Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
GMS425 | ŞARAP BİLİMİ VE TEKNOLOJİSİ | 5 | 4 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ERDEM ÇAĞLA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu derste kaliteli şarap üretimi için kullanılan kaliteli üzümleri ve bu üzümlerden elde edilen şarapları ve şarap üretimi aşamalarını öğretmek amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Bu ders, şarap teknolojisi hakkında genel bilgileri, şarapçılığının dünü ve bugünü, şarap üretimi için üzüm seçimi, bu üzümler seçildikten sonra üzümlerin geçtiği aşamalar ve şaraphanede yapılan hazırlıklar, üzüm şırası ve şarapların bileşimi, şarap üretiminde önemli mikroorganizmalar, fermantasyon süreci, etil alkol fermantasyonu ve malalaktik fermantasyon, şarap çeşitleri ve hazırlama tekniklerini içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Üzüm çeşitleri ve ürün bileşenlerini sınıflandırır. |
Şarap çeşitleri ve yapım teknikleri incelenerek şarap üretimi yapar. |
Alkol fermantasyonu ve fermantasyon süreçlerini formülüze eder. |
Laboratuvarda tüm süreçleri ile birlikte şarap hazırlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Ders planı, işleyişi, öğrenci sorumlulukları aktarılır. Şarap teknolojisinin anlam ve önemi, mutfak uygulaması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Uygulama |
2 | Kitap Okuma | Şarapçılığın dünü ve bugünü, mutfak uygulaması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Uygulama |
3 | - | Üzümlerin Kimyasal Bileşimi, mutfak uygulaması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Uygulama |
4 | - | Bağbozumu ve şaraphanede yapılan hazırlıklar, mutfak uygulaması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Uygulama |
5 | Kitap Okuma | Üzüm şırasının bileşimi, mutfak uygulaması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Uygulama |
6 | Kitap Okuma | Şarabın şırasının bileşimi, mutfak uygulaması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Uygulama |
7 | Kitap Okuma | Şarap teknolojisinde önemli mikroorganizmalar, mutfak uygulaması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap Okuma | Beyaz şarap hazırlama teknikleri ve uygulama | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Uygulama |
10 | Kitap Okuma | Kırmızı şarap hazırlama teknikleri ve uygulama | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Uygulama |
11 | Kitap Okuma | Pembe şarap hazırlama teknikleri ve uygulama | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Uygulama |
12 | Araştırma | Etil alkol fermantasyonu, mutfak uygulaması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Uygulama |
13 | Kitap Okuma | Alkol fermantasyonunda meydana gelen temel ürünler, mutfak uygulaması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Uygulama |
14 | Kitap Okuma | Malalaktik fermantasyon, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Uygulama |
15 | Araştırma | Mutfak uygulaması | Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Barbara Nowak, Beverly Wichman. (2009). Her Yönüyle Şarap, Arkadaş Yayıncılık. |
Food In Life, Food Time Dergi, Food and Travel (Süreli Yayın). |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
will be able to know the basic concepts of Graphic Design and to define how these concepts are reflected in designs.
|
||||||
2 |
will be able to define the function of Graphic Design in communal and social contexts.
|
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
will be able to organize the relations between the target audience and the visual design.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
will be able to apply the past and current technical knowledge and methods in the field of Graphic Design with the competence required by the design process.
|
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
will be able to apply designs with appropriate combinations by considering the interaction of the field of Graphic Design with other disciplines.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
will be able to behave according to the values of social, cultural, scientific and professional ethics in the design process of Graphic Design.
|
||||||
2 |
will be able to use and reflect quality, cultural values, environmental protection, occupational health and safety issues in the all kind of processes in the field.
|
||||||
3 |
will be able to implements planned tasks in the desired manner and on time by organizing comprehensive design processes in the field of Graphic Design in individual or group works.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
will be able to use and relate the information that obtained in Graphic Design education for higher academic education processes or different field disciplines.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
will be able to explain the theorical and applicational knowledge related to the field of Graphic Design with using appropriate presentation and communication techniques.
|
||||||
2 |
will be able to use a foreign language at least at the B1 level of the European language portfolio.
|
||||||
3 |
will be able to use basic computer softwares, information and communication technologies and graphic design programs as required by the field.
|
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
wil be able to demonstrate....
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 3 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 132 |
Genel Toplam | 132 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |