TR EN

GÖRSEL ANLATIM I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
IMI121 GÖRSEL ANLATIM I 1 4 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÖKHAN BALCIOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. MİNEL KURTULUŞ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilere, çizim ekipmanı ve Autocad programını kullanarak bilgisayar destekli çizim yapma becerisini kazandırmak.
İçerik: Dersin içeriği, çizim ekipmanlarını kullanabilme, çizim teknik ve kurallarını kullanabilme, Epür düzleminde plan, kesit, görünüş çizebilme, Autocad çizim programını tanıma ve kullanabilme, Çizim programını kullanarak plan, kesit, görünüş çizebilme konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Çizim ekipmanlarını tanımlar.
Epür düzleminde plan, kesit, görünüş ifadelerini açıklar.
Çalışmalarını Epür düzleminde plan, kesit, görünüş ile anlatır.
Çizim çalışmalarını autocad komutları ile tanımlar.
Autocad programını kullanarak örnek olarak verilen iç mekân ve mobilyaların; plan, kesit, görünüş çizimleri ile örnekler.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi Dersinin tanımı. Çizim araç ve gereçlerinin tanıtılması. T cetveli, kurşun kalem ve çeşitleri, kağıt boyutları ve tipleri , gönyelerin cinsleri ve kullanımı hakkında bilgilendirme, epür düzleminin tanıtılması ve 2 boyutlu çizim uygulaması. Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması
2 Çizim ekipmanları ile derse katılım Önceki haftaki uygulamaların değerlendirilmesi Epür düzleminde T cetveli ve gönyeleri kullanarak 2-3 boyutlu çizim çalışması Sınıf içi çizim uygulaması
3 Çizim ekipmanları ile derse katılım Önceki haftaki uygulamaların değerlendirilmesi Epür düzleminde T cetveli ve gönyeleri kullanarak 2-3 boyutlu çizim çalışması Sınıf içi çizim uygulaması
4 Çizim ekipmanları ile derse katılım Önceki haftaki uygulamaların değerlendirilmesi Epür düzleminde T cetveli ve gönyeleri kullanarak 2-3 boyutlu çizim çalışması Sınıf içi çizim uygulaması
5 Çizim ekipmanları ile derse katılım Önceki haftaki uygulamaların değerlendirilmesi Epür düzleminde T cetveli ve gönyeleri kullanarak 2-3 boyutlu çizim çalışması Sınıf içi çizim uygulaması
6 Çizim ekipmanları ile derse katılım Önceki haftaki uygulamaların değerlendirilmesi Epür düzleminde T cetveli ve gönyeleri kullanarak 2-3 boyutlu çizim çalışması Sınıf içi çizim uygulaması
7 Tanıtılacak program hakkında ön araştırma Önceki haftaki uygulamaların değerlendirilmesi, Auto-Cad programının kullanım alanları ve kullanım şekillerinin tarifi, programın genel ayarlarının yapılması Sınıf içi çizim uygulaması
8 - ARA SINAV -
9 Program komutları hakkında araştırma Nesne kenetleme komutu (OSNAP), çizim komutu (DRAW) ve nesne düzenleme (MODIFY) komutlarının anlatılması ve uygulama yapılması Sınıf içi çizim uygulaması
10 Program komutları hakkında araştırma Katman ve katman araçlarının (LAYER ve LAYER TOOLS) Seçim yapma işlemleri, zoom komutlarının anlatılması. Tarama yapma ve yapılan taramanın düzeltilmesinin anlatılması ve uygulama yapılması Sınıf içi çizim uygulaması
11 Program komutları hakkında araştırma Yazı yazma ve düzenleme, Tablo oluşturma ve Hızlı seçim yapma (QUICK SELECT) komutlarının anlatılması ve uygulama yapılması Sınıf içi çizim uygulaması
12 Program komutları hakkında araştırma Ölçülendirme ve ölçülendirme ayarlarının yapılması (DIMENSION) komutlarının anlatılması ve uygulama yapılması Sınıf içi çizim uygulaması
13 Program komutları hakkında araştırma Blok hazırlama ve yönetme, nesneye ait mesafe açı gibi özelliklerin sorgulama yöntemlerinin (INGUIRY) anlatılması ve uygulama yapılması Sınıf içi çizim uygulaması
14 Program komutları hakkında araştırma Özellikler (PROPERTIES), çizim sıralaması (DRAWORDER) auto-cad içinde resim kullanımı ve bazı faydalı komutların anlatılması ve uygulama yapılması Sınıf içi çizim uygulaması
15 Program komutları hakkında araştırma Baskı alma (PLOT) anlatılması ve uygulama yapılması, genel tekrar Sınıf içi çizim uygulaması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Şahinler, O. & Kızıl, F. (2008), Mimarlıkta Teknik Resim, İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayını.
Spankie, R. (2012), İç Mimarlıkta İç Mekan Çizimi ve Sunumu (Zeynep Vaizoğlu, Çev.), İstanbul: Literatür Yayıncılık.
Canbulat, T. (2018), İç Mimarlıkta Teknik Resim, İstanbul: Remzi Kitabevi.
Demiryürek, M, Ş. (2012), Autocad 2013 & Autolisp, İstanbul: Kodlab Yayınevi.
Farrelly, L. (2015), Mimarlıkta Sunum Teknikleri (Feyza Akder, Çev.), İstanbul: Literatür Yayıncılık.
TMMOB-İç Mimarlar Odası (-), “Mimari proje çizim ve sunuş standartları”, TMMOB İç Mimarlar Odası, 9.10.2018 tarihinde sitesi: https://www.icmimarlarodasi.org.tr/webroot/uploads/TMMOB_ICMIMARLAR_ODASI_PROJE_CIZIM_VE_SUNUS_STANDARTLARI_SARTNAMESI.pdf adresinden alındı.
Şahinler, O. & Kızıl, F. (2008), Mimarlıkta Teknik Resim, İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayını.
Spankie, R. (2012), İç Mimarlıkta İç Mekan Çizimi ve Sunumu (Zeynep Vaizoğlu, Çev.), İstanbul: Literatür Yayıncılık.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to use the knowledge about subjects like art, design, culture and furniture history in their professional life and daily life.
0
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to define the basic concepts of design principles in interior architecture.
1
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to analyze national and international project management and processes in interdisciplinary work with internal and external labor market (public private sector and voluntary organizations)
0
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to apply interior design principles and skills by taking responsibility within an individual or group.
2
2
Students will be able to use drawing methods and techniques (CAD, 3D max and visual expression programs and freehand drawing) in their design work.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to organize interior architecture, application and technical equipment projects in interdisciplinary cooperation with other professional fields
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Adopting the principle of lifelong learning, students will be able to analyze possible problems and different regulations in interior design and planning areas with innovative, original and sustainable solutions.
1
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The Interior Architecture program graduates will be able to organize unique, sustainable projects and activities in their field studies.
1
2
Students will be able to explain himself/herself in writing and speaking in Turkish and at least one foreign language in order to cooperate with related persons and institutions.
1
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Interior Architecture program graduates; will be able to develop solutions to issues such as interior application details, furniture design and building cost management using occupational standards and legal frameworks.
5
2
Interior Architecture program graduates will be able to design sustainable, original and innovative projects for interior architecture such as conceptual design, application detail projects and furniture design in their professional fields
2
3
Students will be able to organize interior design, application details and furniture design studies with local, regional, national and cultural sensitivity and ethical values interdisciplinary studies in cooperation.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 4 52
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 4 4
Final Sınavı Hazırlığı 1 6 6
Ara Sınav 1 4 4
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0