Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
STV331 | SİNEMADA YENİ YÖNELİMLER | 5 | 3 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EMRE DOĞAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi ALİ KEMAL ÇİPE |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersle öğrencilerin sinemada ki yönelimler hakkında fikir sahibi olmaları hedeflenmektedir. |
İçerik: | Bu ders kapsamında sinemada klasik, modern ve postmodern yönelimler ele alınacaktır. Bu yönelimlerin sinemada ki etkileri ve nedenleri tartışılacaktır. Örnek sinema filmleri izlenip üzerine sınıf içi fikir teatisinde bulunulacaktır. Gelecekteki olası yönelimler ve çıkış kaynaklarının neler olabileceği hakkında öngörülerde bulunulacaktır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Sinemayı etkileyen yönelimleri tanımlar. |
Yönelimler arasındaki farkları açıklar. |
Ekonomik, kültürel ve toplumsal faktörlerin sinemaya etkilerini karşılaştırır. |
Günümüz sinemasının geleceğine ilişkin teorileri söyler. |
Yeni yönelimler ile toplumların dönüşümleri arasındaki ilişkiyi kurar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Sanat dallarını etkileyen faktörler ve sinemaya yansıması. | Anlatma ve tartışma yöntemi |
2 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Ekonomik, kültürel, düşünsel ve toplumsal faktörlerin sinemaya etkisi. | Anlatma ve tartışma yöntemi |
3 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | İlk dönem sinema ve etkilendiği faktörler. | Anlatma ve tartışma yöntemi |
4 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Modernist sinema. | Anlatma ve tartışma yöntemi |
5 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Modernist film örnekleri izleme ve çözümleme. | Anlatma ve tartışma yöntemi |
6 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Postmodern sinema. | Anlatma ve tartışma yöntemi |
7 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Postmodern film örnekleri izleme ve çözümleme. | Anlatma ve tartışma yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Sinemada varoluşsal yönelimler. | Anlatma ve tartışma yöntemi |
10 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Türk Sineması'nda son dönem yönelimler. | Anlatma ve tartışma yöntemi |
11 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Hollywood Sineması'nda son dönem yönelimler. | Anlatma ve tartışma yöntemi |
12 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Günümüz sinemasına teknolojinin etkisi. | Anlatma ve tartışma yöntemi |
13 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Bilgisayar oyunlarının sinemaya etkisi. | Anlatma ve tartışma yöntemi |
14 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Ana akım sinema ve karşı akım sinemanın yönelimleri. | Anlatma ve tartışma yöntemi |
15 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Geleceğin sineması. | Anlatma ve tartışma yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Cameron, A. (2008), Modular Narratives in Contemporary Cinema, London: Palgrave Macmillan UK. |
Büyükdüvenci, S. ve Öztürk, R. (2014), Postmodernizm ve Sinema, İstanbul: Dipnot Yayınları. |
Novell-Smith, G. (2003). Dünya Sinema Tarihi. Ahmet Fethi (Çev.). İstanbul: Kabalcı Yayınevi. |
Teksoy, R. (2009). Sinema Tarihi Cilt: 1. İstanbul: Oğlak Yayınları. |
Kolker, R. P., Yılmaz, E., & Ertınaz, Y. (2011). Film, Biçim ve Kültür. Ankara: De Ki Basım Yayım. |
Jameson, F., Lyotard, J. F., Habermas, J., & Postmodernizm, D. (1994). Necmi Zeka, İstanbul: Kıyı Yayınları, 2. Baskı. |
Ellis, J. M. (1997). Postmodernizme Hayır,(Çev. Halide Aral Bakırer). Ankara: Doruk Yay. |
Scognamillo, G. (1988). Türk Sinema Tarihi (Vol. 2). İstanbul: Metis Yayınları. |
Büker, S., & Topçu, Y. G. (2010). Sinema: Tarih-Kuram-Eleştiri. İstanbul: Kırmızı Kedi Yayınevi. |
Topçu, Y. G., & Karadoğan, A. (Eds.). (2010). Hollywood'a Yeniden Bakmak. Ankara: De Ki Basım Yayım. |
Butler, A. M., & Toprak, A. (2011). Film Çalışmaları. İstanbul: Kalkedon Yayıncılık. |
Benjamin, W., & Oskay, Ü. (1982). Estetize Edilmiş Yaşam. Ankara: Dost Kitabevi. |
Oskay, Ü. (1994). Popüler Kültür Açısından Çağdaş Fantazya: Bilim-Kurgu ve Korku Sineması. İstanbul: Der Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to define the concepts related to radio, cinema and television sectors.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to discuss the reflections of this information in the fields of application by dominating both basic and new theoretical orientations and concepts in radio, cinema and television fields.
|
5 | |||||
2 |
Students will be able to comprehend the historical processes of radio, television, and cinema, media, and communication fields and compare them with today's sectoral trends.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to have knowledge about the structure and working principle of the technical materials used in the field, follow the current material developed in line with the new orientations and apply this knowledge by reflecting on their own studies.
|
2 | |||||
2 |
Students will be able to using advanced knowledge and skills in thier field, they can analyze the data obtained during their studies and solve based on evidence.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to combine the theoretical knowledge related by the radio, television and cinema sectors with the practical methods.
|
3 | |||||
2 |
Students will be able to work in the field of radio, television and cinema, they develop appropriate solutions by calculating possible problems.
|
4 | |||||
3 |
Students will be able to develop collaborative work by linking radio, television, and cinema fields with other arranged disciplines.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to admninist individual and collaborative work in groups such as projects, social activity, artistic activity.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They come to each lesson with a review of the research that is relevant to the topic to be worked on, thus students will be able to improve their life-long exploration of the developments in the field.
|
3 | |||||
2 |
Students will be able to question the innovations they pursue, they discover their own directions of radio, television, and cinema.
|
3 | |||||
3 |
Students will be able to develop vocational learning skills in the field and reflect them in their own work, contributing to the ability of individuals who work together to gain these skills.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to inform related persons and institutions about issues related to the field; ideas and suggestions for solving the problems.
|
3 | |||||
2 |
Students will be able to provide the opportunity to use and share knowledge, and skills effectively by participating in national and international film screenings, festivals, contests, and similar organizations.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to recognize the ethical values in radio, television, and cinema fields and applies them in the working environment.
|
4 | |||||
2 |
Students will be able to organize that bring together individuals working in the field of radio, television, and cinema organizations and arrange an environment of reflection and discussion.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 12 | 3 | 36 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 2 | 24 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 6 | 2 | 12 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 8 | 2 | 16 |
Ödev | 3 | 3 | 9 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 101 |
Genel Toplam | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |