uygulanmış illüstrasyon denemeleri yaptırılır. Dünyada ortaya çıkan illüstratörler ve onların çalışmaları incelenir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
İllüstratif anlatım tekniklerini tasarım ürünlerinde kullanır |
Görsel bir problemi, illüstratif bir anlatım dilini kullanarak çözümler ve uygular. |
Tasarım Görsel bir problemi, illüstratif bir anlatım dilini kullanarak çözümler ve uygular. aşamasında kullanılacak materyalleri tanımlar ve etkin bir biçimde kullanır |
Tasarımında biçim ve içerik (konu ve görsel) arasındaki ilişkiyi doğru konumlandrır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Araştırma |
Ders içeriği ve projeler hakkında bilgilendirme.İllüstrasyon nedir? Çalışma alanları hakkında yeniden bilgilendirme. |
Sunum, Anlatım |
2 |
Araştırma |
“Storyboard Tasarımı” nedir, nasıl yapılır? Yeni proje konusu olarak öğrenci ile bilgi akışı sağlama. |
Sunum, Anlatım |
3 |
Uygulama |
“Storyboard Tasarımı” örnek incelemelerine ve araştırmalara devam etme. |
Uygulama |
4 |
Uygulama |
Yazılan senaryo üzerinden hikaye karelerinin ön görüsünü oluşturma. |
Uygulama |
5 |
Uygulama |
Hikayedeki karakterleri belirleme, tasvir etme ve canlandırma |
Uygulama |
6 |
Uygulama |
Eskiz çalışmalarının incelenmesi ve revizeler |
Uygulama |
7 |
Uygulama |
Eskizlerin bilgisayara aktarılması ve grafik çözüme ulaştırılması. |
Uygulama |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Uygulama |
Biten öğrenci projeleri üzerine yapılan sunumlar ve yorumlamalar. |
Uygulama |
10 |
Uygulama |
Yeni proje konusu olarak, “her bir sayfası farklı biçimlerden oluşturulmuş hikaye resimlemesi, kitabı” |
Uygulama |
11 |
Uygulama |
Örnekler inceleme ve hikaye baş karakterini yaratma |
Uygulama |
12 |
Uygulama |
Eskiz çalışmalarının başlangıcı ve fikir bulma süreci |
Uygulama |
13 |
Uygulama |
Eskizlerin bilgisayara aktarılması ve grafik çözüme ulaştırılması |
Uygulama |
14 |
Uygulama |
Öğrenci projeleri üzerine yapılan sunumlar ve revizeler |
Uygulama |
15 |
Uygulama |
Biten öğrenci projeleri üzerine yapılan sunumlar ve yorumlamalar |
Uygulama |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Gray P., Yaratıcı Çizim ve İllüstrasyon, 2015, Profil Yayıncılık. |
Kolektif, İllüstrasyon, 2012, İlke Basın Yayın. |
Wigan M., Görsel İllüstrasyon Sözlüğü, 2012, Literatür Yayıncılık. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
will be able to know the basic concepts of Graphic Design and to define how these concepts are reflected in designs.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
will be able to define the function of Graphic Design in communal and social contexts.
|
|
|
2 |
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
will be able to organize the relations between the target audience and the visual design.
|
|
|
|
3 |
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
will be able to apply the past and current technical knowledge and methods in the field of Graphic Design with the competence required by the design process.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
will be able to apply designs with appropriate combinations by considering the interaction of the field of Graphic Design with other disciplines.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
will be able to behave according to the values of social, cultural, scientific and professional ethics in the design process of Graphic Design.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
will be able to use and reflect quality, cultural values, environmental protection, occupational health and safety issues in the all kind of processes in the field.
|
|
1 |
|
|
|
|
3 |
will be able to implements planned tasks in the desired manner and on time by organizing comprehensive design processes in the field of Graphic Design in individual or group works.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
will be able to use and relate the information that obtained in Graphic Design education for higher academic education processes or different field disciplines.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
will be able to explain the theorical and applicational knowledge related to the field of Graphic Design with using appropriate presentation and communication techniques.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
will be able to use a foreign language at least at the B1 level of the European language portfolio.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
will be able to use basic computer softwares, information and communication technologies and graphic design programs as required by the field.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
wil be able to demonstrate....
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
12 |
4 |
48 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
12 |
3 |
36 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
4 |
4 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
40 |
0 |
148 |
|
Genel Toplam |
148 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|