TR EN

YAPIM YÖNETİM STÜDYOSU II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
STV282 YAPIM YÖNETİM STÜDYOSU II 4 6 3 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi EMRE DOĞAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bir belgesel film yapımının fikir aşamasından seyirciye ulaşım aşamasına kadar tüm süreçlerinin öğrenciye aktarılması amaçlanır.
İçerik: Bu ders kapsamında bir belgesel projesinin ortaya konulabilmesi için gerekli temel teknik kavramlar açıklanacaktır. Proje teklifinin hazırlanması, senaryo, oyuncular, mekân seçimi, teknik donanımın oluşturulması, filmin tanıtım ve pazarlanma öneriler ders içeriğini oluşturacaktır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bir eserin ortaya çıkarılması sürecinde temel kavramları tanımlar.
Yapım öncesi, yapım süreci ve yapım sonrası işlevleri açıklar.
Sözleşme Kuralları ve Telif Hakları konularında kanunları söyler.
Yapım, Yönetim ve Pazarlama alanlarında ilişkiyi kurar.
Belgesel ile kurmaca film farkını karşılaştırır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları Tv Programı Yapımı Uygulama, Anlatma Yöntemi, Tartışma
2 İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları Tv Programı Yapımı Uygulama, Anlatma Yöntemi, Tartışma
3 İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları Tv Programı Yapımı Uygulama, Anlatma Yöntemi, Tartışma
4 İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları Tv Programı Yapımı Uygulama, Anlatma Yöntemi, Tartışma
5 İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları Tv Programı Yapımı Uygulama, Anlatma Yöntemi, Tartışma
6 İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları Tv Programı Yapımı Uygulama, Anlatma Yöntemi, Tartışma
7 İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları Tv Programı Yapımı Uygulama, Anlatma Yöntemi, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları Tv Programı Yapımı Uygulama, Anlatma Yöntemi, Tartışma
10 İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları Tv Programı Yapımı Uygulama, Anlatma Yöntemi, Tartışma
11 İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları Tv Programı Yapımı Uygulama, Anlatma Yöntemi, Tartışma
12 İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları Tv Programı Yapımı Uygulama, Anlatma Yöntemi, Tartışma
13 İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları Tv Programı Yapımı Uygulama, Anlatma Yöntemi, Tartışma
14 İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları Tv Programı Yapımı Uygulama, Anlatma Yöntemi, Tartışma
15 İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları Tv Programı Yapımı Uygulama, Anlatma Yöntemi, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Burrows, T.D.& Wood, D. N.& Gross, L.S. (1994) Television Production: Disciplines and Techniques, Iowa: William C. Brown
Honthaner, E. L. (2010). The Complete Film Production Handbook. London: Focal Press.
Şeker, M. (1999) Televizyon Haberciliği, Konya: Çizgi Kitabevi Yayınları
Arijon, D. (2005). Film Dilinin Grameri. İstanbul: Es Yay.
Elden, M. Ulukök, Ö. Yeygel, S. (2005) Şimdi Reklamlar, İstanbul: İletişim Yayıncılık
Tomaric, J. J. (2008), The Power Filmmaking Kit. London: Focal Press.
Akyürek, F. (2017), Senaryo Yazarı Olmak Senaryo Yazmak. İstanbul: Mediacat Yayıncılık
Gökçe, G. (1997), Televizyon Program Yapımcılığı ve Yönetmenliği. İstanbul: Der Yayınları.
Cury, I. (1999), Directing and Producing for Television, USA: Focal Press
Kellison, C. (2012), Producing for TV and Video: A Real World Approach, Taylor & Francis, Burlington.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to define the concepts related to radio, cinema and television sectors.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to discuss the reflections of this information in the fields of application by dominating both basic and new theoretical orientations and concepts in radio, cinema and television fields.
2
2
Students will be able to comprehend the historical processes of radio, television, and cinema, media, and communication fields and compare them with today's sectoral trends.
2
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to have knowledge about the structure and working principle of the technical materials used in the field, follow the current material developed in line with the new orientations and apply this knowledge by reflecting on their own studies.
5
2
Students will be able to using advanced knowledge and skills in thier field, they can analyze the data obtained during their studies and solve based on evidence.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to combine the theoretical knowledge related by the radio, television and cinema sectors with the practical methods.
5
2
Students will be able to work in the field of radio, television and cinema, they develop appropriate solutions by calculating possible problems.
5
3
Students will be able to develop collaborative work by linking radio, television, and cinema fields with other arranged disciplines.
2
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to admninist individual and collaborative work in groups such as projects, social activity, artistic activity.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
They come to each lesson with a review of the research that is relevant to the topic to be worked on, thus students will be able to improve their life-long exploration of the developments in the field.
5
2
Students will be able to question the innovations they pursue, they discover their own directions of radio, television, and cinema.
5
3
Students will be able to develop vocational learning skills in the field and reflect them in their own work, contributing to the ability of individuals who work together to gain these skills.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to inform related persons and institutions about issues related to the field; ideas and suggestions for solving the problems.
1
2
Students will be able to provide the opportunity to use and share knowledge, and skills effectively by participating in national and international film screenings, festivals, contests, and similar organizations.
1
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to recognize the ethical values in radio, television, and cinema fields and applies them in the working environment.
5
2
Students will be able to organize that bring together individuals working in the field of radio, television, and cinema organizations and arrange an environment of reflection and discussion.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 6 84
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 4 2 8
Proje Hazırlama 5 3 15
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 5 6 30
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 4 2 8
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 62 0 205
Genel Toplam 205
Toplam İş Yükü / 25.5 8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0