TR EN

GRAFİK ANLATIM TEKNİKLERİ I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ICM151 GRAFİK ANLATIM TEKNİKLERİ I 1 4 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM EROL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. İREM ÖZPINAR
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilere, çizim ekipmanlarını kullanarak mimari teknik çizim yapma becerisini kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği, çizim ekipmanlarını kullanabilme, çizim teknik ve kurallarını kullanabilme, epür düzleminde plan, kesit, görünüş çizebilme konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Çizim ekipmanlarını tanımlar.
Epür düzleminde plan, kesit, görünüş ifadelerini açıklar.
Çalışmalarını Epür düzleminde plan, kesit, görünüş ile anlatır.
Maket yöntemi ile iç- dış mekanlar arası ilişkileri örnekler.
İç ve dış mekan algısı ile ilgili hazırladığı çalışmaları ve maketleri sunum paftalarında anlatır

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders kaynaklarından incelenmesi. A3 ebadında resim kâğıdı, T cetveli, gönye, pergel, farklı kalınlıklarda çizim kalemlerinin getirilmesi. Dersinin tanımı. Çizim araç ve gereçlerinin tanıtılması. T cetveli, kurşun kalem ve çeşitleri, kağıt boyutları ve tipleri, gönyelerin cinsleri ve kullanımı hakkında bilgilendirme, epür düzleminin tanıtılması ve 2 boyutlu çizgi çalışması. Yüz yüze ders anlatımı. Sınıf içi çizim çalışması.
2 A3 ebadında resim kâğıdı, T cetveli, gönye, pergel, farklı kalınlıklarda çizim kalemlerinin getirilmesi. Çizgi kalınları, türleri ve ifade tekniği ile birlikte ölçek kavramının anlatılması. Ölçekli çizim uygulaması. Yüz yüze ders anlatımı. Sınıf içi çizim çalışması.
3 A3 ebadında resim kâğıdı, T cetveli, gönye, pergel, farklı kalınlıklarda çizim kalemlerinin getirilmesi. Perspektifi verilen karmaşık geometrik formların T cetveli ve gönyeler aracılığıyla epür düzleme 3 boyutlu çizim olarak aktarılması. Yüz yüze ders anlatımı. Sınıf içi çizim çalışması.
4 A3 ebadında resim kâğıdı, T cetveli, gönye, pergel, farklı kalınlıklarda çizim kalemlerinin getirilmesi. Önceki hafta yapılan perspektif çalışmasının plan ve görünüşlerinin 2 boyutlu olarak çizilmesi. Yüz yüze ders anlatımı. Sınıf içi çizim çalışması.
5 A3 ebadında resim kâğıdı, T cetveli, gönye, pergel, farklı kalınlıklarda çizim kalemlerinin getirilmesi. Perspektifi verilen karmaşık geometrik formların T cetveli ve gönyeler aracılığıyla epür düzleme 3 boyutlu çizim olarak aktarılması, plan ve görünüşlerinin 2 boyutlu olarak çizilmesi. Yüz yüze ders anlatımı. Sınıf içi çizim çalışması.
6 2-3 mm 50x70 ebadında fotoblok, maket bıçağı, yapıştırıcı, cetvel ve çizim kalemi. Önceki hafta yapılan 2 boyutlu çizimlerin maketinin yapılması. Yüz yüze ders anlatımı. Sınıf içi maket çalışması.
7 A3 ebadında resim kâğıdı, T cetveli, gönye, pergel, farklı kalınlıklarda çizim kalemlerinin getirilmesi. Mimarlıkta teknik resim ilkelerinin aktarılması. Verilen planın doğru çizgi kalınlıklarıyla ölçekli olarak kâğıda aktarılması. Yüz yüze ders anlatımı. Sınıf içi çizim çalışması.
8 - ARA SINAV -
9 A3 ebadında resim kâğıdı, T cetveli, gönye, pergel, farklı kalınlıklarda çizim kalemlerinin getirilmesi. Önceki hafta çizilen planın kesitlerinin mimari teknik resim ilkelerine uygun olarak çizilmesi. Yüz yüze ders anlatımı. Sınıf içi çizim çalışması.
