TR EN

YAPI VE KONSTRÜKSİYON BİLGİSİ II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ICM256 YAPI VE KONSTRÜKSİYON BİLGİSİ II 4 4 2 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM EROL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilere, mevcut bir projede yapının strüktürüne sadık kalarak, güncel malzemeler ile dış cephe ve iç mekan ince yapı detaylarına çözüm üretme becerisi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği, iç mekânın strüktürüne sadık kalarak, güncel malzeme seçimleri ile dış cephede ve iç mekanda ince yapı detaylarının oluşturulması ve uygun ölçeklerle uygulama projesi çizimi konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bir yapının strüktürel sistemini tanımlar.
Yapıların strüktürel sistemlerini sınıflandırır
İç mekandaki strüktür, dış cephe ve iç yapı detaylarını analiz eder.
Dış cephe ve iç mekan yapı detaylarındaki çözümlerinde kullanılacak malzemeleri seçer.
Dış cephe ve iç mekandaki ince yapı detaylar seçimlerini gerekli ölçeklerde uygulama projesinde uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Taşıyıcı sistem kurgusu belli taslak yapının tanıtımı ve çözümlenmesi. Yüz yüze ders anlatımı
2 Ders kaynaklarından incelenmesi. Güncel yapısal gelişmelerin takip edilmesi Belirlenen projenin 1:50 ölçekte plan çizimi. Sınıf içi çizim çalışması
3 Önceki derste yapılan çizimlerin gözden geçirilmesi Belirlenen projenin 1:50 ölçekte plan çizimi. Sınıf içi çizim çalışması
4 Önceki derste yapılan çizimlerin gözden geçirilmesi Belirlenen projenin 1:50 ölçekte çatı planı çizimi. Sınıf içi çizim çalışması
5 Önceki derste yapılan çizimlerin gözden geçirilmesi Belirlenen projenin 1:50 ölçekte kesit ve görünüşlerinin çizimi. Sınıf içi çizim çalışması
6 Önceki derste yapılan çizimlerin gözden geçirilmesi Belirlenen projenin 1:50 ölçekte kesit ve görünüşlerinin çizimi. Sınıf içi çizim çalışması
7 - Teknik Gezi / İç ve dış mekan malzeme seçimlerinin yapılması -
8 - ARA SINAV -
9 Önceki derste yapılan çizimlerin gözden geçirilmesi 1:20 ölçekli merdiven maketi çalışması. Sınıf içi maket çalışması
10 Önceki derste yapılan çizimlerin gözden geçirilmesi 1:20 ölçekli merdiven maketi çalışması. Sınıf içi maket çalışması
11 Önceki derste yapılan çizimlerin gözden geçirilmesi 1:20 uygulama detaylarının çizimi. Sınıf içi çizim çalışması
12 Önceki derste yapılan çizimlerin gözden geçirilmesi 1:20 uygulama detaylarının çizimi. Sınıf içi çizim çalışması
13 Önceki derste yapılan çizimlerin gözden geçirilmesi 1:5 nokta detaylarının çizimi. Sınıf içi çizim çalışması
14 Önceki derste yapılan çizimlerin gözden geçirilmesi 1:5 nokta detaylarının çizimi. Sınıf içi çizim çalışması
15 - Genel tekrar. -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Eldem, S.H. (1973), Yapı, İstanbul: Birsen Yayınevi
Soygeniş, M. (2008), Yapı 2-3-4, İstanbul: Birsen Yayınevi
Ching, F.D.K. (2006), Çizimlerle Bina Yapım Rehberi, İstanbul: YEM Yayın
Erten, E. (2012), Mimarlıkta Yapı-Yapım, İstanbul: Birsen Yayınevi
Hasol, D. (2017), Mimarlık Ve Yapı Sözlügü / 2 Dilde, İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayın
Neufert, E. (2018), Yapı Tasarımı, İstanbul :Beta Yayıncılık
Yapım + malzeme /Farrelly, Lorraine. - Literatür, İstanbul: - 176 p. : 23 cm. Original title : Construction + materiality, 2012
Berköz, S. (1975), Yapım'da Sistemler Yaklaşımı, İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi
Plunkett, D. (2014), Construction and detailing for interior design, London: Laurence King,
Keyder, E. (2013), Çelik Yapı Elemanları, Ankara: Seçkin Yayıncılık
Erıç, M. (2002), Yapı Fiziği ve Malzemesi, İstanbul: Literatur Yayınevi, 2.baskı
Toydemir, N., Gürdal, E. & Tanaçan, L., (2002), Yapı Elemanları Tasarımında Malzeme, İstanbul: Literatür Yayıncılık
Brooker, G. & Stone, S. (2012), İç Mimarlıkta; Biçim + Yapı (Neslihan Şık, Çev.), İstanbul: Literatür Yayıncılık
Ersoy, H.Y. (2001), Kompozit Malzeme, İstanbul: Literatür Yayınevi
Llyod-Thomas, K. (2017), Malzeme Konuları (Mehmedi Vehbi Gökçe, Çev.), Ankara:Nobel Akademik Yayıncılık
Arslan-Gülay, Y. (2011), İç Mekan Boyalarının İnsan Sağlığına Etkileri, İstanbul: TMMOB Mimarlar Odası Mimarlık Vakfı İşletmesi Yayınları
Lorraine, F. & Brown, R. (2012), Materials and Interior Design, London: Laurence King Publishing.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to use the knowledge about subjects like art, environment and cultural history in their professional life and daily life
1
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to define the basic concepts of design principles in interior architecture and environmental design
0
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to analyze by leading national and international project and cost management and processes in interdisciplinary work with internal and external labor market (public private sector and voluntary organizations)
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to use drawing methods and techniques (CAD, 3D max and visual expression programs and freehand drawing) in their design work.
3
2
By taking responsibility within individual or group, students will be able to apply interior design principles and skills learned in the interior and surroundings.
2
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to organize interior architecture and exterior design application and technical equipment projects in interdisciplinary cooperation with different professional fields.
3
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to analyze possible problems and different regulations in interior and nearby environmental planning areas, by adopting the principle of lifelong learning, with social, cultural, innovative, sustainable and open to be develop ideas and solutions.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The Interior Architecture and Environmental design program graduates will be able to organize enviromental , sustainable projects and activities in the social dimension within the scope of their social responsibilities in their field studies.
3
2
Students will be able to explain himself/herself in writing and speaking in Turkish and at least one foreign language in order to cooperate with related persons and institutions.
1
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The graduates of Interior Architecture and Environmental Design program will be able to design, application oriented sustainable, interchangeable and innovative interior architecture and environmental design projects in their professional lives by considering the life of the community.
5
2
Interior Architecture and Environmental Design graduates will be able to develop recommendations on the design-application projects of interiors social and nearby environments and project-cost management by using professional code of conduct, criteria and standards in accordance with legal frameworks.
5
3
Students will be able to organize interior architecture and environmental design projects with local, regional, national and cultural sensitivity and ethical values interdisciplinary studies in cooperation.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 6 78
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 4 4
Final Sınavı Hazırlığı 1 6 6
Ara Sınav 1 4 4
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 154
Genel Toplam 154
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0