TR EN

GRAFİK TASARIM STÜDYOSU IV DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GRA362 GRAFİK TASARIM STÜDYOSU IV 6 6 3 10

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ERDEM ÇAĞLA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Grafik tasarımı fikrini çoklu sayfa tasarımlarında çalışılan konunun özelliklerine göre; bütünsellik içerisinde düzenlenmesi ve uygulanmasıdır.
İçerik: Çok sayfalı tasarım problemlerinde tasarımsal bütünlüğü pekiştiren projeler içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Çoklu sayfa tasarımlarındaki bütünsellik problemlerine uygun çözümler üretir.
Çoklu sayfa tasarımlarındaki öğeleri projenin işlevselliğine uygun bir şekilde tanımlar.
Tasarımın içindeki görsel ve yazınsal öğelerin uygun akış içerisinde uygulanmasını deneyimler.
Birden fazla grafiksel öğenin bir tasarımda kullanılma sürecini bilir ve uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Araştırma Katalog ve Broşür tasarımın anlatılması ve örnekler gösterilmesi Sunum, Anlatım
2 Uygulama Katalog ve broşür Tasarım nedir,başarılı tasarımın süreçlerinin anlatılması ve konuyla ilgili örnekler gösterilmesi Uygulama
3 Uygulama Broşür tasarımın amacı nedir, anlatımı , verilen kurum ve ürünün tanıtım amaçlı uygulama projesi yapımı. Uygulama
4 Uygulama Verilen konuyla ilgili proje yapılması Uygulama
5 Uygulama Projenin başlangıç ve fikrini incelenmesi Uygulama
6 Uygulama Projenin işlevselliğini tartışılması Uygulama
7 Uygulama Projenin sürecinin incelenmesi Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Uygulama Projeyi sonucunu incelenmesi ve eksiklerin tamamlanması Uygulama
10 Uygulama Ürün ve işletmelerin ürettikleri malları, hizmetleri, tanıtan Katalog çalışmalarından proje yapılması Uygulama
11 Uygulama Yeni projenin tasarım aşamaların incelenmesi Uygulama
12 Uygulama Yeni projenin tasarım sürecinin kontrol edilmesi Uygulama
13 Uygulama Yeni projenin son halini incelenmesi ve eksiklerin tamamlanması Uygulama
14 Uygulama İki projenin son halini kontrol edilmesi Uygulama
15 Uygulama Değerlendirme, yorumlar ve revizeler Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Armstrong H., Grafik Tasarım Kuramı, 2011, Espas Kuram Sanat Yayınları
Twemlow A., Grafik Tasarımı Ne İçindir?, 2016, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları , Mimarlık Dizisi
Harris P., Grafik Tasarımda İmge, 2013, Literatür Yayıncılık

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
will be able to know the basic concepts of Graphic Design and to define how these concepts are reflected in designs.
5
2
will be able to define the function of Graphic Design in communal and social contexts.
2
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
will be able to organize the relations between the target audience and the visual design.
4
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
will be able to apply the past and current technical knowledge and methods in the field of Graphic Design with the competence required by the design process.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
will be able to apply designs with appropriate combinations by considering the interaction of the field of Graphic Design with other disciplines.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
will be able to behave according to the values of social, cultural, scientific and professional ethics in the design process of Graphic Design.
4
2
will be able to use and reflect quality, cultural values, environmental protection, occupational health and safety issues in the all kind of processes in the field.
1
3
will be able to implements planned tasks in the desired manner and on time by organizing comprehensive design processes in the field of Graphic Design in individual or group works.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
will be able to use and relate the information that obtained in Graphic Design education for higher academic education processes or different field disciplines.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
will be able to explain the theorical and applicational knowledge related to the field of Graphic Design with using appropriate presentation and communication techniques.
5
2
will be able to use a foreign language at least at the B1 level of the European language portfolio.
0
3
will be able to use basic computer softwares, information and communication technologies and graphic design programs as required by the field.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
wil be able to demonstrate....
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 6 84
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 6 78
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 13 6 78
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 6 6
Final Sınavı Hazırlığı 1 6 6
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 42 0 252
Genel Toplam 252
Toplam İş Yükü / 25.5 9,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 10,0