10 A3 ebadında resim kâğıdı, T cetveli, gönye, pergel, farklı kalınlıklarda çizim kalemlerinin getirilmesi. Önceki hafta çizilen kesitlerin mimari teknik resim ilkelerine uygun olarak detaylandırılması. Yüz yüze ders anlatımı. Sınıf içi çizim çalışması.
11 A3 ebadında resim kâğıdı, T cetveli, gönye, pergel, farklı kalınlıklarda çizim kalemlerinin getirilmesi. Kesiti çizilen planın görünüşlerinin mimari teknik resim ilkelerine uygun olarak çizilmesi. Yüz yüze ders anlatımı. Sınıf içi çizim çalışması.
12 A3 ebadında resim kâğıdı, T cetveli, gönye, pergel, farklı kalınlıklarda çizim kalemlerinin getirilmesi. Kesiti çizilen planın görünüşlerinin mimari teknik resim ilkelerine uygun olarak detaylandırılması. Yüz yüze ders anlatımı. Sınıf içi çizim çalışması.
13 A3 ebadında resim kâğıdı, T cetveli, gönye, pergel, farklı kalınlıklarda çizim kalemlerinin getirilmesi. Kesiti çizilen planın görünüşlerinin mimari teknik resim ilkelerine uygun olarak detaylandırılması. Yüz yüze ders anlatımı. Sınıf içi çizim çalışması.
14 A3 ebadında resim kâğıdı, T cetveli, gönye, pergel, farklı kalınlıklarda çizim kalemlerinin getirilmesi. Çizilen planın malzemelerine uygun olarak renklendirilmesi. Yüz yüze ders anlatımı. Sınıf içi çizim çalışması.
15 A3 ebadında kapak sayfası ile teslim dosyası Ders içerisinde dönem boyunca yapılmış olan çizimlerin teslim formatına uygun hâle getirilmesi ve ön değerlendirmesi. Yüz yüze ders anlatımı.
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Şahinler, O. & Kızıl, F. (2008), Mimarlıkta Teknik Resim, İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayını.
Spankie, R. (2012), İç Mimarlıkta İç Mekan Çizimi ve Sunumu (Zeynep Vaizoğlu, Çev.), İstanbul: Literatür Yayıncılık.
Canbulat, T. (2018), İç Mimarlıkta Teknik Resim, İstanbul: Remzi Kitabevi.
Demiryürek, M, Ş. (2012), Autocad 2013 & Autolisp, İstanbul: Kodlab Yayınevi.
Farrelly, L. (2015), Mimarlıkta Sunum Teknikleri (Feyza Akder, Çev.), İstanbul: Literatür Yayıncılık.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to use the knowledge about subjects like art, environment and cultural history in their professional life and daily life
1
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to define the basic concepts of design principles in interior architecture and environmental design
0
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to analyze by leading national and international project and cost management and processes in interdisciplinary work with internal and external labor market (public private sector and voluntary organizations)
0
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to use drawing methods and techniques (CAD, 3D max and visual expression programs and freehand drawing) in their design work.
5
2
By taking responsibility within individual or group, students will be able to apply interior design principles and skills learned in the interior and surroundings.
2
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to organize interior architecture and exterior design application and technical equipment projects in interdisciplinary cooperation with different professional fields.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to analyze possible problems and different regulations in interior and nearby environmental planning areas, by adopting the principle of lifelong learning, with social, cultural, innovative, sustainable and open to be develop ideas and solutions.
1
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The Interior Architecture and Environmental design program graduates will be able to organize enviromental , sustainable projects and activities in the social dimension within the scope of their social responsibilities in their field studies.
1
2
Students will be able to explain himself/herself in writing and speaking in Turkish and at least one foreign language in order to cooperate with related persons and institutions.
1
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The graduates of Interior Architecture and Environmental Design program will be able to design, application oriented sustainable, interchangeable and innovative interior architecture and environmental design projects in their professional lives by considering the life of the community.
2
2
Interior Architecture and Environmental Design graduates will be able to develop recommendations on the design-application projects of interiors social and nearby environments and project-cost management by using professional code of conduct, criteria and standards in accordance with legal frameworks.
5
3
Students will be able to organize interior architecture and environmental design projects with local, regional, national and cultural sensitivity and ethical values interdisciplinary studies in cooperation.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 4 52
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 4 4
Final Sınavı Hazırlığı 1 6 6
Ara Sınav 1 4 4
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0