TR EN

SİNEMA VE TELEVİZYONDA YARATIM IV DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
STV394 SİNEMA VE TELEVİZYONDA YARATIM IV 6 4 2 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi EMRE DOĞAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı; komedi, gerilim, macera ve dram türlerinde üretilecek kısa film projeleri ile yapım ve yönetim için öğrencilerin alan ve işleyiş deneyimi kazanmalarıdır.
İçerik: Bu derste öğrenci yönetmenin iş tanımını kavrar. Yapım, Senaryo, Sanat Yönetmenliği, Oyuncu gibi ögelerin işbirliğini uygulama içinde deneyimler.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Sinemada film türlerini tanımlar.
Sanatsal bir faaliyet için gereken ön hazırlıkları üretir.
Türlerine göre filmler arasındaki farkları karşılaştırır.
Kısa filmin üretim aşamalarını kavrar.
Ekipteki farklı görevler arasında iletişim kurarak, çalışmanın işleyişini denetler.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Derse giriş ve tanıtım - Öğrenci projeleri hakkında bilgilendirme Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma
2 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Sinemada yaratım süreci ve yapımın retorik unsurları - Öğrenci projeleri için grupların belirlenmesi Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma
3 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Öğrenci projelerinin geliştirilmesi - Öykü ve temanın belirlenmesi Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma
4 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Öğrenci projelerinin geliştirilmesi - Çatışma ve karakter tasarımı Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma
5 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Öğrenci projelerinin geliştirilmesi - Yapımda ses unsurunun kullanımı Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma
6 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Öğrenci projelerinin geliştirilmesi - Sinopsis sunumları Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma
7 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Öğrenci projelerinin geliştirilmesi - Mekân seçimi- iş planı Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Yönetmen ve kamera grubu etkileşimi - Öğrenci projelerinin geliştirilmesi Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma
10 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Anlam yaratım sürecinde renk unsuru - Görüntü yönetmenliği üzerinden inceleme Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma
11 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Sanat yönetmeninin yapıma katkıları - Her bir öğrencinin grup çalışması ile kısa film projesinde üstlendiği görevi yerine getirmesi Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma
12 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Tretmanların sunumu - Öğrenci projelerinin geliştirilmesi Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma
13 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Anlam yaratım sürecinde kurgu - Proje gruplarının sınıf ortamında gerçekleştirmeyi hedefledikleri proje hakkında ayrıntılı sunum gerçekleştirmeleri Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma
14 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Her bir öğrencinin grup çalışması ile kısa film projesinde üstlendiği görevi yerine getirmesi Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma
15 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Film Gösterimleri ve grup değerlendirilmesi yapılması Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Büker, S. (2012). Sinemada Anlam Yaratma. İstanbul: Hayalbaz Yayınevi.
Eisenstein, S. (2006). Sinema Dersleri. İstanbul: Agora Kitaplığı.
Koca, Ş. E. (2019). Sinemada anlam yaratma sürecinde rengin metaforik kullanımı. Sanat ve Tasarım Dergisi, (23), 223-239.
Sözen, M. (2013). SİNEMADA ANLAM YARATAN BİR ÖĞE OLARAK IŞIK TASARIMI VE ÖRNEK ÇÖZÜMLEMELER. Selçuk İletişim, 7(4), 152-168.
YURDİGÜL, Y. (2019). Görüntü ve Anlam. İstanbul: Doğu Yayınları.
ÇÖLOGLU, D. Ö. (2006). Sinemada Bir Anlam Yaratma Süreci Olarak Renk ve Krzystof Kieslowski'nin" Üç Renk: Mavi, Beyaz, Kırmızı" Üçlemesi. Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Dergisi, (8), 154-170.
Adanır, O. (2003). Sinemada anlam ve anlatım. Alfa Basım Yayım Dağıtım.
Metz, C. (2012). Sinemada anlam üstüne denemeler. Hayalperest Yayınevi.
Kafalı, N. (2001). Görüntü yönetmenliği ve sanat olarak film. Kurgu Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Uluslararası Hakemli İletişim Dergisi, 18(18), 13-27.
Algan, E. (2014). Görüntü Yönetmeliği Ve Görüntü Yönetmenine Özgü Biçemin Sinematografik Yapıta Yansıması (Doctoral dissertation, Anadolu University (Turkey)).

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to define the concepts related to radio, cinema and television sectors.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to discuss the reflections of this information in the fields of application by dominating both basic and new theoretical orientations and concepts in radio, cinema and television fields.
5
2
Students will be able to comprehend the historical processes of radio, television, and cinema, media, and communication fields and compare them with today's sectoral trends.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to have knowledge about the structure and working principle of the technical materials used in the field, follow the current material developed in line with the new orientations and apply this knowledge by reflecting on their own studies.
5
2
Students will be able to using advanced knowledge and skills in thier field, they can analyze the data obtained during their studies and solve based on evidence.
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to combine the theoretical knowledge related by the radio, television and cinema sectors with the practical methods.
5
2
Students will be able to work in the field of radio, television and cinema, they develop appropriate solutions by calculating possible problems.
4
3
Students will be able to develop collaborative work by linking radio, television, and cinema fields with other arranged disciplines.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to admninist individual and collaborative work in groups such as projects, social activity, artistic activity.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They come to each lesson with a review of the research that is relevant to the topic to be worked on, thus students will be able to improve their life-long exploration of the developments in the field.
5
2
Students will be able to question the innovations they pursue, they discover their own directions of radio, television, and cinema.
5
3
Students will be able to develop vocational learning skills in the field and reflect them in their own work, contributing to the ability of individuals who work together to gain these skills.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to inform related persons and institutions about issues related to the field; ideas and suggestions for solving the problems.
4
2
Students will be able to provide the opportunity to use and share knowledge, and skills effectively by participating in national and international film screenings, festivals, contests, and similar organizations.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to recognize the ethical values in radio, television, and cinema fields and applies them in the working environment.
3
2
Students will be able to organize that bring together individuals working in the field of radio, television, and cinema organizations and arrange an environment of reflection and discussion.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 3 3 9
Proje Hazırlama 7 3 21
Seminer 7 3 21
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 2 3 6
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 6 3 18
Sosyal Faaliyet 6 3 18
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 2 3 6
Rapor Yazma 2 3 6
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 65 0 179
Genel Toplam 179
Toplam İş Yükü / 25.5 7
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0