Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
IMI122 | GÖRSEL ANLATIM II | 2 | 4 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÖKHAN BALCIOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilere, çizim çalışmalarında Autocad programında 3 boyutu kullanarak çizim yapma becerisini kazandırmak. |
İçerik: | Dersin içeriği, verilen iç mekan ve mobilyalarını içeren projelerini Autocad çizim programı ile 3 boyutta tanımlama ve kullanabilme konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Autocad programını 3 boyutta kullanma işlemini tanımlar. |
Autocad programını kullanarak iç mekan ve mobilya projelerini 3 boyutta açıklar. |
Çalışmalarını Autocad programını kullanarak 3 boyutta anlatır. |
Çizim çalışmalarındaki autocad komutlarını tanımlar. |
Autocad programını kullanarak iç mekan ve mobilya projelerini 3 boyutta çizerek örnekler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, Geçen dönem çalışılan program hakkında ön hazırlık | Dersin tanımı, kullanım alanları ve kullanım şekillerinin tarifi, ders içeriğini kapsayan Auto-Cad programının genel ayarlarının yapılması. | Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması |
2 | Program komutları hakkında araştırma | Autocad programını kullanarak 2 boyutta iç mekan ve mobilya çalışmasının çizimi | sınıf içi çizim uygulaması |
3 | Program komutları hakkında araştırma | Autocad programını kullanarak 2 boyutta yapılan iç mekan ve mobilya çalışmasının 3 boyuta çizimi | sınıf içi çizim uygulaması |
4 | Program komutları hakkında araştırma | Autocad programını kullanarak 2 boyutta iç mekan ve mobilya çalışmasının çizimi | sınıf içi çizim uygulaması |
5 | Program komutları hakkında araştırma | Autocad programını kullanarak 2 boyutta yapılan iç mekan ve mobilya çalışmasının 3 boyuta çizimi | sınıf içi çizim uygulaması |
6 | Program komutları hakkında araştırma | Autocad programını kullanarak 2 boyutta iç mekan ve mobilya çalışmasının çizimi | sınıf içi çizim uygulaması |
7 | Program komutları hakkında araştırma | Autocad programını kullanarak 2 boyutta yapılan iç mekan ve mobilya çalışmasının 3 boyuta çizimi | sınıf içi çizim uygulaması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Genel tekrar | - |
10 | Program komutları hakkında araştırma | Autocad programını kullanarak 2 boyutta yapılan iç mekan ve mobilyalarını kapsayan projelerin 3 boyutta çizimi | sınıf içi çizim uygulaması |
11 | Program komutları hakkında araştırma | Önceki hafta başlanan iç mekan ve mobilyalarını kapsayan projelerin 3 boyuta çiziminin devamı | sınıf içi çizim uygulaması |
12 | Program komutları hakkında araştırma | Önceki hafta başlanan iç mekan ve mobilyalarını kapsayan projelerin 3 boyuta çiziminin devamı | sınıf içi çizim uygulaması |
13 | Program komutları hakkında araştırma | Önceki hafta başlanan iç mekan ve mobilyalarını kapsayan projelerin 3 boyuta çiziminin devamı | sınıf içi çizim uygulaması |
14 | Program komutları hakkında araştırma | Önceki hafta başlanan iç mekan ve mobilyalarını kapsayan projelerin 3 boyuta çiziminin devamı | sınıf içi çizim uygulaması |
15 | - | Genel tekrar | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Demiryürek, M., Ş. (2012), Autocad 2013 & Autolisp, İstanbul: Kodlab Yayınevi. |
Mano, M. (1993), Computer System Architecture, Englewood Cliffs, New Jersey: Prentice Hall, 3rd Edition. |
Henessy, J., L. & Patterson, D., A. (2017), Computer Architecture: A Quantitative Approach, Cambridge: Morgan Kaufmann Publisher, 3rd Edition. |
Henessy, J., L. & Patterson (2017), Computer Organization and Design, The Hardware/Software Interface, Cambridge: Morgan Kaufmann Publisher, 3rd Edition. |
Lobur, J. & Null, L. (2015), Essentials Of Computer Organization And Architecture, Sudbury: Jones and Bartlett Publishers, 4th Revision Edition. |
Şahinler, O. & Kızıl, F. (2008), Mimarlıkta Teknik Resim, İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayını. |
Spankie, R. (2012), İç Mimarlıkta İç Mekan Çizimi ve Sunumu (Zeynep Vaizoğlu, Çev.), İstanbul: Literatür Yayıncılık. |
Canbulat, T. (2018), İç Mimarlıkta Teknik Resim, İstanbul: Remzi Kitabevi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to use the knowledge about subjects like art, design, culture and furniture history in their professional life and daily life.
|
0 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to define the basic concepts of design principles in interior architecture.
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to analyze national and international project management and processes in interdisciplinary work with internal and external labor market (public private sector and voluntary organizations)
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to apply interior design principles and skills by taking responsibility within an individual or group.
|
1 | |||||
2 |
Students will be able to use drawing methods and techniques (CAD, 3D max and visual expression programs and freehand drawing) in their design work.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to organize interior architecture, application and technical equipment projects in interdisciplinary cooperation with other professional fields
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Adopting the principle of lifelong learning, students will be able to analyze possible problems and different regulations in interior design and planning areas with innovative, original and sustainable solutions.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The Interior Architecture program graduates will be able to organize unique, sustainable projects and activities in their field studies.
|
1 | |||||
2 |
Students will be able to explain himself/herself in writing and speaking in Turkish and at least one foreign language in order to cooperate with related persons and institutions.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Interior Architecture program graduates; will be able to develop solutions to issues such as interior application details, furniture design and building cost management using occupational standards and legal frameworks.
|
1 | |||||
2 |
Interior Architecture program graduates will be able to design sustainable, original and innovative projects for interior architecture such as conceptual design, application detail projects and furniture design in their professional fields
|
2 | |||||
3 |
Students will be able to organize interior design, application details and furniture design studies with local, regional, national and cultural sensitivity and ethical values interdisciplinary studies in cooperation.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |