TR EN

HUMAN AND SPACE RELATION III DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
IAE363 HUMAN AND SPACE RELATION III 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM EROL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. ELİF ESRA BOYLU
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilere, bitkileri kullanarak iç ve dış mekanlardaki estetik potansiyellerini kavranabilme, bitkilerin canlı (yaşayan) varlıklar olarak tasarım kriterlerine uygun sürdürülebilirlik ve ekolojik peyzaj tasarımı yapma becerisi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği, iklimsel doğal faktörler, Türkiye florası, peyzaj tasarımında topoğrafyanın önemi, peyzaj tasarımı malzemeleri, alanları ve kompozisyonu, sürdürülebilirlik ve ekolojik peyzaj tasarımı yapma konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İklimsel doğal faktörleri tanımlar.
Tasarım kriterlerine uygun olarak iç ve dış mekanlardaki bitkileri anlatır.
Türkiye florası ve topografyasına göre iç ve dış mekan bitki kompozisyonlarını ve peyzaj tasarım malzemelerini örnekler.
Mevcut topografya üzerinde peyzaj yapılacak alanları uygun bitkiler ile belirler.
Ekolojik peyzaj alanları tasarlar

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi Dersin içeriği ile ilgili ön konuşmalar. Peyzaj Tasarımına Giriş ve Temel Peyzaj Kavramları Proje alanının seçimi (Coğrafi konum, mimari bağlam, alan özellikleri) Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
2 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi İklimsel ve doğal faktörler, ergonomi. Türkiye florası ve bölgelere göre temel bitki farklılıkları. Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
3 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi Peyzaj tasarımında topoğrafyanın kullanılması. Alanda kotların tasarlanması Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
4 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi Bitki materyaline giriş ve Peyzaj tasarımında kullanılan sert zemin malzemeleri Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
5 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi Bitki materyaline giriş ve Peyzaj tasarımında kullanılan sert zemin malzemeleri Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
6 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi Temel Peyzaj tasarımı konseptleri ve Peyzaj elemanları ile kompozisyonlar tasarlanması Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
7 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi Temel Peyzaj tasarımı konseptleri ve Peyzaj elemanları ile kompozisyonlar tasarlanması Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
8 - ARA SINAV -
9 - Teknik gezi -
10 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi İç mekan bahçeleri örnekler Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
11 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Botanik Bahçeleri Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
12 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Sürdürülebilir ve ekolojik peyzaj tasarımları Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
13 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Kentsel dönüşüm ve peyzaj tasarımı Kent parkları / çiftlikleri / halk kullanımına açık bitki yetiştirme ve sosyalleşme mekanları tasarım Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
14 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Peyzaj tasarımının psikolojik etkileri. (Tat, doku, koku vs. ) İyi hal durumu ve peyzaj Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
15 Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı Uygulama ve bütçe hesaplamaları. Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Altıner, A. T. & Akay, Z. (1994). Herkes için kent mimarlığı. İstanbul : Altıner Ltd.
Brooker, G. & Stone, S. (2012). İç mimarlıkta bağlam + çevre. İstanbul: Literatür Yayınları.
Stoeltie, B. & Stoeltie, R. (2012). Living in provence = vivre en provence . Köln: Taschen.
Yılmaz, B. (Ed). (2012). Projeler yapılar 6: peyzaj tasarımı. İstanbul: YEM Yayınları.
Gao, A. (2010). Public square landscapes. Hong Kong: Design Media Pub. Ltd.
Fang, C. (2011). Waterfront landscapes. Tokyo: DesignMedia Publishing Limited.
Greenoak, F. (1996). Water features for small gardens. London: Conran Octopus.
HKPIP (Ed). (2015). Garden landscape. Tokyo: Artpower International.
Çelebi Ünsel, G. (2008). Yapı-çevre ilişkileri. İstanbul: TMMOB Mimarlar Odası Yayınları.
Altıner, A. T. & Akay, Z. (1994). Herkes için kent mimarlığı. İstanbul : Altıner Ltd.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to define the basic concepts of design principles in interior architecture and environmental design.
2
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to use the knowledge about subjects like art, environment and cultural history in their professional life and daily life.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to analyze by leading national and international project and cost management and processes in interdisciplinary work with internal and external labor market (public private sector and voluntary organizations)
2
2
Students will be able to organize interior architecture and exterior design application and technical equipment projects in interdisciplinary cooperation with different professional fields.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to use drawing methods and techniques (CAD, 3D max and visual expression programs and freehand drawing) in their design work.
2
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
By taking responsibility within individual or group, students will be able to apply interior design principles and skills learned in the interior and surroundings
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Students will be able to analyze possible problems and different regulations in interior and nearby environmental planning areas, by adopting the principle of lifelong learning, with social, cultural, innovative, sustainable and open to be develop ideas and solutions.
4
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The Interior Architecture and Environmental design program graduates will be able to organize enviromental , sustainable projects and activities in the social dimension within the scope of their social responsibilities in their field studies.
5
2
Students will be able to explain himself/herself in writing and speaking in Turkish and at least one foreign language in order to cooperate with related persons and institutions.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
The graduates of Interior Architecture and Environmental Design program will be able to design, application oriented sustainable, interchangeable and innovative interior architecture and environmental design projects in their professional lives by considering the life of the community
5
2
Interior Architecture and Environmental Design graduates will be able to develop recommendations on the design-application projects of interiors social and nearby environments and project-cost management by using professional code of conduct, criteria and standards in accordance with legal frameworks.
3
3
Students will be able to organize interior architecture and environmental design projects with local, regional, national and cultural sensitivity and ethical values interdisciplinary studies in cooperation.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 6 72
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 3 3
Final Sınavı Hazırlığı 1 4 4
Ara Sınav 1 3 3
Ara Sınav Hazırlığı 1 4 4
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 30 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0