TR EN

İÇ MİMARİDE TEKNİK DONATIM DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
IMI228 İÇ MİMARİDE TEKNİK DONATIM 4 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÖKHAN BALCIOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilere, iç mekan projesinin konseptine uygun şekilde aydınlatma, akustik, elektrik, havalandırma, ısıtma, su tesisatı, yangın donanımlarını çözümleme becerisi kazandırmak.
İçerik: Dersin içeriği, temiz-pis su, sıcak-soğuk su giriş ve çıkışı, ısıtma ve havalandırma donanımı, elektrik akış şemaları, yangın tesisatı, doğal ve yapay ışığın kullanımı ve lux-lümen hesapları, mekanlara göre akustik değer ölçümlerinin iç mekan projelerinde çizilmesi konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bir iç mekan projesinin konseptine uygun şekilde aydınlatma, akustik, elektrik, havalandırma, ısıtma, su tesisatı donanımlarını tanımlar.
İç mekan projelerinde teknik donatım sistemlerini sınıflandırır.
İç mekan projelerinde teknik donatım sistem detaylarını çözümler.
İç mekan projelerinde teknik donatım sistem detaylarında kullanılacak malzemeleri seçer.
İç mekan projelerinde teknik donatım sistem detay seçimlerini gerekli teknik detay projelerinde uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi Mekanik tesisat nedir? Sıhhi tesisat terimleri ve suyun özellikleri konu anlatım. Ppt. sunum ile konu anlatımı
2 Ders kaynaklarının incelenmesi güncel teknik donatım gelişmelerinin takip edilmesi Sıhhi tesisat teknikleri konu anlatım. Ppt. sunum ile konu anlatımı
3 Önceki haftanın gözden geçirilmesi Sıhhi tesisat konusunda araştırma ve verilen projede sıhhi tesisatın çizimi. (temiz-pis su giriş ve çıkışı) Sınıf içi Uygulama
4 Önceki haftanın gözden geçirilmesi Sıhhi tesisat konusunda araştırma ve verilen projede sıhhi tesisatın çizimi (sıcak-soğuk su giriş ve çıkışı) Sınıf içi Uygulama
5 Önceki haftanın gözden geçirilmesi Isıtma teknikleri konu anlatım. radyatör-konvektör ile ısıtma sistemleri, yerden ısıtma, fancoil sistemleri örnekleri ile anlatımı Ppt. sunum ile konu anlatımı
6 Önceki haftanın gözden geçirilmesi Isıtma sistemi konusunda araştırma ve verilen projede ısıtma sistemi teknik çizimi Sınıf içi Uygulama
7 Önceki haftanın gözden geçirilmesi Isıtma sistemi konusunda araştırma ve verilen projede ısıtma sistemi teknik çizimi Sınıf içi Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 - Genel tekrar -
10 Önceki haftanın gözden geçirilmesi Havalandırma sistemleri; Farklı fonksiyonlardaki iç mekanların tesisat seçenekleri konu anlatımı Ppt. sunum ile konu anlatımı
11 Önceki haftanın gözden geçirilmesi Havalandırma sistemleri konusunda araştırma ve verilen projede sistemin teknik çizimi Sınıf içi Uygulama
12 Önceki haftanın gözden geçirilmesi Elektrik, aydınlatma ve yangın sistemleri; Farklı fonksiyonlardaki iç mekanların tesisat seçenekleri konu anlatımı Ppt. sunum ile konu anlatımı
13 Önceki haftanın gözden geçirilmesi Elektrik, aydınlatma ve yangın sistemleri konusunda araştırma ve verilen projede sistemin teknik çizimi Sınıf içi Uygulama
14 Önceki haftanın gözden geçirilmesi Akustik teknikleri Tekil, çoklu ve umumi hacimlerde akustik konu anlatımı. İç mekanda ses izolasyon teknikleri. Ppt. sunum ile konu anlatımı
15 Önceki haftanın gözden geçirilmesi Akustik sistemleri konusunda araştırma ve verilen projede sistemin teknik çizimi Sınıf içi Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Avcıoğlu, M. (2021), Yapı Tesisatı (Yenilenmiş 2. Basım), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık
Sıdal, C. (2007), Sıhhi Tesisat, İstanbul: Birsen Yayınevi
Overy, P. (2007), Light, air & Openness, London: Thames & Hudson
Sirel, H.K. (1992), Müze aydınlatmasında zararlı ışınımlar ve nesnelerin bunlardan korunması, İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi
Tokyay, V.Z. (2010), Mimarlığın Oluşumunda Saydamlığın Işığı, İstanbul: Tasarım Yayın Grubu
Entwistle, J. (2012), Detail in Contemporary Lighting Design, London : Laurence King
Binggeli C. (2003), Building Systems for Interior Designers, New Jersey: Wiley & Sons
Grondzik W., Kwok A., Stein B., Reynolds J., (2009), Mechanical and Electrical Equipment for Buildings, New Jersey: Wiley & Sons

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to use the knowledge about subjects like art, design, culture and furniture history in their professional life and daily life.
1
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to define the basic concepts of design principles in interior architecture.
1
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to analyze national and international project management and processes in interdisciplinary work with internal and external labor market (public private sector and voluntary organizations)
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to apply interior design principles and skills by taking responsibility within an individual or group.
3
2
Students will be able to use drawing methods and techniques (CAD, 3D max and visual expression programs and freehand drawing) in their design work.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to organize interior architecture, application and technical equipment projects in interdisciplinary cooperation with other professional fields
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Adopting the principle of lifelong learning, students will be able to analyze possible problems and different regulations in interior design and planning areas with innovative, original and sustainable solutions.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The Interior Architecture program graduates will be able to organize unique, sustainable projects and activities in their field studies.
3
2
Students will be able to explain himself/herself in writing and speaking in Turkish and at least one foreign language in order to cooperate with related persons and institutions.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Interior Architecture program graduates; will be able to develop solutions to issues such as interior application details, furniture design and building cost management using occupational standards and legal frameworks.
5
2
Interior Architecture program graduates will be able to design sustainable, original and innovative projects for interior architecture such as conceptual design, application detail projects and furniture design in their professional fields
5
3
Students will be able to organize interior design, application details and furniture design studies with local, regional, national and cultural sensitivity and ethical values interdisciplinary studies in cooperation.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 7 91
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 3 3
Final Sınavı Hazırlığı 1 7 7
Ara Sınav 1 3 3
Ara Sınav Hazırlığı 1 7 7
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 153
Genel Toplam 153
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0