TR EN

SANAT VE TASARIM TARİHİ II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GSF124 SANAT VE TASARIM TARİHİ II 2 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi EMRE DOĞAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Orta çağ, Rönesans ve Sanayi Devrimi öncesi dönemlerin genel özellikleri ve üretim anlayışları, Sanayi Devrimi sonrası yaşanan değişimler, Yirminci yüzyılın önemli tasarım anlayışları ve bunların günümüz sanat ve tasarımına etkilerini yorumlama becerisi kazandırma
İçerik: Tasarımın tarihsel, sosyokültürel, siyasi olaylarla ilişkisini kurarak, günümüz tasarımcılarının yorumuna ve yaratıcı süreçlerine katkıda bulunmak, Çağdaş tasarımları tarihsel süreç içinde analiz ederek, tasarımın öncü akımlarını ve eğilimlerini tanıtma konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Orta çağ, Rönesans ve Sanayi Devrimi öncesi dönemlerin genel özelliklerini ve üretim anlayışlarını Sanat ve tasarım ilişkilerine göre tanımlar.
Sanayi Devrimi sonrası yaşanan değişimleri açıklar.
Yirminci yüzyılın önemli tasarım anlayışları ve bunların günümüz sanat ve tasarımına etkilerini açıklar.
Sanat tarihini süreçleriyle günümüz tasarım ve görselliği arasındaki ilişkileri tartışır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin tanıtımı, önceki dönemin konu başlıkları üzerinden tartışma Anlatım ve tartışma yöntemi
2 Okuma / Araştırma William Morris. Art Nouveau akımının sanat ve tasarıma etkileri. Anlatım ve tartışma yöntemi
3 Okuma / Araştırma Ekspresyonizm, Sembolizm Anlatım ve tartışma yöntemi
4 Okuma / Araştırma ’Arts and Crafts’’ hareketi Anlatım ve tartışma yöntemi
5 Okuma / Araştırma William Morris. Art Nouveau akımının sanat ve tasarıma etkileri Anlatım ve tartışma yöntemi
6 Okuma / Araştırma Avant-garde sanatçıların teknolojiyi sanata taşıma çabaları Anlatım ve tartışma yöntemi
7 Okuma / Araştırma Fütürizm, Konstrüktivizm, De Stijl Anlatım ve tartışma yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Okuma / Araştırma Bauhaus’un kuruluşu ve Walter Gropius Anlatım ve tartışma yöntemi
10 Okuma / Araştırma Kübizm ve Fovizm Anlatım ve tartışma yöntemi
11 Okuma / Araştırma Modern Sanat - Soyut Sanat Anlatım ve tartışma yöntemi
12 Okuma / Araştırma Dadaizm, Sürrealizm, Pop Art. Anlatım ve tartışma yöntemi
13 Okuma / Araştırma Teknik gezi Anlatım ve tartışma yöntemi
14 Okuma / Araştırma Postmodernizm, Minimalizm ve Kavramsal Sanat. Anlatım ve tartışma yöntemi
15 Okuma / Araştırma Sanat ve Teknoloji: Makine yüzyılının sanat ve tasarıma etkileri Anlatım ve tartışma yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Akurgal, E. (1998), Anadolu Kültür Tarihi, Ankara: TÜBİTAK Yayınları
Winckelmann, J.J. (2012), Antikçağ Sanat Tarihi (Oğuz Özügül, Çev.), İstanbul: Say Yayınları
Akyürek, E. (1996), Bizans´ta Sanat ve Ritüel, İstanbul: Kabalcı Yayınevi
Fischer, E. (2012), Sanatın Gerekliliği (Cevat Çapan, Çev.), İstanbul: Payel Yayınevi
Gombrich, E.H. (2007), Sanatın Öyküsü (Ömer Erduran, Erol Erduran, Çev.), İstanbul: Remzi Kitabevi
Gombrich, E.H. (2015), Sanat ve Yanılsama (Ahmet Cemal, Çev.), İstanbul:Remzi Kitabevi
Cömert, B. (2010), Mitoloji ve İkonografi, Ankara: De Ki Yayınları
Wölfflin, H. (1990), Sanat Tarihinin Temel Kavramları (Haytrullah Örs, Çev.), İstanbul: Remzi Kitabevi
Bulut, Ü. (2003), Avrupa Resminde Üslup ve Anlam İlişkisi, İstanbul: Arkeoloji ve Sanat Yayınları
Turani, A. (2003), Dünya Sanat Tarihi, İstanbul: Remzi Kitabevi
Tansuğ, S. (1995), Resim Sanatının Tarihi, İstanbul: Remzi Kitabevi
Beksaç, E. (2012), Ortaçağ Avrupasında Resim Sanatı, Çanakkale: Paradigma Akademi Yayınları
Hauser, A. (1984), Sanatın Toplumsal Tarihi, İstanbul: Remzi Kitabevi
Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, İstanbul: YEM Yayınları, 1997
Sözen, M. & Tanyeli, U. (2012) Sanat Kavramları ve Terimleri Sözlüğü, İstanbul: Remzi Kitabevi
Hollingsworth, M. (2009), Dünya Sanat Tarihi (Rengin Küçükerdoğan, Banu Ergüder, Çev.), İstanbul: İnkılap Yayınevi
Pischel-Fraschini, G. (1981), Sanat Tarihi Ansiklopedisi (Hasan Kuruyazıcı,Üstün Alsaç, Çev.), Görsel Yayınları

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to define the concepts related to radio, cinema and television sectors.
2
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to discuss the reflections of this information in the fields of application by dominating both basic and new theoretical orientations and concepts in radio, cinema and television fields.
3
2
Students will be able to comprehend the historical processes of radio, television, and cinema, media, and communication fields and compare them with today's sectoral trends.
1
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to have knowledge about the structure and working principle of the technical materials used in the field, follow the current material developed in line with the new orientations and apply this knowledge by reflecting on their own studies.
2
2
Students will be able to using advanced knowledge and skills in thier field, they can analyze the data obtained during their studies and solve based on evidence.
2
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to combine the theoretical knowledge related by the radio, television and cinema sectors with the practical methods.
2
2
Students will be able to work in the field of radio, television and cinema, they develop appropriate solutions by calculating possible problems.
1
3
Students will be able to develop collaborative work by linking radio, television, and cinema fields with other arranged disciplines.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to admninist individual and collaborative work in groups such as projects, social activity, artistic activity.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They come to each lesson with a review of the research that is relevant to the topic to be worked on, thus students will be able to improve their life-long exploration of the developments in the field.
3
2
Students will be able to question the innovations they pursue, they discover their own directions of radio, television, and cinema.
2
3
Students will be able to develop vocational learning skills in the field and reflect them in their own work, contributing to the ability of individuals who work together to gain these skills.
1
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to inform related persons and institutions about issues related to the field; ideas and suggestions for solving the problems.
2
2
Students will be able to provide the opportunity to use and share knowledge, and skills effectively by participating in national and international film screenings, festivals, contests, and similar organizations.
2
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to recognize the ethical values in radio, television, and cinema fields and applies them in the working environment.
2
2
Students will be able to organize that bring together individuals working in the field of radio, television, and cinema organizations and arrange an environment of reflection and discussion.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 6 78
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 3 3
Final Sınavı Hazırlığı 1 3 3
Ara Sınav 1 3 3
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 132
Genel Toplam 132
Toplam İş Yükü / 25.5 5,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0