TR EN

TASARIM STÜDYOSU I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ICM251 TASARIM STÜDYOSU I 3 8 4 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM EROL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. BÜŞRA BABACAN-Öğr.Gör. ESRA BÜYÜKEMİR KARAGÖZ-Öğr.Gör. İREM ÖZPINAR-Öğr.Gör. ÖZGE AYŞEGÜL FİŞENK-Öğr.Gör. SELCEN NURCAN KESKİN URMAK
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilere, bahçeli bir mekanda konut- ofis işlevlerini konsept geliştirerek tasarlama ve sunma becerisini kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği, bahçeli bir mekânda konut ile ofisin mekânsal fonksiyonlarının çözümünü, mevcut yapısal şartların analizini ve tasarıma aktarımını, mesleki sunum standartlarına uygun özgün proje tasarımını ve jüri karşısında sunumunu kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bahçeli bir mekanda konut-ofis mekanının fonksiyon şemasını listeler
Tasarım Konseptini görselleştirerek anlatır.
Bahçeli bir mekanda konut ile ofis tasarımını konseptine bağlı olarak, fonksiyonlara göre ve maketler yardımı ile çözümler.
Mevcut mekanın yapısal şartlarını belirler.
Bahçeli bir mekanda olan konut-ofis projesini maketler ve çizimler ile planlar.
Bahçeli bir mekanda olan konut-ofis projesini tasarım ve sunum çalışmasını jüri karşısında savunur.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders kaynaklarından incelenmesi. Dönem içi çalışılacak olan mevcut projenin tanıtımı, bahçeli bir mekanda konut- ofis işleyişinin anlatımı, iç ve dış mekan fonksiyon şeması örnek gösterimi Ppt. Sunum ile görsel gösterimi
2 Bahçeli bir mekanda konut- ofis örneklerinden oluşan araştırma dosyası hazırlama Araştırma dosyalarının incelenmesi, tasarımda konseptin oluşturulması üzerine konu anlatımı, işleyiş şemalarının oluşturulması Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile dosya ve eskizlerin incelenmesi
3 Örnekleri ile konsept araştırma ve eskiz konsept paftası hazırlanması. Maket çalışması hazırlık Grup çalışması ile konseptin netleştirilmesi ve 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz ve maket çalışmaları Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile pafta ve eskizlerin ve maketlerin incelenmesi, grup çalışması
4 Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz çalışmaları, ıslak hacim araştırması Bahçeli bir mekanda konut- ofis; ıslak hacimler, mutfak, banyo, wc teras konu anlatımı, 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz ve maket çalışmaları (Bahçeli bir mekanda konut- ofis; ıslak hacimler ile ilgili paftalar hazırlanması) Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile eskizlerin ve maketlerin incelenmesi, grup çalışması
5 Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz çalışmaları, yaşama ve yatma mekanı araştırması Bahçeli bir mekanda konut- ofis yaşama ve yatma mekanı konu anlatımı, 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz ve maket çalışmaları, gruplar oluşturarak kolaj çalışması (Bahçeli bir mekanda konut- ofis; yaşama ve yatma mekanı ile ilgili paftalar hazırlanması) Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile eskizlerin ve maketlerin incelenmesi, grup çalışması
6 Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz çalışmaları, bahçeli bir mekanda konut- ofis araştırması Bahçeli bir mekanda konut- ofis mekanı konu anlatımı 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz ve maket çalışmaları Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile eskizlerin ve maketlerin incelenmesi
7 Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz çalışmaları, bahçeli bir mekanda “konut- ofis” araştırması Bahçeli bir mekanda konut- ofis mekanı 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz ve maket çalışmaları Yüz yüze değerlendirme ile eskizlerin ve maketlerin incelenmesi
8 - ARA SINAV -
9 Jüri hazırlığı Ara jüri: 1/50 projelerin ve maketlerin değerlendirilmesi Yüz yüze değerlendirme
10 1/20 çizim tekniği üzerine hazırlanma Ara sınavların değerlendirilmesi. 1/50 olarak yürütülen çalışmaların 1/20 ye aktarımı Yüz yüze değerlendirme
11 Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz çalışmaları, bahçeli bir mekanda konut- ofis yüzey kaplamaları araştırması Bahçeli bir mekanda konut- ofis iç mekan Yüzey kaplamaları konu anlatımı, 1/20 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz çalışmaları Yüz yüze değerlendirme
12 Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz çalışmaları, bahçeli bir mekanda konut- ofis, iç ve dış aydınlatma ve aksesuarları araştırması Bahçeli bir mekanda konut- ofis, iç ve dış mekan aydınlatma ve aksesuarları konu anlatımı, 1/20 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz çalışmaları Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile eskizlerin incelenmesi
13 Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli çizim çalışmaları, İç bahçe ve teras ile ilgili araştırması İç bahçe ve teras ile ilgili konu anlatımı 1/20 ölçekte mevcut proje üstünde çizim çalışmaları (Bahçeli bir mekanda konut- ofis, İç bahçe ve teras ile ilgili paftalar hazırlanması) Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile eskizlerin incelenmesi
