Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
IMI228 | İÇ MİMARİDE TEKNİK DONATIM | 4 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÖKHAN BALCIOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilere, iç mekan projesinin konseptine uygun şekilde aydınlatma, akustik, elektrik, havalandırma, ısıtma, su tesisatı, yangın donanımlarını çözümleme becerisi kazandırmak. |
İçerik: | Dersin içeriği, temiz-pis su, sıcak-soğuk su giriş ve çıkışı, ısıtma ve havalandırma donanımı, elektrik akış şemaları, yangın tesisatı, doğal ve yapay ışığın kullanımı ve lux-lümen hesapları, mekanlara göre akustik değer ölçümlerinin iç mekan projelerinde çizilmesi konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Bir iç mekan projesinin konseptine uygun şekilde aydınlatma, akustik, elektrik, havalandırma, ısıtma, su tesisatı donanımlarını tanımlar. |
İç mekan projelerinde teknik donatım sistemlerini sınıflandırır. |
İç mekan projelerinde teknik donatım sistem detaylarını çözümler. |
İç mekan projelerinde teknik donatım sistem detaylarında kullanılacak malzemeleri seçer. |
İç mekan projelerinde teknik donatım sistem detay seçimlerini gerekli teknik detay projelerinde uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi | Mekanik tesisat nedir? Sıhhi tesisat terimleri ve suyun özellikleri konu anlatım. | Ppt. sunum ile konu anlatımı |
2 | Ders kaynaklarının incelenmesi güncel teknik donatım gelişmelerinin takip edilmesi | Sıhhi tesisat teknikleri konu anlatım. | Ppt. sunum ile konu anlatımı |
3 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Sıhhi tesisat konusunda araştırma ve verilen projede sıhhi tesisatın çizimi. (temiz-pis su giriş ve çıkışı) | Sınıf içi Uygulama |
4 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Sıhhi tesisat konusunda araştırma ve verilen projede sıhhi tesisatın çizimi (sıcak-soğuk su giriş ve çıkışı) | Sınıf içi Uygulama |
5 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Isıtma teknikleri konu anlatım. radyatör-konvektör ile ısıtma sistemleri, yerden ısıtma, fancoil sistemleri örnekleri ile anlatımı | Ppt. sunum ile konu anlatımı |
6 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Isıtma sistemi konusunda araştırma ve verilen projede ısıtma sistemi teknik çizimi | Sınıf içi Uygulama |
7 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Isıtma sistemi konusunda araştırma ve verilen projede ısıtma sistemi teknik çizimi | Sınıf içi Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | - | Genel tekrar | - |
10 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Havalandırma sistemleri; Farklı fonksiyonlardaki iç mekanların tesisat seçenekleri konu anlatımı | Ppt. sunum ile konu anlatımı |
11 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Havalandırma sistemleri konusunda araştırma ve verilen projede sistemin teknik çizimi | Sınıf içi Uygulama |
12 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Elektrik, aydınlatma ve yangın sistemleri; Farklı fonksiyonlardaki iç mekanların tesisat seçenekleri konu anlatımı | Ppt. sunum ile konu anlatımı |
13 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Elektrik, aydınlatma ve yangın sistemleri konusunda araştırma ve verilen projede sistemin teknik çizimi | Sınıf içi Uygulama |
14 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Akustik teknikleri Tekil, çoklu ve umumi hacimlerde akustik konu anlatımı. İç mekanda ses izolasyon teknikleri. | Ppt. sunum ile konu anlatımı |
15 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Akustik sistemleri konusunda araştırma ve verilen projede sistemin teknik çizimi | Sınıf içi Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Avcıoğlu, M. (2021), Yapı Tesisatı (Yenilenmiş 2. Basım), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık |
Sıdal, C. (2007), Sıhhi Tesisat, İstanbul: Birsen Yayınevi |
Overy, P. (2007), Light, air & Openness, London: Thames & Hudson |
Sirel, H.K. (1992), Müze aydınlatmasında zararlı ışınımlar ve nesnelerin bunlardan korunması, İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi |
Tokyay, V.Z. (2010), Mimarlığın Oluşumunda Saydamlığın Işığı, İstanbul: Tasarım Yayın Grubu |
Entwistle, J. (2012), Detail in Contemporary Lighting Design, London : Laurence King |
Binggeli C. (2003), Building Systems for Interior Designers, New Jersey: Wiley & Sons |
Grondzik W., Kwok A., Stein B., Reynolds J., (2009), Mechanical and Electrical Equipment for Buildings, New Jersey: Wiley & Sons |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to use the knowledge about subjects like art, design, culture and furniture history in their professional life and daily life.
|
1 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to define the basic concepts of design principles in interior architecture.
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to analyze national and international project management and processes in interdisciplinary work with internal and external labor market (public private sector and voluntary organizations)
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to apply interior design principles and skills by taking responsibility within an individual or group.
|
3 | |||||
2 |
Students will be able to use drawing methods and techniques (CAD, 3D max and visual expression programs and freehand drawing) in their design work.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to organize interior architecture, application and technical equipment projects in interdisciplinary cooperation with other professional fields
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Adopting the principle of lifelong learning, students will be able to analyze possible problems and different regulations in interior design and planning areas with innovative, original and sustainable solutions.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The Interior Architecture program graduates will be able to organize unique, sustainable projects and activities in their field studies.
|
3 | |||||
2 |
Students will be able to explain himself/herself in writing and speaking in Turkish and at least one foreign language in order to cooperate with related persons and institutions.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Interior Architecture program graduates; will be able to develop solutions to issues such as interior application details, furniture design and building cost management using occupational standards and legal frameworks.
|
5 | |||||
2 |
Interior Architecture program graduates will be able to design sustainable, original and innovative projects for interior architecture such as conceptual design, application detail projects and furniture design in their professional fields
|
5 | |||||
3 |
Students will be able to organize interior design, application details and furniture design studies with local, regional, national and cultural sensitivity and ethical values interdisciplinary studies in cooperation.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 7 | 91 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 153 |
Genel Toplam | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |