TR EN

İÇ MİMARLIK STÜDYOSU II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
IMI222 İÇ MİMARLIK STÜDYOSU II 4 8 4 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÖKHAN BALCIOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilere, alışveriş merkezi içindeki mağazanın işlevini konsept geliştirerek tasarlama ve sunma becerisini kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği, alışveriş merkezi içindeki mağazanın mekânsal fonksiyonlarının çözümünü, mevcut yapısal şartların analizini ve tasarıma aktarımını, mesleki sunum standartlarına uygun özgün proje tasarımını ve jüri karşısında sunumunu kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Alışveriş merkezi içindeki mağaza mekanının fonksiyon şemasını listeler.
Tasarım Konseptini görselleştirerek anlatır.
Alışveriş merkezi içindeki mağaza tasarımını konseptine bağlı olarak fonksiyonlara göre maket yardımı ile çözümler.
Mevcut mekanın yapısal şartlarını belirler.
Alışveriş merkezi içindeki mağaza projesini maketler ve çizimler ile planlar.
Alışveriş merkezi içindeki mağaza iç mekan projesi tasarım ve sunum çalışmasını jüri karşısında savunur.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi Dönem içi çalışılacak olan mevcut projenin tanıtımı, Alışveriş merkezi içindeki mağaza mekanı işleyişinin anlatımı, iç mekan fonksiyon şeması örnek gösterimi Ppt. Sunum ile görsel gösterimi
2 Alışveriş merkezi içindeki mağaza örneklerinden oluşan araştırma dosyası hazırlama Araştırma dosyalarının incelenmesi, tasarımda konseptin oluşturulması üzerine konu anlatımı, işleyiş şemalarının oluşturulması Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile dosya ve eskizlerin incelenmesi
3 Örnekleri ile konsept araştırma ve eskiz konsept paftası hazırlanması Grup çalışması ile konseptin netleştirilmesi ve 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz çalışmaları Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile pafta ve eskizlerin incelenmesi, grup çalışması
4 Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz çalışmaları, satılan ürüne göre iç mekan tefriş elemanları araştırması Alışveriş merkezi içindeki mağazanın ; satılan ürüne göre iç mekan tefriş elemanları konu anlatımı, 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz çalışmaları (Alışveriş merkezi içindeki mağazanın; satılan ürüne göre iç mekan tefriş elemanları ile ilgili paftalar hazırlanması) Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile eskizlerin incelenmesi, grup çalışması
5 Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz çalışmaları Alışveriş merkezi içindeki mağazanın; 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz çalışmaları Yüz yüze değerlendirme ile eskizlerin incelenmesi
6 Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz çalışmaları, vitrin tasarımları araştırması Alışveriş merkezi içindeki mağazanın, vitrin tasarımları konu anlatımı, 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz çalışmaları, (Grup çalışması ile alışveriş merkezi içindeki mağazanın; vitrin tasarımları ile ilgili paftalar hazırlanması ) Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile eskizlerin incelenmesi, grup çalışması
7 Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz çalışmaları Alışveriş merkezi içindeki mağazanın; 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz çalışmaları Yüz yüze değerlendirme ile eskizlerin incelenmesi
8 - ARA SINAV -
9 Jüri hazırlığı Ara jüri: 1/50 projelerin değerlendirilmesi Yüz yüze değerlendirme
10 1/20 çizim tekniği üzerine hazırlanma Ara sınavların değerlendirilmesi. 1/50 olarak yürütülen çalışmaların 1/20 ye aktarımı Yüz yüze değerlendirme
11 Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz çalışmaları, alışveriş merkezi içindeki mağaza yüzey kaplamaları araştırması Alışveriş merkezi içindeki mağaza, iç mekan yüzey kaplamaları konu anlatımı, 1/20 ölçekte mevcut proje üstünde çizim çalışmaları Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile çizimlerin incelenmesi
12 Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli çizim çalışmaları Alışveriş merkezi içindeki mağazanın; 1/20 ölçekte mevcut proje üstünde çizim çalışmaları Yüz yüze değerlendirme ile çizimlerin incelenmesi
13 1/10 çizim tekniği üzerine hazırlanma 1/10 ölçekte seçilen mağaza içi mobilya elemanının detay çizimi Yüz yüze değerlendirme ile çizimlerin incelenmesi
14 Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli çizim çalışmaları, Sunum dosyası hazırlama araştırması Sunum dosyası hazırlama konu anlatımı, 1/50,1/20, 1/10 ölçekte mevcut proje üstünde çizim çalışmaları Yüz yüze değerlendirme ile çizimlerin incelenmesi
15 Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli çizim çalışmaları Sunum dosyası hazırlıkların incelenmesi, 1/50,1/20, 1/10 ölçekte mevcut proje üstünde çizim çalışmaları Yüz yüze değerlendirme ile çizimlerin incelenmesi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ching, D., K. (2016), İç Mekan Tasarımı (Belgin Elçioğlu,Çev.), İstanbul: Yapı Enstitü Merkezi Yayın
Neufert, E. (2000), Yapı Tasarımı, İstanbul: Beta Basın Yayım
Ramsey, S. (2000), Architectural Graphic Standarts, John Wiley&Sons Ltd.
Pile, J. (1997), Color in Interior Design, New York: Mc Graw-Hill
White, E. (1986), Space Adjacency Analysis: Diagramming Information for Architectural Design, Melbourne: Architectural Media,Ltd.
Angel, H. (2004), Strüktür Sistemleri, İstanbul: Tasarım Yayın Grubu.
Palmer, J. & Dodson, M. (1996), Design and Aesthetics, Amsterdam: Routledge
Ching, D., K. (2004), Mimarlık Biçim, Mekan ve Düzen (Sevgi Lökçe,Çev.), İstanbul: Yapı Enstitü Merkezi Yayın
Eldem, S., H. (2005), Yapı I-II-III-IV, İstanbul: Birsen Yayınevi
Bass, B. (2014), Office Space: The Book, İUniverse
I-SPACE Vol.4 Office (Space Design: Office of the company) (2012), Seoul: Archiworld Co.
Yılmaz, B. (2016), Projeler yapılar 2 : Ofisler, İstanbul: Yapı-Endüstri Merkezi
İç mimarlık ve tasarım ile ilgili süreli yayınlar
Mesher, L. (2013), İç Mekan Tasarımında Mağaza Tasarımı, İstanbul: Literatür yayıncılık
Aihong, L. (2015),Luxury store design, Artpower İnternational
Joidio, P. (2015), Shopping Architecture Now, Taschen
Shepard, J. (2012), Stores of the year no:19, RSD Publishing
Bell, S. (1997), Design for Outdoor Recreation, Taylor and Francis Publishing, 2nd Edition

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to use the knowledge about subjects like art, design, culture and furniture history in their professional life and daily life.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to define the basic concepts of design principles in interior architecture.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to analyze national and international project management and processes in interdisciplinary work with internal and external labor market (public private sector and voluntary organizations)
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to apply interior design principles and skills by taking responsibility within an individual or group.
5
2
Students will be able to use drawing methods and techniques (CAD, 3D max and visual expression programs and freehand drawing) in their design work.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to organize interior architecture, application and technical equipment projects in interdisciplinary cooperation with other professional fields
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Adopting the principle of lifelong learning, students will be able to analyze possible problems and different regulations in interior design and planning areas with innovative, original and sustainable solutions.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The Interior Architecture program graduates will be able to organize unique, sustainable projects and activities in their field studies.
3
2
Students will be able to explain himself/herself in writing and speaking in Turkish and at least one foreign language in order to cooperate with related persons and institutions.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Interior Architecture program graduates; will be able to develop solutions to issues such as interior application details, furniture design and building cost management using occupational standards and legal frameworks.
4
2
Interior Architecture program graduates will be able to design sustainable, original and innovative projects for interior architecture such as conceptual design, application detail projects and furniture design in their professional fields
4
3
Students will be able to organize interior design, application details and furniture design studies with local, regional, national and cultural sensitivity and ethical values interdisciplinary studies in cooperation.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 8 112
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 6 78
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 8 8
Final Sınavı Hazırlığı 1 8 8
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 29 0 206
Genel Toplam 206
Toplam İş Yükü / 25.5 8,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0