Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
IMI234 | MOBİLYA II | 4 | 4 | 2 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÖKHAN BALCIOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilere, iç mekan projelerinde kullanacakları mobilyaların malzemelerine göre birleşim detayı çözümleme becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği, Basit ve karmaşık strüktürel yüzeylerin görünüşleri, yapısal bağlantıları ve geçme sistemleri, birleşim yöntemleri, kapak, çekmece gibi hareketli elemanların bağlantı aksesuarları ve bu detayların ölçekli biçimde çizimi konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Bir mobilyanın malzemesine göre bağlantı ve birleşim sistemlerini tanımlar. |
Mobilya tasarımında kullanılan malzemesine göre birleşim sistemlerini sınıflandırır. |
Hareketli veya sabit mobilya bağlantı detaylarını çözümler. |
Tasarlayacağı mobilyanın malzeme seçimine bağlı olarak birleşim detayını seçer. |
Yeni tasarlayacağı mobilyalarda ihtiyaca göre farklı birleşim detayları geliştirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi | Dersin tanıtımı ve örneklerin incelenmesi | Ppt. sunum |
2 | Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi | Ahşap malzeme birleşim detayları konu anlatımı ve detayların 1/1 örnekler ve çizimlerle anlatımı. | Ppt. sunum ve sınıf içi çizim çalışması |
3 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Ahşap malzeme birleşim detayları konu anlatımı ve detayların 1/1 örnekler ve çizimlerle anlatımı. | Ppt. sunum ve sınıf içi çizim çalışması |
4 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Metal malzeme birleşim detayları konu anlatımı ve detayların 1/1 örnekler ve çizimlerle anlatımı. | Ppt. sunum ve sınıf içi çizim çalışması |
5 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Metal malzeme birleşim detayları konu anlatımı ve detayların 1/1 örnekler ve çizimlerle anlatımı. | Ppt. sunum ve sınıf içi çizim çalışması |
6 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Cam-ayna malzeme birleşim detayları konu anlatımı ve detayların 1/1 örnekler ve çizimlerle anlatımı. | Ppt. sunum ve sınıf içi çizim çalışması |
7 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Plastik malzeme birleşim detayları konu anlatımı ve detayların 1/1 örnekler ve çizimlerle anlatımı. | Ppt. sunum ve sınıf içi çizim çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Teknik Gezi | - |
10 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Çizimlerle uygulamalı anlatım: Dolap kapak ilişkileri | Ppt. sunum ve sınıf içi çizim çalışması |
11 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Çizimlerle uygulamalı anlatım: Dolap çekmece ilişkileri | Ppt. sunum ve sınıf içi çizim çalışması |
12 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Çizimlerle uygulamalı anlatım: Dolap –tavan- duvar ilişkileri. Bazalar. | Ppt. sunum ve sınıf içi çizim çalışması |
13 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Çizimlerle uygulamalı anlatım: Dolap- etajer detaylı çizimi, ölçek: 1/5 | Ppt. sunum ve sınıf içi çizim çalışması |
14 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Çizimlerle uygulamalı anlatım: Masa- sehpa detaylı çizimi, ölçek: 1/5 | Ppt. sunum ve sınıf içi çizim çalışması |
15 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Çizimlerle uygulamalı anlatım: oturma elemanı detaylı çizim, ölçek 1/5 | Ppt. sunum ve sınıf içi çizim çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Yılmaz, A. (2005) Dünden Bugüne Mobilya Tasarımı ve Teknolojisi, İstanbul: Remzi Kitabevi |
Gör I. (2005) Mobilya ve Çevresinde Konstrüksiyon, İstanbul: Çetin Matbaacılık |
Gürtekin A., Hekim Ö. (2006) Masif Mobilya Üretim Teknikleri, İstanbul: Değişim Yayınları |
Stem S. (1989) Designing furniture From Consept to Shop Drawing: A Practical Guide, Newtown Tantunton Press |
Pile J. (2005) A History of Interior Design, London:Laurence King Publishing |
Lampugnani V.M. (1989) Encyclopedia of 20th Century Architecture, London: Thames and Hudson |
Burke P. (2003) Tarihin Görgü Tanıkları, İstanbul: İstanbul Kitap Yayınevi |
Killen G. (2008) Egyptian Woodworking and Furniture, London:Shire |
Norbury B. (2005) Furniture for the 21st Century, Wales: Stobart Davies Hertford |
Fabbro M. (1950) Modern Furniture: Its Design and Construction, New York: Reinhold Publishing Corporation |
Reed C. (2003) Router Joinery Workshop:Common Joints, Simple Setups & Clever Jigs, New York:Lark Books |
Time-Life Books (1993) The Art of woodworking: Handbook of joinery, New York: St. Remy Press |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to use the knowledge about subjects like art, design, culture and furniture history in their professional life and daily life.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to define the basic concepts of design principles in interior architecture.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to analyze national and international project management and processes in interdisciplinary work with internal and external labor market (public private sector and voluntary organizations)
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to apply interior design principles and skills by taking responsibility within an individual or group.
|
5 | |||||
2 |
Students will be able to use drawing methods and techniques (CAD, 3D max and visual expression programs and freehand drawing) in their design work.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to organize interior architecture, application and technical equipment projects in interdisciplinary cooperation with other professional fields
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Adopting the principle of lifelong learning, students will be able to analyze possible problems and different regulations in interior design and planning areas with innovative, original and sustainable solutions.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The Interior Architecture program graduates will be able to organize unique, sustainable projects and activities in their field studies.
|
3 | |||||
2 |
Students will be able to explain himself/herself in writing and speaking in Turkish and at least one foreign language in order to cooperate with related persons and institutions.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Interior Architecture program graduates; will be able to develop solutions to issues such as interior application details, furniture design and building cost management using occupational standards and legal frameworks.
|
4 | |||||
2 |
Interior Architecture program graduates will be able to design sustainable, original and innovative projects for interior architecture such as conceptual design, application detail projects and furniture design in their professional fields
|
5 | |||||
3 |
Students will be able to organize interior design, application details and furniture design studies with local, regional, national and cultural sensitivity and ethical values interdisciplinary studies in cooperation.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 6 | 78 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 154 |
Genel Toplam | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |