TR EN

İÇ MİMARİDE TASARIM ARAŞTIRMALARI I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
IMI123 İÇ MİMARİDE TASARIM ARAŞTIRMALARI I 1 4 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÖKHAN BALCIOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi NAZ KATIRCIOĞLU
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilere, tasarım ilke ve elemanları ile yaratıcılıklarını geliştirerek 3 boyut algılama becerisi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği, tasarım ilke ve elemanları, iki ve üç boyutlu uygulama çalışmaları, kütle kompozisyonları ile iç mekân algısı oluşturma konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Tasarım elemanları ve çizim ekipmanlarını tanımlar.
Tasarım ilkelerini açıklar.
Çalışmalarını serbest el çizim tekniği ve maketler ile anlatır.
2 ve 3 boyutlu çalışmalarında tasarım ilke ve elemanlarını tanımlar.
İç mekan algısını kullanarak tasarım ilke ve elemanlarını örnekler.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi Ders tanıtımı, çizim araç-gereç tanıtımı ve kullanımı hakkında bilgi. Ppt. Sunum ile görsel gösterimi
2 Çizim araç-gereçleri (T cetveli, gönyeler, eskiz ve resim kağıdı çeşitli çizim kalemleri) getirilmesi. Basılı yayın inceleme Noktanın tanımı ve önemi , noktanın görsel ve işlevsel etkileri , noktanın çeşitli kullanım biçimleri, noktanın sanat ve tasarımda yeri, nokta ile ilgili çalışma A3 kağıt üzerine uygulanacaktır. Ppt. Sunum ile gösterimi , nokta ile ilgili A3 kağıda sınıf içi çalışması
3 Çizim araç-gereçleri (T cetveli, gönyeler, eskiz ve resim kağıdı çeşitli çizim kalemleri) getirilmesi. Basılı yayın inceleme Çizginin tanımı ve önemi, çizgi türleri ve anlamları, çizginin tasarımda kullanımı, çizgi ve görsel kompozisyon, sınıfta A3 kağıt üzerine çizgi uygulaması yapılması. Ppt Sunum ile gösterimi, çizgi, ile ilgili A3 kağıda sınıf içi çalışması
4 Çizim araç-gereçleri (T cetveli, gönyeler, eskiz ve resim kağıdı çeşitli çizim kalemleri) getirilmesi. Basılı yayın inceleme Şeklin tanımı ve önemi, şeklin iç mekânda kullanımı, desenin tanımı ve önemi, desenin iç mekânda kullanımı, renk teorisi, renk armonileri, şekil , desen ve renk kavramlarının birlikte kullanırak A3 kağıt üzerine uygulama yapılması. Ppt. Sunum ile görsel gösterimi , sınıf içi renk çemberi , renk armonisi, şekil ve desen çalışması
5 Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme Temel geometrik formlar, çok yönlü çizgi ve noktalar kullanarak 25x25cm ebatlı maket kartonu üzerinde önceki hafta tamamlanan çalışmanın 3 boyutlu çalışılması yapılacaktır. Sınıf içi maket çalışması
6 25x25cm ebatında resim kağıtları, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme Tasarım ilkelerinden uyum-karşıtlık konusunun anlatımı. 1/10 ölçekte küçültülmüş bir iç mekan yüzeyinde kullanılacak temel geometrik formlar, çok yölü çizgi ve noktalar içeren çalışmalar, 25x25cm ebatlı resim kağıdı üzerinde uygulanacaktır. Ppt. Sunum , sınıf içi eskiz çalışmaları
7 Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme yönlü çizgi ve noktalar kullanarak 25x25cm ebatlı resim kağıdı, maket kartonu üzerinde önceki hafta tamamlanan çalışmanın 3 boyutlu çalışılması yapılacaktır. Sınıf içi maket çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme Tasarım ilkelerinden simetrik ve asimetrik denge konu anlatımı. 1/10 ölçekte küçültülmüş bir iç mekan yüzeyinde kullanılacak temel geometrik formlar 25x25cm ebatlı resim kağıdı, maket kartonu üzerinde 3 boyutlu çalışma yapılacaktır Ppt. Sunum, sınıf içi maket çalışması
10 Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme Tasarım ilkelerinden doku konu anlatımı. 1/10 ölçekte küçültülmüş bir iç mekan yüzeyinde kullanılacak temel geometrik formlar 25x25cm ebatlı resim kağıdı, maket kartonu üzerinde 3 boyutlu çalışma yapılacaktır Ppt. Sunum, sınıf içi maket çalışması
11 Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme Tasarım ilkelerinden eksiltmeli transformasyon konu anlatımı. Temel geometrik formları içeren çalışmalar, 25cm ve katları ebatında resim kağıdı, maket kartonu üzerinde eklemeli transformasyon konusu uygulaması yapılacaktır. Ppt. Sunum, sınıf içi eskiz-maket çalışması
12 Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme Tasarım ilkelerinden eklemeli transformasyon konu anlatımı. Temel geometrik formları içeren çalışmalar, 25cm ve katları ebatında resim kağıdı, maket kartonu üzerinde eklemeli transformasyon konusu uygulaması yapılacaktır. Ppt. Sunum, sınıf içi eskiz-maket çalışması
13 Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme Temel geometrik formları içeren çalışmalar, 25cm ve katları ebatında maket kartonu üzerinde eklemeli transformasyon konusu uygulaması yapılacaktır. Sınıf içi maket çalışması
14 Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme Izgara sistemler konu anlatımı. 25cm ve katları ebatında maket kartonu üzerinde ızgara sistem konusu uygulaması yapılacaktır. Ppt. Sunum, sınıf içi eskiz-maket çalışması
15 Maket kartonu, yapıştırıcı, maket bıçağı, eskiz kağıtları, çeşitli sertlikte kurşun kalemler ve çizim araç-gereçleri getirilmesi. Basılı yayın inceleme 25cm ve katları ebatında maket kartonu üzerinde ızgara sistem konusu uygulaması yapılacaktır. Sınıf içi maket çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ching, D., K. (2016), İç Mekan Tasarımı (Belgin Elçioğlu,Çev.), İstanbul: Yapı Enstitü Merkezi Yayın
Neufert, E. (2000), Yapı Tasarımı, İstanbul: Beta Basın Yayım
Ramsey, S. (2000), Architectural Graphic Standarts, John Wiley&Sons Ltd.
Pile, J. (1997), Color in Interior Design, New York: Mc Graw-Hill
Palmer, J. & Dodson, M. (1996), Design and Aesthetics, Amsterdam: Routledge
Ching, D., K. (2004), Mimarlık Biçim, Mekan ve Düzen (Sevgi Lökçe,Çev.), İstanbul: Yapı Enstitü Merkezi Yayın
İç mimarlık ve tasarım ile ilgili süreli yayınlar
Güngör, H., İ. (2005), Görsel Sanatlar ve Mimarlık için Temel Tasarım, İstanbul: Esen Ofset
Gürer, L. & Gürer, G. (2004) Temel Tasarım, İstanbul: Birsen Yayınevi
Hodgson, G. (1995), A New Grand Tour, Viking,
Lynch, K. (1960) The Image of the City, MIT Press
Smithies, K.W. (1981), Principles of Design in Architecture, New York: VNR
Bachelard, G. (1984),The Poetics of Space, Boston, MA: Beacon Press
Baker, G. H., Le Corbusier (1989), An Analysis of Form, Van Nostrand Reinhold
Şen, Z.İ. & Özçilingir, N. (2011), Teknik Resim, İstanbul: Deha Yayımcılık
Şahinler, O. & Kızıl, F. (2008), Mimarlıkta Teknik Resim, İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayını.
Spankie, R. (2012), İç Mimarlıkta İç Mekan Çizimi ve Sunumu (Zeynep Vaizoğlu, Çev.), İstanbul: Literatür Yayıncılık.
House, N. & Coles, J. (2012), İç Mimarlığın Temelleri, İstanbul: Literatür Yayıncılık
Dodsworth, S. & Anderson, S. (2015), İç Mekan Tasarımının Temel İlkeleri (Neslihan Şık, Çev.), İstanbul: Literatür Yayıncılık.
Kuban, D. (1998), Mimarlık kavramları : tarihsel perspektif içinde mimarlığın kuramsal sözlüğüne giriş, İstanbul: Yem Yayın 1998
Bielefeld, B. & El Khouli, S. (2016), Tasarım Fikirleri, İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayın.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to use the knowledge about subjects like art, design, culture and furniture history in their professional life and daily life.
3
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to define the basic concepts of design principles in interior architecture.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to analyze national and international project management and processes in interdisciplinary work with internal and external labor market (public private sector and voluntary organizations)
2
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to apply interior design principles and skills by taking responsibility within an individual or group.
4
2
Students will be able to use drawing methods and techniques (CAD, 3D max and visual expression programs and freehand drawing) in their design work.
2
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to organize interior architecture, application and technical equipment projects in interdisciplinary cooperation with other professional fields
1
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Adopting the principle of lifelong learning, students will be able to analyze possible problems and different regulations in interior design and planning areas with innovative, original and sustainable solutions.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The Interior Architecture program graduates will be able to organize unique, sustainable projects and activities in their field studies.
3
2
Students will be able to explain himself/herself in writing and speaking in Turkish and at least one foreign language in order to cooperate with related persons and institutions.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Interior Architecture program graduates; will be able to develop solutions to issues such as interior application details, furniture design and building cost management using occupational standards and legal frameworks.
0
2
Interior Architecture program graduates will be able to design sustainable, original and innovative projects for interior architecture such as conceptual design, application detail projects and furniture design in their professional fields
1
3
Students will be able to organize interior design, application details and furniture design studies with local, regional, national and cultural sensitivity and ethical values interdisciplinary studies in cooperation.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 4 52
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 13 1 13
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 4 4
Final Sınavı Hazırlığı 1 8 8
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 42 0 133
Genel Toplam 133
Toplam İş Yükü / 25.5 5,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0