14 Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli çizim çalışmaları, Sunum dosyası hazırlama araştırması Sunum dosyası hazırlama konu anlatımı, 1/20 ölçekte mevcut proje üstünde çizim çalışmaları. Final maket çalışmaları Yüz yüze değerlendirme ile çizimlerin ve final maketleri incelenmesi
15 Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli çizim çalışmaları Sunum dosyası hazırlıkların incelenmesi, 1/20 ölçekte mevcut proje üstünde çizim çalışmaları. Final maket çalışmaları Yüz yüze değerlendirme ile çizimlerin ve final maketleri incelenmesi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ching, D., K. (2016), İç Mekan Tasarımı (Belgin Elçioğlu,Çev.), İstanbul: Yapı Enstitü Merkezi Yayın
Neufert, E. (2000), Yapı Tasarımı, İstanbul: Beta Basın Yayım
Ramsey, S. (2000), Architectural Graphic Standarts, John Wiley&Sons Ltd.
Pile, J. (1997), Color in Interior Design, New York: Mc Graw-Hill
White, E. (1986), Space Adjacency Analysis: Diagramming Information for Architectural Design, Melbourne: Architectural Media,Ltd.
Angel, H. (2004), Strüktür Sistemleri, İstanbul: Tasarım Yayın Grubu.
Palmer, J. & Dodson, M. (1996), Design and Aesthetics, Amsterdam: Routledge
Ching, D., K. (2004), Mimarlık Biçim, Mekan ve Düzen (Sevgi Lökçe,Çev.), İstanbul: Yapı Enstitü Merkezi Yayın
Eldem, S., H. (2005), Yapı I-II-III-IV, İstanbul: Birsen Yayınevi
Mini homes = - LOFT Pub., Barcelona: 2011
I-SPACE Vol.4 Office (Space Design: Office of the company) (2012), Seoul: Archiworld Co.
Yılmaz, B. (2016), Projeler yapılar 2 : Ofisler, İstanbul: Yapı-Endüstri Merkezi
İç mimarlık ve tasarım ile ilgili süreli yayınlar

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to use the knowledge about subjects like art, environment and cultural history in their professional life and daily life
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to define the basic concepts of design principles in interior architecture and environmental design
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to analyze by leading national and international project and cost management and processes in interdisciplinary work with internal and external labor market (public private sector and voluntary organizations)
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to use drawing methods and techniques (CAD, 3D max and visual expression programs and freehand drawing) in their design work.
4
2
By taking responsibility within individual or group, students will be able to apply interior design principles and skills learned in the interior and surroundings.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to organize interior architecture and exterior design application and technical equipment projects in interdisciplinary cooperation with different professional fields.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to analyze possible problems and different regulations in interior and nearby environmental planning areas, by adopting the principle of lifelong learning, with social, cultural, innovative, sustainable and open to be develop ideas and solutions.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The Interior Architecture and Environmental design program graduates will be able to organize enviromental , sustainable projects and activities in the social dimension within the scope of their social responsibilities in their field studies.
3
2
Students will be able to explain himself/herself in writing and speaking in Turkish and at least one foreign language in order to cooperate with related persons and institutions.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The graduates of Interior Architecture and Environmental Design program will be able to design, application oriented sustainable, interchangeable and innovative interior architecture and environmental design projects in their professional lives by considering the life of the community.
4
2
Interior Architecture and Environmental Design graduates will be able to develop recommendations on the design-application projects of interiors social and nearby environments and project-cost management by using professional code of conduct, criteria and standards in accordance with legal frameworks.
4
3
Students will be able to organize interior architecture and environmental design projects with local, regional, national and cultural sensitivity and ethical values interdisciplinary studies in cooperation.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 8 112
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 6 78
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 8 8
Final Sınavı Hazırlığı 1 8 8
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 29 0 206
Genel Toplam 206
Toplam İş Yükü / 25.5 8,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0