Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ILT258 | DİJİTAL VİDEO KURGU II | 4 | 4 | 2 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ASLI KASAR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersle öğrencilerin çekilmiş videoları doğru analiz ederek, amacına uygun şekilde ayıklamaları ve estetik bir bakış açısıyla dijital kurgu programları kullanarak kurgulamaları amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Bu ders kapsamında öncelikle kurgunun ne olduğu, amacı ve tarihçesi anlatılacaktır. Kurgulanacak görüntüleri ayıklarken dikkat edilmesi gereken ana başlıklar örnek videolarla öğrencilere gösterilecektir. Ardından kamerada çekilen videolara estetik bir bakış açısı kazandırılıp, ses ve müzikle desteklenerek bir kurgu programı yardımıyla, TV yayıncılık standartlarına uygun bir program, tanıtım ya da reklam filmi haline getirilecektir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Görüntü ve kurgunun tarihçesini tanımlar. |
Kurgunun temel kavramlarını açıklar. |
Kurgunun önemini ve görüntüye kazandırdığı anlamı analiz eder. |
Kurgunun noktalama işaretlerini uygular. |
Projelerini ses, müzik, animasyon ile geliştirir |
Film ve dizileri inceleyerek yapılan kurgu türlerini ve teknikleri karşılaştırır. |
Kurgunun televizyon ve sinemadaki önem ve anlamını yaptığı işlere yansıtır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları | Genel olarak kurgu programı ile ilgili hatırlatmaların yapılır. Soru cevap şeklinde tüm unutulan başlıkların üzerinden geçilir. | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama yöntemi |
2 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | Kurguda aks çizgisinin ve hareket takibinin yapılması devamlılık kurgusu, | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama yöntemi |
3 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | Videoda görüntülerin renk düzenlemelerinin yapılması. Color correction, ışık düzenlemelerinin anlatılması | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama yöntemi |
4 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | Video filtrelerin kullanılması. Görüntüde White Balance ayarları ve hatalı çekilmiş görüntülerin renk referanslarının düzeltilmesi. | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama yöntemi |
5 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | Ses Ayarları audio filtrelerin kullanımı, fade in fade out, ses ve video senkronlarının eşleştirilmesi, video ve audio split uygulamalarının öğrenilmesi. | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama yöntemi |
6 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | Ses Ayarları audio filtrelerin kullanımı, fade in fade out, ses ve video senkronlarının eşleştirilmesi, video ve audio split uygulamalarının öğrenilmesi. | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama yöntemi |
7 | - | Teknik gezi | - |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | Vektorskop ve Waveform monitörlerinin kullanımı. | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama yöntemi |
10 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | Colour balance ayarları, ,Chrominance. | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama yöntemi |
11 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | Chroma key, Luminance key, Matte key gibi ileri kurgu uygulamalarının kullanılması | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama yöntemi |
12 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | Bir Tv kanalına mesleki amaçlı olarak bir gezi yapılması. | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama yöntemi |
13 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | Kurguda yazının kullanımı. Title | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama yöntemi |
14 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | Key ve Crop efektlerinin anlatılması | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama yöntemi |
15 | İşlenecek konu ile ilgili kaynak kitapları okumaları verilen videoları takip etmeleri | Farklı programlarda yapılmış animasyonların kurgu ortamına aktarıp mevcut projede kullanılması. | Anlatma, uygulama, örneklerle açıklama yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Canikligil,İ. (2015). Diital Video ile Sinema. Alfa Yayınları, İstanbul. |
Küçükerdoğan, B. (2014). Sinemada Kurgu ve Eisenstein. Hayalperest Yayınevi, İstanbul. |
Akdoğan, S. (2015). El yapımı Sinema. Medya Akademisi Yayınları, Ankara. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendini ifade eder.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim ve Tasarım alanındaki temel kavramlarını tanımlar.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim ve Dijital Görsel Tasarım alanına ilişkin teknik bilgileri işleyerek tasarımlar üretir.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Dijital Tasarım ve Multimedya alanındaki uygulamaları gerçekleştirir.
|
||||||
2 |
Bir iletişim kurumundaki post- prodüksiyon sürecinin her aşaması için gerekli olan programları kullanır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Dijital medya tasarım alanında karşılaştığı iletişimsel, tasarımsal ve sanatsal problemleri bireysel ve ekip olarak çözer.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim Tasarım disiplini alanında kullanılan iletişimsel, toplumsal ve tasarımsal kavramları yorumlar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında kaynak taraması yapar.
Sanatsal gündemi takip eder.
Sözlü ve yazılı iletişim gündemine ilişkin yazılı-sözlü çalışmalar üretir.
|
||||||
2 |
Bir iletişimci ve tasarımcı bilinciyle disiplinler arası çalışmalarla projeler geliştirir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sürdürülebilir tasarım ilkelerinin yapımı ve uygulamasında, iletişim ve tasarım bilimlerinin bilgilerini kullanarak çeşitli görsel iletişim çözümleme stratejileri geliştirir.
|
||||||
2 |
İletişim Tasarım alanının gerektirdiği ölçüde ileri düzeyde bilgisayar programlarını, bilişim- iletişim teknolojilerini ve programlarını kullanarak, tasarımlar yapar.
|
||||||
3 |
İletişim Tasarım alanının tarihsel ve teorik bilgi birikimlerinden yararlanarak siyasi ve toplumsal görsel iletişim sorunlarının çözülmesine yönelik kampanyaları geliştirir.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 178 |
Genel Toplam | 178 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |